derek ogilvie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 03 mei 2008 16:41

Ha, dat jullie uberhaupt naar Jensen kijken...:) Ik heb pas de aflevering met Kim Holland gezien, *slik*

About die Derek, mijns inziens is dat gewoon te vergelijken met inderdaad Char. Is gewoon duivels met een psychologiespel erbij.

En over dat tongen spreken..Ik heb daar ook mijn twijfels over dus die vergelijking gaat voor mij niet op.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 03 mei 2008 17:14

Lorijntje schreef:Ha, dat jullie uberhaupt naar Jensen kijken...:) Ik heb pas de aflevering met Kim Holland gezien, *slik*
:mrgreen:

Inderdaad, die was... vreemd. :P

About die Derek, mijns inziens is dat gewoon te vergelijken met inderdaad Char. Is gewoon duivels met een psychologiespel erbij.
Zo zou ik het niet meteen willen noemen. Je schiet tekort als je Derek in één adem met Char noemt. Char raadt wat initialen en faket de hele boel, als je het mij vraagt. Zembla heeft hier onlangs nog een uitzending aan besteed, waarin duidelijk bleek dat Char voor het merendeel bestaat uit wat spelletjes.

Derek daarentegen doet wél ontdekkingen die hij gewoon simpelweg níet wist. Ik stond dan ook versteld toen ik een uitzending bekeek.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mei 2008 17:18

Bij mij komt Derek ook anders over dan Char. Die doet meer gis werk, maar Derek weet zulke bijzondere kleine details op te noemen dat de mensen zelfs moeten nadenken of dat klopt en het blijkt eigenlijk altijd te kloppen.

Weet niet goed wat er van moet denken. Eng vind ik het niet, al zou ik er zelf ook weer niet heen gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 03 mei 2008 18:15

Gerdien B. schreef:Bij mij komt Derek ook anders over dan Char. Die doet meer gis werk, maar Derek weet zulke bijzondere kleine details op te noemen dat de mensen zelfs moeten nadenken of dat klopt en het blijkt eigenlijk altijd te kloppen.

Weet niet goed wat er van moet denken. Eng vind ik het niet, al zou ik er zelf ook weer niet heen gaan.

Als mensen er over na moeten denken of iets klopt vind ik het een psychologisch spel.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 mei 2008 18:18

ze leggen niet altijd de link meteen.
Pas heb ik zo'n aflevering is bekeken en toen vroeg Derek of die persoon een ster in de ruit van zijn auto zat. Hij zei nee, maar later bleek dat het om 2 auto's er voor ging waarmee ze iets hadden beleefd. Daar zat inderdaad een ster in de ruit te zitten.

Dat bedoel ik met dat mensen er over na moeten denken.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 04 mei 2008 02:42

Lorijntje schreef:
Gerdien B. schreef:Bij mij komt Derek ook anders over dan Char. Die doet meer gis werk, maar Derek weet zulke bijzondere kleine details op te noemen dat de mensen zelfs moeten nadenken of dat klopt en het blijkt eigenlijk altijd te kloppen.

Als mensen er over na moeten denken of iets klopt vind ik het een psychologisch spel.
Dan wordt het hoog tijd dat jij eens een uitzending gaat kijken...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 mei 2008 19:20

Ik geloof niet dat dit strookt met wat God wil. Je mag je tenslotte niet inlaten met waarzeggerij. Denk aan Saul die de geest van Samuel opriep.
Ook Derek spreekt door wat hij inkrijgt middels een geest.

Verder vraag ik me af of de geesten daadwerkelijk de geesten zijn van overledenen of dat het duivelse geesten zijn die deze dingen doorgeven. Satan weet tenslotte ook heel veel en kan zich voordoen als iemand anders.
Aangezien ik geloof dat je na je sterven naar de hemel of de hel gaat, geloof ik niet dat de geest van een overledene altijd blijft 'rondspoken' bij de familie. En dan blijft voor mij over dat het een duivelse geest is die zich voordoet als een overledene.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 05 mei 2008 19:33

CaptainCaveman schreef:
Lorijntje schreef:

Dan wordt het hoog tijd dat jij eens een uitzending gaat kijken...

Ik heb wel eens een deel van een uitzending gezien dus weet opzich wel waar ik over praat. Dat soort programmas kijk ik verder nooit wat a)interesseert het me niet en b) denk ik niet dat dit zuiver christelijk is zeg maar.

aan Gerdien: sorry maar in de wetenschap zouden ze dit een toevalstreffer noemen. Hoeveel mensen zouden ooit een ster in hun voorruit hebben gehad? Kwestie van gokken of er overheen lullen.
En wat ie dan wel schijnt te lijken te weten komt mijns inziens niet van God nee.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 mei 2008 20:16

Hoeveel mensen zouden een ster in de ruit, kapotte versnellingsbak, de kleur wit te gelijk als auto hebben en er dan ook nog iets er mee hebben meegemaakt? Wel een hele grote toevals treffer en ook elke keer weer.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mei 2008 07:36

toeval bestaat niet maar ik geloof echt niet dat dit van God komt en wat bloempie zegt waarzeggerij is niet goed staat in de Bijbel en dit is gewoon precies hetzelfde.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 mei 2008 09:08

Daarover kan je nmog discuseren maar het is niet nep wat hij doet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mei 2008 09:34

nee is zeker niet nep dat hoor je mij ook niet zeggen ik weet dat er mensen zijn die zulke dingen kunnen maar niet door de kracht van God
maar daar zijn de meningen verschillend over

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2008 10:00

Ik ben het wel met je eens.
Iets hoeft niet nep te zijn, het kan allemaal ontzettend goed. En dat is het vervelende eraan. De duivel heeft ontzettend veel macht.
Ik geloof niet dat zoiets van God is, omdat ik vooral twijfel aan de eer die God hiermee krijgt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 mei 2008 23:05

Ik heb een stukje gezien, ik denk een minuut of tien. Ik heb het afgezet. Ik kreeg er de kriebels van, angstaanjagend. Vooral omdat ik ervan overtuigd ben dat dit niet van God komt. Ik zit dit dan ook te typen met tintelende vingers en heb mezelf voorgenomen nooit maar dan ook nooit meer zulksoortige programma's te bekijken.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2008 19:30

Eigenlijk ben ik wel heel erg benieuwd naar wat er zou gebeuren als we met een groep christenen naar zo'n sessie zouden gaan om te bidden... :)

Apart vind ik wel dat Derek van te voren tot God bidt om hulp bij de sessies. :roll:

En stel nou dat de geesten echt hier op aarde blijven, dan zouden er ondertussen al zo ongelooflijk veel geesten zijn, dat de aarde er helemaal mee gevuld zou zijn en je dus tussen allemaal geesten leeft... :-k
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”