Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 24 apr 2008 14:42

Tip! Als je niet genoeg was hebt, maar je toch ergert aan je vieze vaatdoek, stop je vaatdoekje dan in het bestekmandje van je vaatwasser! (mocht je die hebben)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 15:40

Nee helaas bumba, die gaat voor mij niet op. We hebben geen vaatwasser :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 apr 2008 18:17

liefie schreef:
kwebbel schreef:
Evelien schreef:
Galateia schreef:
Evelien schreef:nou als ik ongesteld ben dan droog ik me liever wel even van onderen en dan zit er wel bloed aan en om dan nog te gebruiken voor de volgende keer vindt ik persoonlijk vies!

En dat is ook vies! Eenvoudige oplossing: tijdens het douchen een tampon gebruiken. Dan kun je je van onderen ook lekker wassen, het je geen bloedvlekken en voel je je heerlijk schoon...

ik gebruik geen tampons!
Nee ik ook niet. Heb er eentje geprobeerd maar ik voelde m zitten en dat loopt niet handig.. ik heb het doosje wel bewaard voor als ik het nog eens wil proberen... Ik moet me ook meer ontspannen denk ik..
En ik droog mij altijd van onderen :wink: ik doe dat gewoon als laatste :wink: en dan gooi ik de handdoek wel na 1 keer in de was. Maar als ik niet ongesteld ben dan gebruik ik m meestal 2 dagen.

Ik denk dat wij zo'n 8 handdoeken gebruiken per week denk ik.. ligt er aan hoe of wat. Mijn man heeft een hekel aan douchen dus ik sleur m met regelmaat aan z'n oren mee :mrgreen:

ik denk dat je een tampon dan niet helemaal goed gebruik want ik gebruik niet anders als ik ongesteld ben en voel er nooit iets van en is zo makkelijk! Zwemmen doe ik er ook gewoon mee en nog nooit problemen mee gehad

Ik voel hem ook niet,maar ik voel me wel minder veilig. En ik ben altijd doodsbang dat het ding blijft hangen of dat ik een tamponziekte krijg ofzo ;)
Ik ben ook niet van de tampons :D Maar als we bijvoorbeeld op vakantie zijn en willen zwemmen gebruik ik ze wel.

Maargoed, huishouden heb ik amper iets aan gedaan. Even de was opgehangen, midden in de keuken. Omdat ik geen zin had het wasrek naar beneden te sjouwen en ik erg graag mijn bed in wilde kruipen :)
Verder niks gedaan, er is toch verder niemand thuis
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 apr 2008 18:24

ik voel me juist heel zeker met tampons :D ieder zijn eigen ding de allereerste keer dat ik ongesteld werd heb ik maandverband gebruikt en daarna echt nooit meer!
Tampon ziekte is heel gevaarlijk klopt moet je altijd goed in de gaten houden

ik heb oook niet super veel gedaan een rok gemaakt voor een client :D en net super veel boodschappen gedaan voor het weekend samen met mijn man en nu gaan we heel ongezond pizza eten :P

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 apr 2008 19:28

Brrrr tampons, ik vind dat ook maar niks, het doet zeer en ben veel te bang dat hij er niet meer uit kan :oops:
Geef mij maar maandverband.

Heb vandaag de kamer gezeemd, de ontvangstkamer, de hal, ons bed verschoond en een was opgevouwen.
Het was fijn dat vanmiddag de zon nog kwam, kon mooi het beddegoed nog naar buiten.
Morgen zal er hier wel niet veel gedaan worden want er komen 2 kleine kindjes en die ene is nogal piepperig dus daar zal ik wel me handen vol aan hebben, geeft verder ook niet want alleen de badkamer moet nog en verder is alles gedaan en dat kan ook nog wel als ze weg zijn.

Hebben jullie de winterkleren al opgeruimd?
Vind het maar moeilijk wat ik nu allemaal eens aan moet doen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 apr 2008 19:33

Alleen tampons hier! Maar dat terzijde :mrgreen: Ik zat eraan te denken om de winterjassen naar de stomerij te brengen, maar dan zul je net zien dat het gaat sneeuwen :) Ik heb net onze stomer uitgekookt met azijn om de kalkaanslag van het element te halen (dat heeft redelijk goed gewerkt), en toen heb ik met een tandenborstel de voegen van de badkamer schoongemaakt. Je moet toch wat he! We zouden eigenlijk naar Bijbelstudie gaan, maar de benzinemensen gaan staken volgende week en er is ons opgeroepen zo min mogelijk auto te rijden en aangezien ik 'm nodig heb voor m'n werk....moest dit dan maar wijken voor 1 keer. Ga zo een preek luisteren.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 apr 2008 20:27

Ik zit een weekje bij m'n ouders in huis, dus dan hoef ik niet zo heel veel te doen. Maar het valt me nu wel op dat er in een huis veel te poetsen is, een huis met verdiepingen zeg maar. Dan ben ik wel blij met m'n flatje, ik heb echt het idee dat je daar dan veel sneller mee klaar bent. Hoewel, je hebt misschien alleen een overloop en een zolder minder te poetsen, dat valt dan ook wel weer mee...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 apr 2008 22:19

toch nog ff over die tampons: voor wie m niet goed inkrijgt, moet je eens vaseline proberen. Dat gaat heel gemakkelijk en dan voel je m ook niet meer zo zitten.

Wat de kleren betreft, vind ik ook lastig nu. Hier ligt het meeste wintergoed nog wel in de kast, en alvast een paar t shirtjes ernaast. Ook van de week ff de zomerjassen opgezocht en voor Sophie alvast een nieuw spijkerjasje gekocht.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 26 apr 2008 20:33

Niemand iets gedaan vandaag?
ik ben druk aan t onkruid wieden geweest :!:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 apr 2008 20:41

ik heb 5 uur rondgewandeld in de dierentuin :lol: :lol:

gister voor het eerst in mn leven een wc schoongemaakt :lol: :mrgreen: :shock:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 apr 2008 20:43

Ja hoor veel gedaan vandaag, maar niet echt aan het huishouden, nog wel de wc gedaan en een was weggewerkt, plantjes gezet, gras gemaaid, boodschappen gedaan, naar me zus haar nieuwe huis kijken, enz allemaal dat soort dingen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 apr 2008 21:08

Wij hebben onze energie maar weer gestopt in het verder opruimen van de schuur. Het begint er nu weer aardig op te lijken :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2008 22:48

Ben vandaag wezen winkelen met manlief en het huishouden een beetje links laten liggen op stofzuigen en strijken na. Heerlijk!!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 26 apr 2008 23:00

Ik vind tampons ook helemaal niks :?. Gebruik ze alleen in uiterste nood tijdens vakantie ofzo. Voel me heel erg onzeker, ben bang dat ik hm er niet meer uitkrijg, tamponziekte etc. Geef mij maar maandverband, voel me daarbij soms alleen heel 'vies', vooral in de zomer, op de fiets enzo. Magoed overal zijn er voor- en nadelen van :P.

Heb vandaag helemaal niets gedaan in het huishouden, alleen ff het aanrecht voor me ma opgeruimd vanavond. Ik lag lekker te slapen vandaag, en me ma was aan het poetsen :P. Was nog wel ff geneigd wat te doen, magoed kon me inhouden enne vond het wel ff goed zo. Enja had dr ook geen tijd voor :wink:.
Wat de toekomst brengen moge........

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 26 apr 2008 23:07

LauraC schreef:Ben vandaag wezen winkelen met manlief en het huishouden een beetje links laten liggen op stofzuigen en strijken na. Heerlijk!!

Toch ook n keertje lekker! Zag gister mooie hortensia's staan, moest toen ff denken aan jou post.....
LauraC schreef:Je ziet het al helemaal zitten he, smokkelaar :wink: Sorry, off topique-smile

:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”