Kaw schreef:Nur komm der Heiden Heiland in de uitvoering van Beekman... Mmmmmm... Door hem ben ik van Bach gaan houden.
Van Bach zelf, of van zijn muziek?
Moderator: Moderafo's
Jos Mondriaan schreef:Gershwin schreef:Wim van de Beek speelt ook erg goed, trouwens. En Wouter van den Broek. En Piet Kee. En Leo van Doeselaar. En Bram Beekman. En TON KOOPMAN.
Absoluut! Waarom die hoofdletters bij Koopman?
caprice schreef:Kaw schreef:Nur komm der Heiden Heiland in de uitvoering van Beekman... Mmmmmm... Door hem ben ik van Bach gaan houden.
Van Bach zelf, of van zijn muziek?
caprice schreef:http://www.free-sheetmusic.org/instrumentalscores.html#diversen
ahuibers schreef:caprice schreef:http://www.free-sheetmusic.org/instrumentalscores.html#diversen
heb er een paar gedownload,
zijn ze mooi?
kan ze hier niet luisteren
[/quote]Nur komm der Heiden Heiland in de uitvoering van Beekman... Mmmmmm... Door hem ben ik van Bach gaan houden.
Jos Mondriaan schreef:Ik ben in de zeer gelukkige omstandigheid dat ik les heb van Beekman, en ik heb Nun kom der Heiden Heiland BWV 659, 660, 661 pas (advent) nog bij hem ingestudeerd in het kander van een adventsconcertje.
Cor Roeleveld schreef:Leuk, zo'n discussie over hedendaagse orgelmuziek.
Terug naar de hedendaagse componisten. Jullie moeten het onderwerp wat verder uitdiepen. Petr Eben heeft bijvoorbeeld prachtige orgelmuziek geschreven op een aantal glasvensters van Chagall. Het blauwe venster verbeeldt Ruben, het groene Issaschar, het rode Zebulon en het gouden venster Levi.
Of van dezelfde componist, zijn beeldende verklanking van de visioenen van Johannes op Padmos, de Openbaringen dus.
Cor
Cor Roeleveld schreef:Leuk, zo'n discussie over hedendaagse orgelmuziek.
Jullie moeten het onderwerp wat verder uitdiepen. Petr Eben heeft bijvoorbeeld prachtige orgelmuziek geschreven op een aantal glasvensters van Chagall. Het blauwe venster verbeeldt Ruben, het groene Issaschar, het rode Zebulon en het gouden venster Levi.
Of van dezelfde componist, zijn beeldende verklanking van de visioenen van Johannes op Padmos, de Openbaringen dus.
Cor
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten