De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 mei 2008 19:53

Soms helpt het bij mij als ik paracetamol en daarna (half uurtje later ofzo) neem ik nurofen. Dan is het uit te houden...

Ik voel meestal ook precies het moment van ongesteld worden: de laatste keer toen sliep ik, werd wakker, ging rechtop zitten en had zo onwijs veel kramp dat ik naar de wc gekropen ben... waardeloos gewoon :?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 mei 2008 19:59

Nurofen werkt bij mij ook het beste.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 02 mei 2008 22:00

Smurffie schreef:Het lijkt wel of de pijn met de maand erger word. Vanmorgen lag ik bijna onder de kassa bij de AH van de pijn. Toen ik naar buiten wilde lopen werd ik misselijk en duizelig en enorme krampen. Ik heb daar dus 10 minuten krom op een stoel gezeten en toen het enigzins ging ben ik zo snel als ik kon naar de drogist gelopen voor medicijnen, omdat ik nog een hele dag moest werken ook. Na een uur kon ik weer normaal functioneren, tenminste, zoals ik altijd kon rond die periode. Ik kijk het nog één keer aan en als het dan nog zo erg is ga ik toch maar even langs de dokter. Anderzijds denk ik dan weer: Zolang ik het onder controle kan houden met pijnstillers en ik er geen last meer van heb zodra die werken..ga ik liever niet aan de pil. De pijn is namelijk wel terug nadat de pijnstillers waren uitgewerkt, maar het is gewoon dragelijk.

Dat had ik laatst ook, voor m'n gevoel werd de pijn steeds erger. Zag dr al erg tegenop dat ik weer ongesteld zou worden. En heb ook wel ns gedacht ik ga ermee naar de huisarts, maja voel me l*llig om ermee na de huisarts te gaan, enja wil liever niet aan de pil alleen daarom. Al die hormonen enzo. Alleen de laatste keer viel het juist weer erg mee, dan denk ik ach wat zeur je, heb toen 6 paracetemols gehad. Zit meestal de eerste dag rond de 10-12 paracetemol. Weet dat het veel is, magoed moet toch wat :oops:. En dan soms probeer ik het echt te rekken zodat er ong. 4 uur tussen zit, maja dat lukt lang niet altijd!

Welke pijnstillers zijn dat em_ma?? Ik zit n beetje met het probleem dat ik medicijnen gebruik en daarbij geen ibuprofen/nurofen mag gebruiken. Moet het dus eigenlijks bij paracetemol houden, neem dan gewoon 2 tegelijk in. Als ze eenmaal hun werk doen is het dragelijk. Magoed als ik dan 's nachts wel ns lig te krioelen in bed, erg beroerd ben dan denk ik waarom ben ik nu weer ongi..... Waarom kan het nu gewoon niet zonder pijn 8).

Heb het ook wel ns dat ik denk ik word ongi. Houd ik er alvast rekening mee dat ik 's nachts ongi word. Vast dubbele paracetemol innemen voor ik op bed ga, maandverband etc. Word ik 's morgens wakker ben ik helemaal niet ongi. Word het ik pas een aantal dagen later.

Acire schreef:Bij mij is het al zo lang als ik ongesteld ben onregelmatig, in die zin dat het soms na 22, soms na 30, soms na 40 dagen komt, en alles wat er tussen in zit. Ik weet dus nooit of ik ongesteld ga worden, en hoelang dat gaat duren. Heel irritant. Daarom dus maar weer aan de pil gegaan.

Mijn mensturatie is ook heel onregelmatig, eigenlijks wel vanaf het begin. Weet ook nooit wanneer ik ongesteld word. Ben het eigenlijks altijd 7 dagen, alleen de ene keer is het gewoon veel heftiger dan de andere keer. Vind het ook heel irritant, magoed het is voor mijn geen reden om aan de pil te gaan. Of al die hormonen, die je in je lichaam krijg zo goed voor je zijn.
Wat de toekomst brengen moge........

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 02 mei 2008 23:10

Smurffie schreef:
em_ma schreef:
Smurffie schreef:Het lijkt wel of de pijn met de maand erger word. Vanmorgen lag ik bijna onder de kassa bij de AH van de pijn. Toen ik naar buiten wilde lopen werd ik misselijk en duizelig en enorme krampen. Ik heb daar dus 10 minuten krom op een stoel gezeten en toen het enigzins ging ben ik zo snel als ik kon naar de drogist gelopen voor medicijnen, omdat ik nog een hele dag moest werken ook. Na een uur kon ik weer normaal functioneren, tenminste, zoals ik altijd kon rond die periode. Ik kijk het nog één keer aan en als het dan nog zo erg is ga ik toch maar even langs de dokter. Anderzijds denk ik dan weer: Zolang ik het onder controle kan houden met pijnstillers en ik er geen last meer van heb zodra die werken..ga ik liever niet aan de pil. De pijn is namelijk wel terug nadat de pijnstillers waren uitgewerkt, maar het is gewoon dragelijk.

Helpen die nieuwe pijnstillers die je aangeraden werden op Refoweb?

Ik weet niet meer welke dat waren en ik kan het niet meer vinden :oops:

Vandaag heb ik 2 Nurofen geslikt. Hielp ook prima.

Ibuprofen of naproxen. Dat zijn de stofnamen en een merknaam is bijvoorbeeld Nurofen (zit ibuprofen in).
Naproxen en ibuprofen zijn bijna identieke stoffen. Doordat ze de krampen (spiersamentrekkingen van je baarmoeder) zo goed tegengaan, zijn ze een supermiddel als je ongesteld bent.
Het is superspul! Ik zou het niet kunnen missen, of je zou de hele dag dubbelgeknakt door moeten brengen. :mrgreen:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 02 mei 2008 23:22

@ Dippie: we wachten gewoon af... het komt vanzelf wel hahah.
Heb wel veel stress gehad, tentamen en prive... Dus dat het nu ff op zich laat wachten is best logisch. Ik ben ook nooit stipt elke 28 dagen ongesteld.

@ Annette: zie mn post aan Smurffie over die pillen.
Zoveel paracetamol is wel te veel per dag hoor! Is heel slecht voor je lever, die kan er blijvend beschadigd door raken. Je mag maar 6 paracetamollen van 500 mg. per dag.
Paracetamol is wel pijnstillend, maar je hebt meer nodig als je ongesteld bent.
Paracetamol werkt niet op je spieren en dus ook niet op je baarmoeder, wat ook een spier is.
En dat doen NSAID 's wel (zoals ibuprofen en naproxen). Daarom helpen zij ook zo goed tegen menstruatiepijn, want dan heb je voor een groot gedeelte last van de samentrekkingen van je baarmoeder.
Misschien kun je eens met je arts overleggen of er een mouw aan te passen is, zodat je deze pillen wel kan slikken in combinatie met wat je al aan pillen slikt?
Ik durf te wedden dat er een wereld voor je opengaat. :wink:

Ik heb er ook weleens aan gedacht om voor de pijn aan de pil te gaan, maar ja, meestal ben ik twee dagen heel beroerd en daarna gaat het wel weer. Dus ach...
Maar wil liever niet aan de pil, al die hormonen in je lijf. Liever puur natuur.

HEERE, leer mij Uw weg

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 mei 2008 08:02

Ik zou inderdaad even naar de dokter gaan *anette*. Zelf heb ik alleen de eerste drie dagen echt last ervan, maar dit is sinds een jaar ofzo. Vroeger merkte ik er zelf bijna niets van. Hebben jullie dat ook gehad?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 mei 2008 08:17

kirsten schreef:Ik zou inderdaad even naar de dokter gaan *anette*. Zelf heb ik alleen de eerste drie dagen echt last ervan, maar dit is sinds een jaar ofzo. Vroeger merkte ik er zelf bijna niets van. Hebben jullie dat ook gehad?

Vroeger had ik veel minder buikpijn, hoefde ik eigenlijk geen pillen te slikken. Nu dus wel :wink:
Maar vroeger vloeide ik wel veel meer en nu veel minder. En das wel heel handig :mrgreen:

HEERE, leer mij Uw weg

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 03 mei 2008 09:01

Ik verkies toch zeker wel de pil tegenover de buikpijn en enorm ongesteld zijn!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 03 mei 2008 09:06

ik was ook altijd ziek als ik ongesteld moest worden slik nu ook de pil
en bijna netgens last meer van, k wilde dat ik er veel eerder mee begonnen was...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 03 mei 2008 09:26

Meiden, waarom zijn sommige van jullie zo bang voor de pil? Ik begrijp dat je liever geen hormonen of niet teveel in je lijf wil, dat heb ik zelf ook. Maar als ik jullie verhalen lees over de onregelmatigheid en pijn, dan vraag ik me toch af de nadelen van de pil niet wat overdreven worden. Ook zijn er best lichte varianten of de nuvaring (die heeft de helft van de hormonen als reguliere pil). Ik verwacht eigenlijk dat de nadelen van deze hormonen niet opwegen tegen de voordelen. En bedenk, de pijn en het ongesteld zijn komt ook door de hormonen die je lichaam aanmaakt. Maakt het dan veel uit dat die 'puur natuur' zijn? Het slikken van zoveel pijnstillers is ook heel slecht en onnatuurlijk.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 mei 2008 23:30

Ik moet zeggen dat de eisprong ook een pijnlijke dag geeft!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 mei 2008 08:54

Daar heb ik nou echt nog nooit iets van gemerkt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mei 2008 09:00

als ik al die verhalen hier lees dan mag ik zeker niet klagen rondom de menstruatie! Eerste dag heb ik wel wat last van krampen/pijn in m'n buik. Maar als ik dan een paracetemol neem dan is de pijn zo weg/over.

(al ben ik wel 7-8 dagen ongesteld)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 mei 2008 09:53

essieee schreef:Ik moet zeggen dat de eisprong ook een pijnlijke dag geeft!

Idd ja! Toen ik een keertje dubbelgeslagen over het aanrecht hing en mn man vroeg wat ik had, zei ik: 'Ik heb mn eisprong denk ik'. Manlief heeft nog nooit zo raar gekeken en toen kon ik hem oprapen :mrgreen:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 mei 2008 17:52

Als die hele cyclus zo gruwelijk overhoop ligt en pijnlijk is dan zou ik me eerder zorgen maken over m'n eigen hormoonhuishouding. Rust en regelmaat is goed voor ieder mens toch? ;)

Smurffie: je zou Alleve Feminax eens kunnen proberen. Dat werkt bij mij wel prima.

Trouwens, sinds ik aan de pil ben is het zeker véél draaglijker geworden, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds een zeurende rug heb en heel af en toe nog een pijnstiller neem.
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”