Spurgeon zeg dat Christenen zijn geboren om krijgers en strijders te worden, o.a. om dagelijks te vechten tegen 'de boze met al zijn listige verleidingen'.
zit wel waarheid in.
Moderator: Moderafo's
tomkoers schreef:joris schreef:om deze quote zeg ik het.Het is niet allemaal Israel wat Israel heet. Helaas ken ik meerdere mensen die zich uitgeven voor een kind Gods, maar waar blijkt dat het niet zo is.
hEt lijkt dat je je pas kind van GO dmag noemen alsje perfect bent. Maar omdat je dan perfect bent, zal er ook wel weer wat mis zijn waardoor je je toch niet kind van Go dmag noemen.
Ik heb het idee dat refo''s altijd een weerwoord hebben om God maar niet aan te nemen.
Misschien is het beter om te zeggen dat er mensen zijn die Jezus niet als hun persoonlijke Verlosser zien. Jezus zei ook niet voor niets: "Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij." (Joh.14:6)
Echter velen denken dat er van alles moet gebeuren voordat je zeker mag weten dat je gered bent. Er wordt echter alleen geloof gevraagd.
Joh.3:3 zegt "Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien."
Hier gaat het om, de wedergeboorte. Hoe dan? Door geloof alleen,
Joh 3:15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Het is mij een raadsel waarom sommigen een keihard oordeel uitspreken over anderen en of die al dan niet kinderen Gods zijn. Alleen God ziet toch het hart aan?
Wel geven sommigen een slecht getuigenis van hun geloof, door verkeerde dingen te doen, maar het is dan toch zaak ze daarin te vermanen?
Tom
tomkoers schreef:Brion schreef:caprice schreef: Omdat ik geleerd heb dat het eigendom worden van God bedaard gaat, en niet hysterisch schreeuwend.
Net zoals jij, heb ik dat ook zo geleerd. En laten we daar maar blij om zijn. Het geeft in ieder geval een stuk minder herrie....
Maar ik ken ook mensen die niet eens zeker weten of ze wel gered zijn, en wachten op een moment dat God hen dat duidelijk maakt. Dat afwachten kan toch niet de bedoeling zijn?
essieee schreef:tomkoers schreef:joris schreef:om deze quote zeg ik het.Het is niet allemaal Israel wat Israel heet. Helaas ken ik meerdere mensen die zich uitgeven voor een kind Gods, maar waar blijkt dat het niet zo is.
hEt lijkt dat je je pas kind van GO dmag noemen alsje perfect bent. Maar omdat je dan perfect bent, zal er ook wel weer wat mis zijn waardoor je je toch niet kind van Go dmag noemen.
Ik heb het idee dat refo''s altijd een weerwoord hebben om God maar niet aan te nemen.
Misschien is het beter om te zeggen dat er mensen zijn die Jezus niet als hun persoonlijke Verlosser zien. Jezus zei ook niet voor niets: "Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij." (Joh.14:6)
Echter velen denken dat er van alles moet gebeuren voordat je zeker mag weten dat je gered bent. Er wordt echter alleen geloof gevraagd.
Joh.3:3 zegt "Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien."
Hier gaat het om, de wedergeboorte. Hoe dan? Door geloof alleen,
Joh 3:15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Het is mij een raadsel waarom sommigen een keihard oordeel uitspreken over anderen en of die al dan niet kinderen Gods zijn. Alleen God ziet toch het hart aan?
Wel geven sommigen een slecht getuigenis van hun geloof, door verkeerde dingen te doen, maar het is dan toch zaak ze daarin te vermanen?
Tom
Ik zeg dit zomaar, 'helaas heb ik keiharde bewijzen!
meschianza schreef:Bedankt voor jullie heldere reacties tot nu toe. Btje jammer dat de helft over een ander onderwerp ging. Caprice, zou je de volgende keer zo vriendelijk willen zijn apart topic te openen als je het over een ander punt wil hebben. Het is namelijk zwaar verwarrend als plots het boekje van Hellenbroek en de EO jongerendag in de strijd wordt geworpen zonder dat het ook maar enigzinds een heldere kijk op mijn vraagstuk geeft.
Ik bedacht me nog dat 'Vallen voor Gods aangezicht' wel in de bijbel voorkomt, maar dat is meer uit ontzag voor Zijn majesteit. DAt je knielt voor Zijn grootheid. Maar dat is eerbied. En ik zag daar gewoon geen eerbied, wel uitzinnigheid.
Maar aan de andere kant...... je mag ook wel weer verheugd zijn in Hem. En huppelen voor Hem. Maar dat kan heel natuurlijk, zoals je bent. Wat ik daar zag vond ik eerder onnatuurlijk. Het is wel moeilijk, want die vriend haalt er wel weer veel steun uit en komt er graag. Ervaart God er ook zegt hij
Equilibrist schreef:[quote="tomkoers]
1 van de vruchten van de Geest is matigheid.
Wat ik nou kenmerkend vond bij de laatste uitzending van Hennie zoekt God, is dat het er in die volle evangeliegemeente naar zeggen van Hennie zo zweverig aan toe ging.
Ik geloof zelf best wel dat die mensen het oprecht bedoelen en ook wel dat God mensen die daar lid zijn zegent, maar het draagt toch geen vrucht voor buitenstaanders? Daarom heb ik ook moeite met dergelijke diensten.
Tom
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten