zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 mei 2008 07:46

Napoleon schreef:
haring schreef:Ik zou wel graag naar egypte willen gaan. Maar dat is in september nog wel erg warm denk ik.

op een kleine 40 graden moet je dan wel rekenen, denk ik. maar ergens vind ik dat er bij zo'n land bijhoren, wat is nu een woestijn waar het 15 graden is? dat is toch ook niet leuk? bovendien kan ik uit ervaring vertellen dat temperaturen van 40 graden in meer best te doen zijn, als het maar niet zo vochtig is. bovendien staat de zon dan al niet zo hoog meer aan de hemel, dus brandt ook niet zo enorm fel. september lijkt me een goede maand om te gaan, na de grootste toeristenstroom, maar nog wel echt zomers.

40 graden bij een hoge vochtigheid is anders ook best lekker hoor, mijn favoriete vakantieweer. Ok, TE hoog niet, maar dan moet je echt het regenwoud in. Ook wel eens leuk om mee te maken. Maar over het algemeen zijn hoge temperaturen inderdaad heerlijk en past het gewoon bij zo'n land. Dat je de lucht ziet sidderen boven het land, alsof het aan het koken is. Woepie... wil meteen ook op vakantie (maar eerst afstuderen)....
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 01 mei 2008 10:42

haring schreef:Ik zou wel graag naar egypte willen gaan. Maar dat is in september nog wel erg warm denk ik.

Mijn vriendin en ik hebben besloten om maar niet naar egypte te gaan. Blijkbaar mag je daar in het openbaar als stel niet eens hand in hand lopen :shock:
*onderschrift verwijderd door moderator*

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 mei 2008 10:44

haring schreef:

Mijn vriendin en ik hebben besloten om maar niet naar egypte te gaan. Blijkbaar mag je daar in het openbaar als stel niet eens hand in hand lopen :shock:

Huh? Ligt er denk ik aan wat je gaat doen... in die toeristencentra aan zee lijkt het me geen probleem.

Mijn zus heeft met een ex-vriend een keer een rondreis gemaakt door Egypte, inclusief slapen en trekken door de woestijn enzo. En mijn zus loopt altijd half bloot rond (als het 30 graden is dan doet ze boodschappen in bikini) ... en die leeft ook nog :mrgreen:

Het zal dus wel meevallen :mrgreen:

Hannah88NL
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannah88NL » 01 mei 2008 11:00

Heb wel plannen om naar latijns Amerika te gaan om daar vrijwilligerswerk te doen maar lukt me nou nog niet om toestemming van mijn ouders te krijgen, zij vinden het te eng om daar naartoe alleen te gaan :| ...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 mei 2008 11:02

Hannah88NL schreef:Heb wel plannen om naar latijns Amerika te gaan om daar vrijwilligerswerk te doen maar lukt me nou nog niet om toestemming van mijn ouders te krijgen, zij vinden het te eng om daar naartoe alleen te gaan :| ...

Huh? Heb je toestemming nodig van je ouders dan?! Als 88 staat voor het jaar waarin je geboren bent, dan ben je volgens mijn berekeningen een jaar of 20. Bovendien: je werkt daar toch niet in je uppie? Of wilde je moederziel alleen in een krottenwijk gaan ronddwalen... :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mei 2008 11:38

Wij hebben een tent en dingen voor erbij aangeschaft. Lekker ruime tent, ik zie het allemaal helemaal zitten :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Hannah88NL
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannah88NL » 01 mei 2008 12:07

Galateia schreef:
Hannah88NL schreef:Heb wel plannen om naar latijns Amerika te gaan om daar vrijwilligerswerk te doen maar lukt me nou nog niet om toestemming van mijn ouders te krijgen, zij vinden het te eng om daar naartoe alleen te gaan :| ...

Huh? Heb je toestemming nodig van je ouders dan?! Als 88 staat voor het jaar waarin je geboren bent, dan ben je volgens mijn berekeningen een jaar of 20. Bovendien: je werkt daar toch niet in je uppie? Of wilde je moederziel alleen in een krottenwijk gaan ronddwalen... :wink:

Wat zou jij doen als je iets hebt besloten en je ouders niet mee eens zijn?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mei 2008 12:54

Als ik 20 was zou ik gaan. Als ik 18 of 19 was ook...
Maargoed, ik kan me niet zo voorstellen dat mijn ouders mij sowieso nog iets verboden toen ik 19 of 20 was. Behalve als het in hun huis gebeurde :)
maar lekker doen wat je graag wilt vind ik!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 01 mei 2008 13:02

Als je (~) 20 bent is het heel goed mogelijk dat je ouders meer overzien
dan jezelf.
En je kunt ze toch ook niet in zorgen achterlaten?
Zij hebben de verantwoordelijk nog, zolang je thuis woont.
Er zijn dan de gemakken, en ook de lasten. Die moet je voor lief nemen
m.i. Niet dat ik vroeger hierin 100% correct gehandeld heb, maar het is
wel iets om te overwegen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mei 2008 13:35

Zij hebben deels de verantwoordelijkheid.
Niet meer over dat soort dingen. In principe moeten ouders leren loslaten, en als zij dat niet doen, zul je het zelf moeten doen.
Mijn ouders zeiden altijd: als je 18 bent, dan zijn we in huis verantwoordelijk voor je, daarbuiten niet. Dan heb je je eigen verantwoording. In huis moet je je aan onze regels houden, daarbuiten moet je het zelf ontdekken en eigen regels volgen. En dat is dan niet als je 18 bent patsboem, maar dat gaat natuurlijk geleidelijk.
Als je 20 bent zul je, mits je ouders je wel op weg geholpen hebben daarmee, zelf keuzes kunnen maken. En of je ouders dat leuk vinden of niet, dat doet er dan eigenlijk minder toe.
Dat is mijn mening :D

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 01 mei 2008 13:43

Hannah88NL schreef:
Galateia schreef:

Wat zou jij doen als je iets hebt besloten en je ouders niet mee eens zijn?

Ik zou gaan als ik 20 was. Ouders kunnen soms dromen ernstig verstoren omdat het niet strookt met HUN opvattingen, maar er komt ook een tijd dat je zelf je eigen pad moet gaan bepalen en dus keuzes moet maken. En als je 20 bent is dat een prima leeftijd om te doen, lijkt me. Ze mogen uiteraard wel hun mening geven en ze zullen door hun levenservaringen vast wel goede raad mee kunnen geven, maar het verbieden, nee dat zal me te ver gaan.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Rolf

Berichtdoor Rolf » 01 mei 2008 13:58

@MissF
Voor een groot deel ben ik het daar mee eens.
Vanaf je 18e, mits die persoon daartoe in staat moet worden geacht,
is er een eigen verantwoordlijkheid voor een aantal zaken.
Toch zie ik vaak dat ook jonge kinderen die de deur uit zijn, hun ouders
nog om advies vragen. En ouders zich eigenlijk toch nog wel een beetje
verantwoordelijk voelen.

@Abdijbiertje om 1:00
... dromen ... Je moet dan een afweging maken. Is het goed voor de
toekomst?
Laatst gewijzigd door Rolf op 01 mei 2008 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 01 mei 2008 14:13

@Rolf:

Het ligt er maar helemaal aan wat voor een persoon je bent. Als je een persoon bent die snel vastigheid en zekerheid wil hebben kan ik me voorstellen dat je je niet laat leiden door dromen. Aan de andere kant zijn er ook mensen die dat wél doen en op die manier hun carriére/levensweg uitstippelen. Dat hoeft helemaal niet roekeloos oid te zijn, al is het natuurlijk wel wat instabieler dan het kiezen voor vastigheid en zekerheid.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Hannah88NL
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannah88NL » 01 mei 2008 14:14

Rolf schreef:@MissF
Voor een groot deel ben ik het daar mee eens.
Vanaf je 18e, mits die persoon daartoe in staat moet worden geacht,
heb je je eigen verantwoordlijkheid voor een aantal zaken.
Toch zie ik vaak dat ook jonge kinderen die de deur uit zijn, hun ouders
nog om advies vragen. En ouders zich eigenlijk toch nog wel een beetje
verantwoordelijk voelen.

@Abdijbiertje om 1:00
... dromen ... Je moet dan een afweging maken. Is het goed voor de
toekomst?

Het lijkt me wel logisch wat jullie allemaal zeiden . Ik bedoel jij bent al volwassen en je mag doen wat je wel maar... ik kan toch niet mijn ouders kwaad en bezorgd achterlaten, is wel lullig niet?
En ik wil nog helemaal alleen reizen he, dus geen reisgenootjes. Ik kan me wel en beetje voorstellen dat ze bezorgd zijn. En ik ben sowieso niet iemand die vaak alleen reist.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mei 2008 15:58

Ik weet niet of dat verkeerd is. Ik denk dat je niet altijd iedereen te vriend kunt houden, en dat je eigen leven voorgaat. Kies voor jezelf, ontplooi jezelf, in plaats van je ouders te volgen en te doen wat zij willen.

Maar Rolf: je ouders om advies vragen is iets anders dan dat ze verantwoordelijk voor je zijn.
Ik heb gister mijn moeder nog gevraagd hoe een droger werkt. Maar daarmee is ze niet verantwoordelijk voor mij of voor mijn droger.

Terug naar “Archief”