Dergelijke gedachten vind ik net zo verwerpelijk als een theocratie of het ontbreken van vrijheid van godsdienst.goshen schreef:Wat de Afghanen het meest nodig hebben is het Evangelie.
Enerzijds claim je dat vrijheid van godsdienst iets belangrijks is, terwijl je anderzijds beweert dat de Afghanen het Evangelie nodig hebben. Dat lijkt me niet helemaal te rijmen.
Het gaat er ook niet om dat alle partijen er iets mee opschieten, het gaat erom dat de Afghánen er wat mee opschieten. En zoals in het nieuwsbericht zelf te lezen valt, hebben zij daar het meeste baat bij.Helaas is het zo dat er in hun land geen vrijheid van Godsdienst is en de Nederlandse overheid zou er verstandig aan doen om belastinggeld niet weg te gooien in projecten waar alle partijen niets mee opschieten. Maar als ik zo jouw commentaar lees denk ik niet dat we het hier over eens zullen worden.
Gezien je posts die af en toe bol staan van een afkeur jegens de islam en alles daaromheen lijkt de term islamofobie me niet misplaatst.Met de term Islamofobie heb ik moeite, omdat dit een ziekelijke angst o.i.d. suggereert. Jij zou het denk ik ook niet op prijs stellen als ik je Islamofiel zou noemen.
Als jij de term islamofiel gerechtvaardigd vindt, enkel vanwege wat nuance; ik houd je niet tegen.