Machiavelli schreef:En in dit geval zijn het twee partijen die daar niet toe bereid zijn.
Dan is een dialoog zinloos.
Moderator: Moderafo's
dat is het gevolg van de behoefte om te spuien, dat zorgt niet voor dialoog maar wel voor discussie. het was wonderlijker als dit topic 'een ei hoort erbij' had gehetenGalateia schreef:En daarom vind ik het wonderlijk dat dit topic "homofilie 3" heet.
haring schreef:Dialoog is idd onmogenlijk als 1 van de partijen niet bereid is zijn standpunten te verstellen of te herzien.
En waarom zou je het willen proberen met zulke mensen in discussie te gaan als je zelf al weet dat het zinloos is?
de vrijblijvendheid van het voeren van een gesprek is beperkt, als één v.d. partijen besluit om de genoemde bereidheid niet te tonen dan is daarvoor vast een reden. het geprek dat je noemt lijkt me eerder anti-theater, zoek dan een vrijwilliger daarvoor.meboy schreef:haring schreef:Dialoog is idd onmogenlijk als 1 van de partijen niet bereid is zijn standpunten te verstellen of te herzien.
En waarom zou je het willen proberen met zulke mensen in discussie te gaan als je zelf al weet dat het zinloos is?
Waarom is een dialoog dan zinloos? Alsof "verstellen" en "herzien" de enige zin van een dialoog zou zijn. Het proces van het bespreken is soms opzichzelf al zinvol omdat het derden op detailniveau laat zien welke afwegingen een rol spelen in het komen tot (al dan niet onwrikbare) standpunten. Ik denk namelijk niet dat de rek eruit is.
de vrijblijvendheid van het voeren van een gesprek is beperkt, als één v.d. partijen besluit om de genoemde bereidheid niet te tonen dan is daarvoor vast een reden. het geprek dat je noemt lijkt me eerder anti-theater, zoek dan een vrijwilliger daarvoor.
zo'n gesprek is vooral jouw verwachting, RefoAnders heeft slechts informatie gegeven omdat hij zag dat erover gediscussieerd werd. er is een verschil tussen zwijgen en niet reageren.meboy schreef:de vrijblijvendheid van het voeren van een gesprek is beperkt, als één v.d. partijen besluit om de genoemde bereidheid niet te tonen dan is daarvoor vast een reden. het geprek dat je noemt lijkt me eerder anti-theater, zoek dan een vrijwilliger daarvoor.
In dat geval is het prettig dat de desbetreffende partij zijn intenties beter zou formuleren. Dan schept het geen verwachtingen. Als er een reden is om niet te reageren dan kan dat toch gewoon gezegd worden in plaats van stilzwijgen? Ik dacht dat een stichting die zich inzet voor openheid en bespreekbaarheid (doelstelling/missie) "vrijwillig" genoeg was. Zo'n gesprek is voor jou misschien antitheater maar voor de meningsvorming van de reformatorische achterban heel verhelderend denk ik. Ongeacht het standpunt wat ze ervoor of erna zullen hebben.
aardmannetje schreef: zo'n gesprek is vooral jouw verwachting, RefoAnders heeft slechts informatie gegeven omdat hij zag dat erover gediscussieerd werd. er is een verschil tussen zwijgen en niet reageren.
aardmannetje schreef:anti-theater is de vorm die ik herkende in wat je beschreef over het gesprek wat je wilde voeren om zoals je zegt: de meningsvorming te beinvloeden, verder niets persoonlijks
1) Jongeren worden gedwongen om over hun eigen geloof en principes na te denken, dit onder woorden te brengen en te verdedigen.
aardmannetje schreef: blijkbaar bevatten de standpunten van RA inhoudelijkheden die jou triggeren om erover door te willen praten ... dan moet je waarschijnlijk wel lid worden
conclusie?meboy schreef:aardmannetje schreef: zo'n gesprek is vooral jouw verwachting, RefoAnders heeft slechts informatie gegeven omdat hij zag dat erover gediscussieerd werd. er is een verschil tussen zwijgen en niet reageren.
In dit geval doet hij beidde; en dat correspondeert niet met de doelstelling van zijn stichting m.i. En op basis van wat de stichting over zichzelf zegt valt me dat wat tegen, niet meer niet minder.aardmannetje schreef:anti-theater is de vorm die ik herkende in wat je beschreef over het gesprek wat je wilde voeren om zoals je zegt: de meningsvorming te beinvloeden, verder niets persoonlijks
Als anti-theater in deze zin staat voor; zonder maskers op zeggen wat je denkt en hoe je daartoe komt, dan begrijp ik hem nog. Anders zie ik niet in waarom dat anti-theater is... er gebeurt niets anders op refoweb. M.i. legitiem, daar is het immers voor bedoeld; zie b.v. het beleidsstuk van het refowebforum:1) Jongeren worden gedwongen om over hun eigen geloof en principes na te denken, dit onder woorden te brengen en te verdedigen.aardmannetje schreef: blijkbaar bevatten de standpunten van RA inhoudelijkheden die jou triggeren om erover door te willen praten ... dan moet je waarschijnlijk wel lid worden
Dat doen ze inderdaad, slechts praten op eiegen bodem en met leden zou:
1. niet stroken met de visie van refoanders; er staat immers: binnen de totale breedte van de reformatorische wereld. En die wereld is niet beperkt tot de leden van refoanders.
2. Een beetje vreemd zijn aangezien er blijkbaar wel ruimte op het refoweb wordt gevonden om eigen standpunten te formuleren.
Vandaar mijn oproep, verder niets persoonlijks.
ik ben het niet eens met de standpunten van RefoAnders, liefdevolle vriendschap inplaats van een volwaardige relatie is naar mijn bescheiden mening hetzelfde als je wonden laten likken. liefdevolle vriendschap om te vieren dat je lotgenoten bent in de nederlaag die je mag ondergaan omdat je begrenst word in het delen van liefde met je grote liefde. ... vanwege redenen die neerkomen op een afleiding van de relevantietheorie. wie bepaalt er dan collectief wat relevant is? christenen schrijven epistels over gebroken dromen en nederlagen en hoe ze daar mee om moeten gaan, terwijl het niet hoeft ... i have a dream!meboy schreef:8) dat het in een groene carvan vast een koude zomer wordt.
Zonder gekheid; geen conclusie eigenlijk. Ik hoop eigenlijk dat meer organisaties zich gaan bemoeien met deze discussie. Praten op afstand en op eigen websites brengt geen kruisbestuiving met zich mee. Deel wat je ondervindt, what doesn't kill you makes you stronger.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 16 gasten