Berichtdoor MissF » 06 mei 2008 09:48
Dat vind ik een beetje onzin. Ik vind een maagsonde geven en spuiten iets totaal anders dan een wond verzorgen, waarvan iemand gewoon weet wat voor spul erop moet en wat voor verband. Dat vind ik een beetje overdreven. Natuurlijk doe ik niet iets wat ik niet kan. En da verwachten ze helemaal niet van mij. Ik vind het juist goed om achteraf, als het gebeurt is, aan te geven van: heejoh, ik heb het nu wel gedaan, het mocht eigenlijk niet. Wil je alsjbelieft meedenken aan een oplossing voor volgende keer, dat het niet nog maals voorkomt.
Dat vind ik persoonlijk iets professioneler dan boos worden en ergens niet meer heen gaan. Of misschien werk ik te klantgericht. Ik vind dat vaak belangrijker dan of ik iets wel of niet mag. Al weet ik ook heel goed mijn grenzen en geef ik die ook zeker wel aan. Maargoed, ik werk niet in dat soort zorg, en mag nu gewoon wel wondenverzorgen van automutilatie enzo, zonder dat ik een diploma heb, dus ik vind dat hele gebeuren in de thuiszorg en verzorgingshuizen dat je niks mag als ongediplomeerde een beetje overdreven. Waarom mag het in mijn vak dan opeens weer wel?
(maargoed, de redenen waarom bij mijn moeder mensen opbellen om te zeggen dat ze niet naar een client gaan is bijvoorbeeld dat de band van de fiets lek is ofzo, dat vind ik echt dwaas.)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...