Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 mei 2008 18:44

Waterschapsbelasting is hier volgens mij 270 euro.
Als goed is staat er op je mascara hoelang 'ie houdbaar is. Ik denk dat ik er 4 mnd mee doe.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 18:46

ik gebruik geen make-up! :oops:

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 06 mei 2008 18:54

Ik betaal € 230 waterschapsbelasting.

Maar bijhouden hoeveel we elke maand uitgeven is geen doen, we geven altijd alles uit! :mrgreen: Tenslotte moet geld (naar mij toe) rollen!

Evelien schreef:ik gebruik geen make-up! :oops:

Ik ook niet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 mei 2008 18:59

Ik gebruik ook geen make-up en mijn man grapt altijd over hoe goedkoop in onderhoud ik wel niet ben in dat opzicht. Dat maak ik dan weer goed met een paar nieuwe schoenen :D

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 mei 2008 20:19

Hier iets van 300 euro waterschap, 668 euro afval, woz zooi.
Zat net even te kijken, we krijgen 22 euro kindtoeslag en 24 euro zorgtoeslag. En nu ga ik van mn avond genieten, al die irritante geldzaken ook. Bah.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 mei 2008 21:04

Volgens mij betalen wij ongeveer 550 euro aan WOZ, afval en riolering. Wij krijgen elk 47 euro aan zorgtoeslag. Waarom dat niet in 1x gaat sinds we getrouwd zijn weet ik ook niet. Als goed is is dat wel bekend bij de belastingdienst.
Naja zal ook wel, anders wel na onze belastingaangifte enzo. Wanneer krijg je dat geld terug?
'k Ga me nu ook ff niet druk maken om geld... donderdag weer loon dus dan zien we wel weer.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 mei 2008 22:12

Als het goed is hebben wij geluk en hebben we recht op een deel uit de pot koopsubsidie. Dat kan toch leuk oplopen in de maand. Daarnaast heb ik recht op zorgtoeslag. Omdat we een huis hebben gekocht kunnen we ook nog wat leuks terugkrijgen van de belastingdienst, dus al met al hopen we dat de kosten het eerste jaar meevallen (als je het verrekent met dat wat je wél moet betalen blijft er weinig of niets over, maar altijd beter dan de volle mep moeten betalen!) Afvalstoffen, onroerend-zaak en rioolrecht zijn bij ons in een jaar rond de 500 euro. (kan me niet voorstellen dat het zo weinig is maar het zal wel.)

En make-up, houdbaar is iets anders dan hygiëne. Maar make-up wil ik niet op besparen, maar ik ga ook geen dingen van 20 euro kopen en ik geef per jaar denk ik zo'n 100-120 euro er aan uit. Daarentegen hangt mijn kledingkast niet vol kleding en heb ik geen schoenenkast waar je u tegen zegt :wink:

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 07 mei 2008 05:56

Wanneer krijg je dat geld terug?

Eind mei / begin juni, volgens mij.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 mei 2008 07:16

l'etre: wij krijgen nu veel terug van de belasting, omdat we vorig jaar een huis hebben gekocht. De hypotheekrente-aftrek krijgen we nu per maand, voorlopige teruggave is dat. Je moet dat wel zelf aanvragen. Het scheelt wel heel veel!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mei 2008 08:38

Rijnmond schreef:
Ik ook niet.

ik ook niet :wink: niet iets om voor je te schamen hoor!!! Ik doe het alleen als ik naar een verjaardag ga dan heb ik wat blosjes :P maar voor de rest niet..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 mei 2008 08:52

kwebbel schreef:
Rijnmond schreef:
Ik ook niet.

ik ook niet :wink: niet iets om voor je te schamen hoor!!! Ik doe het alleen als ik naar een verjaardag ga dan heb ik wat blosjes :P maar voor de rest niet..

ik ook niet
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 mei 2008 08:52

*|Scatie schreef:Volgens mij betalen wij ongeveer 550 euro aan WOZ, afval en riolering. Wij krijgen elk 47 euro aan zorgtoeslag. Waarom dat niet in 1x gaat sinds we getrouwd zijn weet ik ook niet. Als goed is is dat wel bekend bij de belastingdienst.
Naja zal ook wel, anders wel na onze belastingaangifte enzo. Wanneer krijg je dat geld terug?
'k Ga me nu ook ff niet druk maken om geld... donderdag weer loon dus dan zien we wel weer.

Dat zal ik wel even laten controleren, want ik kon dus ook een heel jaar terug betalen, terwijl wij dachten dat het bij de belastingdienst bekend was. Je krijgt echt niet het dubbele, jij moet toeslagpartner worden van je man (of je man van jouw) maar het duurt wel ongeveer 6 tot 8 weken voordat het dan ook weer is doorgevoerd.... Ik kon zo dus wel in de 400 euro terugbetalen dus waarschuw je alvast :?

WIj hadden vorig jaar half mei ons geld, nu hoop ik dat ook weer te krijgen, want het is al uitgegeven :mrgreen: Helaas niet aan leuke dingen, maar wel belangrijk.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 07 mei 2008 08:55

Gerdien B. schreef:
kwebbel schreef:
Rijnmond schreef:
Ik ook niet.

ik ook niet

Af en toe keer met verjaardag wat mascara. Doe ook met gemak een jaar over mascara.

Panty's, leggings ect doe ik ook niet aan en scheelt ook in de kosten en dat maak ik dan weer goed door keer een leuke trui ofzo te kopen.
Leef je droom.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mei 2008 09:06

Loucom schreef:
Gerdien B. schreef:
kwebbel schreef:
Rijnmond schreef:
Ik ook niet.

ik ook niet

Af en toe keer met verjaardag wat mascara. Doe ook met gemak een jaar over mascara.

Panty's, leggings ect doe ik ook niet aan en scheelt ook in de kosten en dat maak ik dan weer goed door keer een leuke trui ofzo te kopen.
wat draag je dan in de winter?? of draag je nooit rokken? dat kan ook :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 mei 2008 09:30

kwebbel schreef:
Loucom schreef:Af en toe keer met verjaardag wat mascara. Doe ook met gemak een jaar over mascara.

wat draag je dan in de winter?? of draag je nooit rokken? dat kan ook :wink:

Als je precies de goede lengte koop zodat het met laarzen aan niet opvalt kun je best zonder panty's doen. Maar ik geef toe, bij sommige kleding heb ik liever een panty aan dus dan draag ik ze wel, maar echt minimaal! Vind ze niet lekker zitten, altijd een ladder oid en qua warmte scheelt het echt niet veel, die afzakdingen :| :wink:

Terug naar “Archief”