Moderator: Moderafo's
God is niet alleen liefde, maar ook heilig en rechtvaardig, en de ene eigenschap zal nooit ten koste gaan van de andere, daarom heb je bekering nodig. Overigens zei Jezs wél dat hij komen is om zondaren zalig te maken. sla johannes 3 (of 6) daar maar eens op na.Carl schreef:Dag Mic
Ik ben niet bekeerd in de orthodoxe zin des woords. Ik geloof dus niet dat ik een zondig mens ben, laat staan dat God wil dat een Onschuldig Mens sterft omdat ik anders voor eeuwig verdoemd zou worden.
M.i. heeft Jesus dat ook nooit bewoord, maar was het Paulus die dit beweerde.
Ik geloof wel -sterker nog- ervaar dat het liefhebben van elkaar de enige manier is om geestelijk te groeien op de manier zoals Jesus dat wil.
je
Carl
Carl schreef:Dag Mic,
het topic is zelfbedrog. Naast de specifieke vraag in de opening kunnen dus naastliggende aspecten meegenomen worden. Eén zo'n aspect is de gedachte dat wij verstoken zullen zijn van de Liefde van God omdat wij eeuwig zullen moeten branden op grond van Gods rechtvaardigheid......tenzij wij geloven in het verzoenend sterven van Jesus.
Een vorm van zelfbedrog, want een onaanvaardbare vorm van beperking van Gods liefde.
Wat Jesus bedoelde met het citaat in de opening, is dat Hij uitsluitend zal letten op hoe de Liefde zich door ons heen heeft kunnen ontwikkelen.
Er zal geen ander criterium zijn.
Islamieten komen dus ook in de hemel, etc.
je
Carl
Carl schreef:Welnee, je moet niet afwachten. Je moet metterdaad liefhebben.
Carl schreef:het is eveneens een vorm van zelfbedrog, om te menen dat God jou zal veroordelen omdat je niet genoeg zou hebben liefgehad.
Je houdt van jezelf, zolang je jezelf het leven schenkt.
Je houdt van de ander zolang je ook maar iemand het leven gunt.
Al op dit basale nivo voldoe je aan het "gebod" dat de Heer ons gegeven heeft: heb een ander lief zoals je jezelf liefhebt. Je zult dan niet verloren gaan.
Wanneer je houdt van jezelf, zolang je jezelf het leven schenkt, en van de ander houdt doordat je ook maar iemand het leven gunt, houd je van onze Vader, die ons allemaal het leven gegeven heeft.
De kracht die je daarachter 'zet' bepaalt jouw (hemelse) geluk; nu en later.
Als je dit volledig begrepen hebt, heb je het Wezen van God begrepen.
je
Carl
Vin schreef:Waarom is Jezus dan gekruisigd en opgestaan? Of was dat een 'foutje, bedankt'?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten