De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 25 apr 2008 19:40

Ik vind het echt een belachelijk idee dat je sex hebt terwijl je kindje naast je ligt. :roll: Dat zou ik niet willen. (Ik zou sowieso nooit kinderen in mijn bed laten slapen)
De natuur kent het geheim en glimlacht.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 19:44

ja daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het niet gezond dat een kind bij de ouders in bed ligt.
Ze hebben een eigen bed om in te slapen

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 apr 2008 19:50

Waarom zou je geen sex hebben als je kind bij jouw in bed ligt :roll: Als het slaapt, toekijken lijkt mij niet prettig nee.

Sarah slaapt over het algemeen ook niet bij ons in bed, maar zoals van de week op vakantie in zo'n stom vakantiebed wat doorgezakt was en zij op de grond lag met een 1 cm dik matras, mag ze echt wel bij ons als ze wakker wordt en geen lekker plekje meer kan vinden. over het algemeen mag ze vanaf 6 uur bij ons in bed, niet dat ze dan nog slaapt.....

Vind het ook wel jammer dat de hypotheek tegenwoordig zo hoog moet zijn voordat een starter een huis kan kopen zodat het regelmatig voorkomt dat je als jong stel moet blijven werken. Net wat ik een paar pagina's terug las: het zou toch niet goed zijn, dat als je graag kinderen wilt, je deze wens moet laten wachten tot een van de twee heel wat meer is gaan verdienen. Maar soms is het niet anders.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2008 19:54

lammetje schreef:Waarom zou je geen sex hebben als je kind bij jouw in bed ligt :roll:
Nou, om heel eerlijk te zijn...ik heb er wel aan zitten denken over hoe het straks zal gaan als wij een kindje mogen adopteren en ik vind het al een raar idee om sex te hebben met een kind in de kamer naast ons...laat staan bij ons in bed (ookal is het erg groot). Ik zal echt aan het idee moeten wennen, want ja, geen sex is ook wat!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 19:56

nee al is je bed zo groot ik zou dat echt nooit doen weet ik zeker :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2008 19:58

Hahaha, van mij man moest ik nog toevoegen: hij vind het al vreselijk als de kat erbij ligt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 20:00

haha ja kan ik begrijpen want is iets tussen 2 mensen vind ik

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 25 apr 2008 20:36

Daatje123 schreef:@Lorijntje: dus bijna nooit ongesteld (denk aan 2 maanden niet, 3 dagen wel, paar weken niet enz), is geen eisprong, dus maar klein beetje vruchtbaar? Of mag je dat niet zo zien? Volgens mijn huisarts moest ik eerst maar aan de pil, maar dat is nep begrijp ik uit de vorige posts.

Iemand anders ervaring of ideeen hierover? Zou 3 maanden pil echt helpen?

Normaal gesproken krijg je een eisprong ong twee weken na het begin van je menstruatie. Dan weer twee weken na je eisprong wordt je weer ongesteld. Je wordt dus pas ongesteld als je een eisprong hebt gehad.
Dus het zal inderdaad zo zijn dat als je minder vaak ongesteld wordt, je ook minder vaak een eisprong hebt.

Ik vraag me af in hoeverre tijdelijk aan de pil gaan hier een 'oplossing' voor is. Maar goed, zoveel verstand heb ik er ook neit van...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 apr 2008 21:32

liefie schreef:ja daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het niet gezond dat een kind bij de ouders in bed ligt.
Ze hebben een eigen bed om in te slapen

Enkel in westerse culturen is het 'gewoon' om een kind vanaf de geboorte in een eigen bedje te laten slapen. In andere culturen is het gebruikelijk dat kinderen de eerste jaren bij hun ouders in bed liggen. In het rijke westen komt dit ook steeds meer voor, maar de kindersterfte is dan hoog omdat de bedden er niet op ingesteld zijn (dikke zachte matrassen en veel dekens ipv een harde ondergrond met weinig dekens).

Overigens vind ik het ook geen prettig idee. Maar ik kan me voorstellen dat het, zeker wanneer je 's nachts borstvoeding geeft, heel handig is wanneer het kind iig in dezelfde kamer ligt. :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 22:14

ja in andere landen is het normaal klopt maar ik vind het zelf toch een beetje gevaarlijk. ik draai bijvb. heel veel in mijn slaap.
en een baby op de kamer in eigen wiegje kan toch ook? is ook makkelijk kun je ook naast je bed zetten als je daar ruimte voor hebt.

even weer naar pil gebruik. Las net een verhaal over iemand die de pil slikte en flink rookte kreeg daardoor een herseninfarct :(

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2008 22:18

liefie: in de bijsluiter van de pil staat niet voor niets dat rokers een hogere kans hebben op trombose dan andere pilgebruikers... Roken is nu eenmaal slecht voor je gezondheid, voor je longen en voor je vaten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 22:37

ja dat weet ik maar herseninfarct wist ik in elk geval niet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 apr 2008 12:40

liefie schreef:ja in andere landen is het normaal klopt maar ik vind het zelf toch een beetje gevaarlijk. ik draai bijvb. heel veel in mijn slaap.
en een baby op de kamer in eigen wiegje kan toch ook? is ook makkelijk kun je ook naast je bed zetten als je daar ruimte voor hebt.

Het komt hier zelden voor dat er een kindje bij in bed ligt, dan is het ziek of ligt het al een tijd te krijsen. Het kindje ligt dan op mijn gedeelte. Ik zeg het altijd even tegen mijn man en ikzelf draai dan echt niet meer. Je houd er echt rekening mee, overigens vind ik het niet lekker slapen hoor.
Wieg op de kamer vind ik ook een drama, van elk zuchtje of hoestje word ik wakker dus na de kraamweek stond het wiegje gelijk weer op het eigen kamertje.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 26 apr 2008 13:09

liefie schreef:nee al is je bed zo groot ik zou dat echt nooit doen weet ik zeker :D

Het idee dat je kind wakker kan worden en vraagt wat papa en mama aan het doen zijn :oops:
Als ik weleens blaadjes van bv. SDOK/KOEH zie en je leest dat ze met zn tienen op een paar vierkante meter slapen en eten, kortom alles doen en geen privacy hebben, dan vraag ik mij al af hoe die mensen aan zoveel kinderen komen.
:mrgreen:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 apr 2008 13:11

vast niet door de pil waar dit topic volgens mij over gaat ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”