Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 28 apr 2008 16:05

goshen schreef:Wat de Afghanen het meest nodig hebben is het Evangelie.
Dergelijke gedachten vind ik net zo verwerpelijk als een theocratie of het ontbreken van vrijheid van godsdienst.

Enerzijds claim je dat vrijheid van godsdienst iets belangrijks is, terwijl je anderzijds beweert dat de Afghanen het Evangelie nodig hebben. Dat lijkt me niet helemaal te rijmen.

Helaas is het zo dat er in hun land geen vrijheid van Godsdienst is en de Nederlandse overheid zou er verstandig aan doen om belastinggeld niet weg te gooien in projecten waar alle partijen niets mee opschieten. Maar als ik zo jouw commentaar lees denk ik niet dat we het hier over eens zullen worden.
Het gaat er ook niet om dat alle partijen er iets mee opschieten, het gaat erom dat de Afghánen er wat mee opschieten. En zoals in het nieuwsbericht zelf te lezen valt, hebben zij daar het meeste baat bij.

Met de term Islamofobie heb ik moeite, omdat dit een ziekelijke angst o.i.d. suggereert. Jij zou het denk ik ook niet op prijs stellen als ik je Islamofiel zou noemen. :puh:
Gezien je posts die af en toe bol staan van een afkeur jegens de islam en alles daaromheen lijkt de term islamofobie me niet misplaatst.

Als jij de term islamofiel gerechtvaardigd vindt, enkel vanwege wat nuance; ik houd je niet tegen.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 28 apr 2008 19:23

CaptainCaveman schreef:Enerzijds claim je dat vrijheid van godsdienst iets belangrijks is, terwijl je anderzijds beweert dat de Afghanen het Evangelie nodig hebben. Dat lijkt me niet helemaal te rijmen.
Dan begrijp je me verkeerd aangezien ik niet van plan ben e.e.a. met geweld op te dringen. Ik wil alleen aangeven dat het goed zou zijn als alle Afghanen eens van het Evangelie kennis zouden kunnen nemen.
Het gaat er ook niet om dat alle partijen er iets mee opschieten, het gaat erom dat de Afghánen er wat mee opschieten. En zoals in het nieuwsbericht zelf te lezen valt, hebben zij daar het meeste baat bij.
Eerst goed lezen, ik heb het over beide partijen, dus ook de Afghanen. En met die opmerking ben ik al buitengewoon trots op mezelf, want afgezien van een redelijk normale afghaanse jongen die ik in Nederland ken heb ik totaal niks met dat volk.
Gezien je posts die af en toe bol staan van een afkeur jegens de islam en alles daaromheen lijkt de term islamofobie me niet misplaatst.

Als jij de term islamofiel gerechtvaardigd vindt, enkel vanwege wat nuance; ik houd je niet tegen.
Dat ik een schurfthekel heb aan de Islam ontken ik niet, de hele 'godsdienst' is immers van meet af aan opgezet als vijandelijke leer tegen het Christendom / Judaïsme. Dat ik er bang van ben klopt echter niet, tenminste niet in de bedoeling die jij ermee voor ogen hebt.

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 28 apr 2008 21:56

goshen schreef: Dat ik een schurfthekel heb aan de Islam ontken ik niet, de hele 'godsdienst' is immers van meet af aan opgezet als vijandelijke leer tegen het Christendom / Judaïsme. Dat ik er bang van ben klopt echter niet, tenminste niet in de bedoeling die jij ermee voor ogen hebt.

Het Judaïsme is anders ook niet zo'n fijne stroming..

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 28 apr 2008 22:08

goshen schreef:
CaptainCaveman schreef:Enerzijds claim je dat vrijheid van godsdienst iets belangrijks is, terwijl je anderzijds beweert dat de Afghanen het Evangelie nodig hebben. Dat lijkt me niet helemaal te rijmen.
Dan begrijp je me verkeerd aangezien ik niet van plan ben e.e.a. met geweld op te dringen. Ik wil alleen aangeven dat het goed zou zijn als alle Afghanen eens van het Evangelie kennis zouden kunnen nemen.
Of dat nu met geweld gepaard gaat of niet, een geloof hoor je überhaupt niet op te dringen. En dat is nu ook helemaal niet aan de orde.

Eerst goed lezen, ik heb het over beide partijen, dus ook de Afghanen. En met die opmerking ben ik al buitengewoon trots op mezelf, want afgezien van een redelijk normale afghaanse jongen die ik in Nederland ken heb ik totaal niks met dat volk.
Wat hebben Nederlandse (religieuze!) belangen nu met ontwikkelingshulp in Afghanistan te maken? De bevolking geeft aan: wij hebben de meeste behoefte aan moskeëen, dús bouwt men moskeëen. Lijkt me vrij logisch. Maar goed, dat blijft een verschil van mening.

Dat ik een schurfthekel heb aan de Islam ontken ik niet, de hele 'godsdienst' is immers van meet af aan opgezet als vijandelijke leer tegen het Christendom / Judaïsme. Dat ik er bang van ben klopt echter niet, tenminste niet in de bedoeling die jij ermee voor ogen hebt.
Vrijheid van godsdienst, remember? Als jij Afghanistan het ontbreken van vrijheid van godsdienst verwijt, is het 'een schurfthekel hebben aan de islam' niet echt redelijk.

Daarnaast ben ik wel benieuwd in hoeverre jij die vijandigheid ziet, maar dan gaan we érg off-topic.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 29 apr 2008 09:27

Beste mensen, graag dit topic houden voor korte opmerkelijke nieuwtjes, als u wilt discussiëren kunt u een nieuw topic openen.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 29 apr 2008 09:43

Floe, dat is makkelijker gezegd dan gedaan want vaak gaat het niet om iets wat een apart topicje waard zou zijn. Zo erg is het toch niet? Als men een nieuwtje heeft, post men dat wel, pardoes middenin een discussie :P

@ CaptainCaveman: waarom vind jij niet dat de Afghanen het Evangelie nodig hebben?
@ goshen: Soms verwoord je je wel eens te zwart/wit jegens moslims denk ik. In ieder geval is het voor velen niet duidelijk dat je enkel de religie minacht, terwijl je volgensmij genuanceerd(er) tegenover de Arabische cultuur staat (gezien de overload aan Youtubejes van artiesten uit die contreien etc.) Verder hoor ik je niet zo vaak over het Judaïsme. Ik bewonder ook Joden, maar hun geloof vind ik drie keer niks, zelfs nog erger dan de Islam omdat de laatste nog 'logisch' in elkaar steekt. Bij al die regeltjes van het Jodendom ontbreekt mijns inziens elke logica.

Maar goed, het is aan Floe of we hier nog even op in mogen gaan :wink:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 29 apr 2008 11:10

Giovannino schreef:@ CaptainCaveman: waarom vind jij niet dat de Afghanen het Evangelie nodig hebben?
Omdat geloof iets subjectiefs en persoonlijks is. Ten díepste vind ik misschien wel dat de Afghanen het Evangelie nodig hebben, maar toch.

Overigens begrijp ik volkomen dat een gelovige 'gelooft dat hij in het 'ware' gelooft' alleen vind ik het niet echt tolerant om dit zo te claimen en dit min of meer op te leggen.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 29 apr 2008 12:28

Giovannino schreef:Floe, dat is makkelijker gezegd dan gedaan want vaak gaat het niet om iets wat een apart topicje waard zou zijn. Zo erg is het toch niet? Als men een nieuwtje heeft, post men dat wel, pardoes middenin een discussie :P

Een paar reacties is geen probleem, maar bovenstaande begint langzaam aan een volwaardige discussie te worden, vandaar.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 29 apr 2008 15:58

Giovannino, dat heb je wel redelijk verwoord. Ik ken in ieder geval genoeg moslims waar ik redelijk mee door 1 deur kan en ik heb genoeg Ali's, Mohammed's, Mimoun's etc. compleet gek gedold met voetbal om wel te kunnen beweren dat het in het dagelijks leven best wel meevalt met me. Over het judaisme zal ik niet snel iets negatiefs beweren, er staan al genoeg anderen klaar op deze wereld om dat klusje uit te voeren (helaas iets teveel).

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 29 apr 2008 17:35

Politie flitst glijdende motorrijder
Glijdend door de radar
Staphorst, 29-04-2008 • De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten maakte op zondag 27 april 2008 een bijzondere opname van een snelheidsovertreding op de rijksweg A28 ter hoogte van Staphorst.
Afbeelding
Omstreeks 09.10 uur passeerde een 50-jarige motorrijder uit Amstelveen al glijdend de radarpost. Hij kneep bij het zien van de radarcontrole vol in de voorrem en kwam daarbij ten val. Hij kwam ondanks deze positie nog met 137 km/uur voorbij. De man hield aan zijn valpartij een polsfractuur en een beschadigde hand over. Hij is met een ziekenauto overgebracht naar het Sofiaziekenhuis in Zwolle.
Bron: http://www.politie.nl/KLPD/ (www.klpd.nl is niet geregistreerd).
Hij komt er nog goed vanaf vind ik, met 137 km/h vallen (min de correctie denk ik) en dan alleen wat aan je hand eraan overhouden dan kom je genadig weg!

hehe, en dan 3 weken later ook nog een bekeuring in de bus vinden :|

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 29 apr 2008 19:38

Ja, die las ik net ook.
Zie hier en hier.
Zo zie je maar weer: lévensgevaarlijk, die flitspalen! [-(
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 apr 2008 20:01

Jij met je levensgevaarlijke flitspalen 8) Het ziet er trouwens uit of hij al schuivend een schietgebedje doet, wat blijkbaar nog heeft geholpen ook. Mazzelaar.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 29 apr 2008 20:45

Ger(nl) schreef:
goshen schreef: Dat ik een schurfthekel heb aan de Islam ontken ik niet, de hele 'godsdienst' is immers van meet af aan opgezet als vijandelijke leer tegen het Christendom / Judaïsme. Dat ik er bang van ben klopt echter niet, tenminste niet in de bedoeling die jij ermee voor ogen hebt.

Het Judaïsme is anders ook niet zo'n fijne stroming..

Ja.. kun je ook uitleggen waarom?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 29 apr 2008 20:47

Verder voor mij zijn de opmerkelijkste bericht[en] wel over die man uit Oostenrijk die zijn dochter 24 jaar in een kelder heeft opgesloten en 7 kinderen bij haar verwekt heeft.
Walgelijk gewoon. Wat is er in Oostenrijk aan de hand? Eerst die Kampusch, toen die moeder uit Linz die haar 3 kinderen niet naar buiten liet en nu dit. :roll:

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 01 mei 2008 13:06

Wetenschappers halen een 40 jaar oud nieuw elektronisch component onder het stof vandaan.

Wetenschappers van Hewlett Packard zien mogelijkheden om de 'memristor' te gaan maken. De memristor werd in 1971 bedacht door een profesoor van Berkeley maar is sinds die tijd in de vergetelheid geraakt. De memristor wordt na de condensator, de weerstand en de inductor (spoel) gezien als het 4e elektronische basiscomponent. De memristor is in staat om te onthouden wat de laatste elektrische lading is geweest. Dit maakt het in principe mogelijk om de boottijd van een PC met windows met 90 seconden te versnellen. Voor meer informatie zie de bovenstaande link. en: http://hardware.slashdot.org/hardware/0 ... 1228.shtml

Terug naar “Archief”