Vonkie schreef:essieee schreef:Ik mag het met de pinksteren doen...
Wordt wel spannend!
Mooi ess, Gods zegen bij de voorbereiding op de dienst.
Moderator: Moderafo's
!essieee schreef:
Ik mag het met de pinksteren doen...
Wordt wel spannend
Evelien schreef:ik heb het nog nooit gedaan! Omdat ik niet (volledig) achter de leer (stond) sta van de kerk waar ik in ben op gegroeid! En de drempel naar het Heilig Avondmaal enorm hoog is!
En ik denk ook dat ik nooit belijdenis binnen de kerk zal afleggen! Maar als ik lid word van de kerk (waar we nu kerken) dan krijg je ook vragen! En de gemeente dan ook! En dat vindt ik ook erg mooi! Bij ons kennen ze de volwassendoop (vandaar dat ik geen belijdenis ga doen).
Lalage schreef:Ze zegt toch ook dat ze 't niet binnen de kerk officieel zal doen, dat zegt niets over daarbuiten...
jmpauw schreef:Evelien schreef:ik heb het nog nooit gedaan! Omdat ik niet (volledig) achter de leer (stond) sta van de kerk waar ik in ben op gegroeid! En de drempel naar het Heilig Avondmaal enorm hoog is!
En ik denk ook dat ik nooit belijdenis binnen de kerk zal afleggen! Maar als ik lid word van de kerk (waar we nu kerken) dan krijg je ook vragen! En de gemeente dan ook! En dat vindt ik ook erg mooi! Bij ons kennen ze de volwassendoop (vandaar dat ik geen belijdenis ga doen).
Ik hoop dat je het toch wel degelijk zult doen, ook al is het niet op een 'formele' manier. Belijdenis doen is niet uitsluitend verbonden aan een belijdenisdienst. Elke dag mogen we ons geloof in God belijden en uitdragen!
Evelien schreef:Ik neem deel aan het Heilig Avondmaal en daarmee heb zeg ik ook zeker dat ik God wil volgen! (en al vanaf ik besefde dat er een God is die het Beste voor mij heeft en er een Vader is die er voor mij is, die Zijn Zoon gezonden heeft naar deze wereld om voor onze zonden te hangen aan het Kruis). En al heb ik geen belijdenis voor de kerk/gemeente afgelegd, heb ik dit ook zeker gedaan voor God!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten