Loze beschuldiging die ik graag verder onderbouwd zou willen zien. Het liefst met een voorbeeld.
Nee niet loos, wel onbewijsbaar. Ga ik verder niet op in.
Maar goed, snappen wat hypocritie is doe je toch niet.
Nee? Denk je? Als er één iemand is die weet wat dat is, ben ik het wel. Ik zou zeggen kijk even op wikipedia.
De Israelis zijn in mijn ogen hypocriet omdat ze het gebeuren rond de joden in WOII nog heel goed voor ogen hebben, dat afkeuren maar vervolgens wel de palestijnen de dood inwensen en hun land afpakken.
Laat ik even vooropstellen dat ik niets tegen de Israelis heb. Ik constateer hypocrisie, wat ik ook heel vaak binnen onze landsgrenzen doe.
Ja, we weten inmiddels allemaal hoe particulier jouw opvatting over rationaliteit is.
Ja dat is gewoon de opvatting uit de Van Dale: denken doormiddel van verstand, niet doormiddel van gevoel. Ik zou zeggen probeer het eens, kan heel verhelderent werken.
Daarnaast is de vergelijking gewoon smakeloos, de verwijzing naar Hitler roept altijd beelden en associaties met de Shoah, Endlosung, Herrenvolk, vernietigingskampen, medische experimenten, rassenpolitiek en het nazi-bewind op.
Smakeloos is het wanneer je denkt met je gevoel. Rationeel bekeken is de vergelijking wat overtrokken wanneer je alleen kijkt naar de stereotype beelden van de nazis. Echter, ik heb aangegeven dat ik daar niet op doelde, maar wel op het feit dat het nazi-bewind de joden naar Madagaskar wou overplaatsen. Dus is het gevoel dat opgeroepen is onterecht, het feit dat ik aangeef echter, is terecht.
Het feit dat het over dezelfde joden gaat is des de treffender en geeft de hypocrisie weer. Ik kan me niet voorstellen dat de joden het wel eens waren met de verhuizing naar Madagaskar terwijl ze in principe wel willen dat allen Palestijnen oprotten. En Machiavelli, hoe je dat ook went of keert, dat is hypocriet.