Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 apr 2008 23:41

3.7, mwa, dat zal dan wel komen doordat ik de auto niet zoveel gebruik.. Heb ook niet ingevuld de duizende kilometers die manlief trekt met de truck 8)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 apr 2008 20:45

ik heb een nieuw voorstel gekregen van het gastouderburo..l!!

per mei een kind van net 1... mei - september 2 dagen per week... (kan 3 dagen worden) want kind gaat 1 dag per week naar kdv... sept - jan 1 dag ongeveer per week ( moeder zwangerschapsverloF) en dan per jan/feb dat kind weer 2 of 3 dagen + broertje of zusje

lijkt me erg leuk!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 apr 2008 20:48

zeker leuk tj! bij mij zijn ze gisteren op gesprek geweest! krijg in elk geval een kindje van 1.5 (buurmeisje).

En nog een baby als het goed is lijkt me echt heel erg leuk. Ik doe het eerst nog maar 1 dag in de week. mocht ik nog meer uren willen kan dat maar dan ga ik wel minder in de thuiszorg werken maar zover is het nog niet.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 apr 2008 05:25

trijntjejohanna schreef:ik heb een nieuw voorstel gekregen van het gastouderburo..l!!

per mei een kind van net 1... mei - september 2 dagen per week... (kan 3 dagen worden) want kind gaat 1 dag per week naar kdv... sept - jan 1 dag ongeveer per week ( moeder zwangerschapsverloF) en dan per jan/feb dat kind weer 2 of 3 dagen + broertje of zusje

lijkt me erg leuk!!

O wat leuk! Lijkt een beetje op mijn situatie. Ik pas nu 2 dagen op (22 uur) en dat ventje krijgt ook een broertje/zusje. Dus per febr. heb ik 2 kids.
Weet jij trouwens hoe het zit met zwangerschapsverlof en de uitbetaling?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2008 07:35

Dit is wel ontzettend leuk!!

Moet dat toch is gaan onthouden voor de toekomst. Zeker omdat ik dan waarschijnlijk toch ander werk moet gaan zoeken zodra wij gaan trouwen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 apr 2008 09:12

ik ehb er ook over nagedacht.. maar het is hier niet haalbaar...

en je kan gewoon nooit zeggen, nu ga ik de stad in oid... je zit best wel gebonden die twee dagen!

al kan je met twee kinderen allicht minder snel en handig ff ergens heen gaan.. lijkt mij!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 apr 2008 09:22

Maar met het geld dat je verdient kun je wel heel goed ff de stad in 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 apr 2008 09:28

Galateia schreef:Maar met het geld dat je verdient kun je wel heel goed ff de stad in 8)

dat klopt, maar mij valt het soms gewoon ontzettend tegen. Nou is het ook niete bepaald een makkelijk ventje waar ik oppas en zijn zijn ouders ontzettend laks dus dat zorgt ook nogal eens voor ergernis, ga hier er niet over uitweiden, maar zoals het nou gaat is het gewoon niet leuk.

Plus wat ppm zegt je bent gewoon gebonden en dat klopt, nou heb ik er zelf twee, dat gaat nog wel op bv de fiets maar waar ik die derde moet laten, wandelen zit er ook niet echt in. Of ff boodschapjes doen, ik heb geen drie autozitjes. ALtijd een afweging maken wie gaat er in de box. Ik kan mijn oppaskindje echt niet de hele dag over de vloer laten, want hij breekt echt alles af. Maar ja waar laat ik Simon dan? Die is ook 9 maand dus slaapt ook niet meer zo veel, Bij elkaar in de box is nog erger, want dan ben ik bang dat SImon er niet heel uitkomt, twee boxen is ook geen optie, maar ik heb het geluk dat we achter een speeltuintje hebben dus gaan we daar met mooi weer heen en is pas de tuin lekker kindvriendelijk gemaakt kunnen ze daar straks lekker sjouwen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2008 09:40

dat lijkt me wel moeilijk rosekapje. Ik krijg het buurmeisje en die is heel rustig en makkelijk (haar broer is giga druk) die zou ik hier ook geen hele dag willen om op te passen en dat elke week.
2de kindje wordt een babytje moet ik afwachten of het een makkelijk of moeilijk kindje is maar goed met 2 kan ik makkelijk weg. En ik heb er echt giga veel zin in!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2008 10:02

oeioei ... die mensen belden net.. of ze straks even langs konden komen... dus nu komen ze tussen half 1 en 1uur... moet nu snel aan de schoonmaak :lol: :lol: :lol:

het gaat om een meisje... die morgen 1 word... ze heet danique!! ben benieuwd!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 apr 2008 10:10

Nou TJ spannend, ik ken het dat schoonmaken voordat ze komen :mrgreen:
Succes.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 25 apr 2008 10:14

Ik vind het ook best pittig als je meerdere kindjes heb van rond dezelfde leefdtijd.
Want wie mag er in de box, op de grond, naar bed enz.
Moet de ene naar bed en die gaat hard liggen huilen word de andere weer wakker terwijl die lekker lag te slapen.
En je moet eigenlijk heel de tijd bij ze gaan zitten, want er is er altijd wel 1 aan het kruipen.
Daarom is zoiets leuk voor een dag of 2 maar meer niet.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 apr 2008 12:08

In juni pas ik tijdelijk op voor een jochie van anderhalf. Dan heb ik dus 4 dagen kids over de vloer van anderen. Ben benieuwd, het is voor 7 weken. Zie er naar uit om te kijken hoe het gaat, maar zal ook stiekem blij zijn als het weer half juli is.
Dit manneke is heel makkelijk maar heeft 1 gewoonte waar ik vreselijk van baal. Die TUTBEKER!!!!!! Thuis wordt dat gestimuleerd want het is zo makkelijk. Kind wordt met beker in bed gelegd, anders slaapt hij niet. En dat ding kachelt hij overal rond en wij hebben vloerbedekking. Dat werkt niet, want er staat wel antilek op, maar het zijn allemaal vlekjes. Hier moet hij uit een gewone beker drinken, maar het is bijna niet te doen, want hij weet absoluut niet hoe het werkt, en drinkt heel weinig. Maar ik vind dat als je 2 bent, dit al best kunt leren.
Misschien dat ik daar te streng in ben??????

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 apr 2008 12:16

Is zoiets nou lonend? of is dat een erg brutale vraag?
Ik zou het, als wij kinderen mogen krijgen, fijn vinden om nog wat ernaast te doen. Sowieso omdat extra inkomsten best lekker is. En of het nou nodig is of niet, ik geef niet om wat meer geldruimte ;)
Het liefst blijf ik gewoon werken zoals ik nu doe, maar stel dat dat nie te combineren valt, is dat oppassen dan ook een beetje lonend?
(al weet ik helemaal niet of het iets voor mij is, maargoed)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2008 12:25

om eerlijk te zijn... nou nee niet echt.... ik verdien bruto tussen de 5,30 en 5,80 per uur per kind...

als je dus meerdere kinderen hebt, dan kan je er aardig wat aan verdienen... maar voor de verantwoordelijkheid die je er voor hebt en het werk verdient het maar weinig vind ik ...

maar ik vind het gewoon erg leuk om te doen!

Terug naar “Archief”