Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 apr 2008 16:39

[quote="Galateia"]dus we gebruiken met zn 2-tjes minimaal 21 handdoeken per week. quote]
Hoor mijn oren klapperen!!! :shock: Zoveel gebruiken wij er echt niet! Maar goed, ieder zijn ding. Het is hier zo grijs en miezerig dat ik gewoon nergens zin in heb, maar er liggen wel kussenslopen en een dekbedovertrek en een hoeslaken op me te wachten om gestreken te worden. En er moet gestofzuigd en gedweild worden :(

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 23 apr 2008 18:01

Wowwww ik wist niet dat hier zóveel gepost werd in een dag tijd. Allemaal zulke ijverige huisvrouwen hier :mrgreen:

Ik heb vandaag expres een beetje rustig aan gedaan, Sophie was vanmiddag naar mijn schoonouders (zal zo wel thuiskomen), heb zelf nogal pijn in mijn rug.
Maar rustig aan doen is echt moeilijk want ik zie altijd overal wel dingen die móeten gebeuren....

Edit: over dat wassen, als er eenmaal een baby in huis is, was je jezelf vanzelf wel een ongeluk. Echt niet te geloven in het begin verbaasde ik me daar heel erg over :roll:
Handdoeken gaan hier ook elke dag de was in en een tip voor als je ongesteld bent: gastendoekjes (die kleine handdoekjes dus) voor 'de onderkant'
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2008 18:31

@mamavansophie: Wat voegt dat toe als je de handdoeken toch elke dag in de was doet?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 23 apr 2008 20:44

LeChat schreef:@mamavansophie: Wat voegt dat toe als je de handdoeken toch elke dag in de was doet?

Nou dat was voor Evelien (en anderen) een tip :)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 apr 2008 21:12

Evelien schreef:
Galateia schreef:
Evelien schreef:nou als ik ongesteld ben dan droog ik me liever wel even van onderen en dan zit er wel bloed aan en om dan nog te gebruiken voor de volgende keer vindt ik persoonlijk vies!

En dat is ook vies! Eenvoudige oplossing: tijdens het douchen een tampon gebruiken. Dan kun je je van onderen ook lekker wassen, het je geen bloedvlekken en voel je je heerlijk schoon...

ik gebruik geen tampons!
Nee ik ook niet. Heb er eentje geprobeerd maar ik voelde m zitten en dat loopt niet handig.. ik heb het doosje wel bewaard voor als ik het nog eens wil proberen... Ik moet me ook meer ontspannen denk ik..
En ik droog mij altijd van onderen :wink: ik doe dat gewoon als laatste :wink: en dan gooi ik de handdoek wel na 1 keer in de was. Maar als ik niet ongesteld ben dan gebruik ik m meestal 2 dagen.

Ik denk dat wij zo'n 8 handdoeken gebruiken per week denk ik.. ligt er aan hoe of wat. Mijn man heeft een hekel aan douchen dus ik sleur m met regelmaat aan z'n oren mee :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 apr 2008 22:13

mamavansophie schreef:Edit: over dat wassen, als er eenmaal een baby in huis is, was je jezelf vanzelf wel een ongeluk. Echt niet te geloven in het begin verbaasde ik me daar heel erg over :roll:

Mij valt dat eigenlijk nog wel mee. Al dat kleine babyspul past er al gauw wel bij in de trommel. Strijken van al dat spul vind ik meer werk, al dat kleine gepriegel...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 apr 2008 00:00

Hier gaan ook wel 21 handdoeken per week erdoor. Elke dag schone vaatdoek, elke twee dagen hand/ theedoek, net erna hoe vies ze zijn. 10 katoenen luiers waar ik de kids mee droog. Ongeveer 10 onderbroeken, mn man heeft meest donkere dus die gaan niet met de witte 95 graden was mee.
Rompers van Gerlinde, zakdoeken en van die halve witte sokkies. Dusss om de dag wel een witte 95 gr was. Om de dag een fijne was 30 graden, om de twee dagen werkkleding man en mij, plus donkere sokken en onderbroeken op 60 gr. Af en toe een donkerfijne was voor zwart fijn spul.. En dan nog eens per twee weken een draai beddengoed op 60 gr.

Vergeet ik toch nog fleeceplaids, boxkleden, douchegordijn, wc en douchematjes en speelgoedknuffelszooi...

Ik was me lek :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 apr 2008 00:27

Pfff, inderdaad ja!
Dingen die we elke dag in de was doen zoals sokken en ondergoed, dat koop ik dan ook wel genoeg. Zodat we makkelijk een week doorkomen. Maar ik ga me echt niet lek wassen hoor :) En vindt het nu, zonder kids, nog onnodig. Ik kook de vaatdoeken uit, ik heb er niet genoeg om ze elke dag in de was te doen. Uitkoken werkt prima.
En de handdoek en theedoek gebruiken we amper. Dus die gaan ook niet elke dag in de was.
Ik vind wassen echt niet erg, maar ik ga niet meer doen dan nodig :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 04:26

MissF schreef:Pfff, inderdaad ja!
Dingen die we elke dag in de was doen zoals sokken en ondergoed, dat koop ik dan ook wel genoeg. Zodat we makkelijk een week doorkomen. Maar ik ga me echt niet lek wassen hoor :) En vindt het nu, zonder kids, nog onnodig. Ik kook de vaatdoeken uit, ik heb er niet genoeg om ze elke dag in de was te doen. Uitkoken werkt prima.
En de handdoek en theedoek gebruiken we amper. Dus die gaan ook niet elke dag in de was.
Ik vind wassen echt niet erg, maar ik ga niet meer doen dan nodig :)
hoe kook je ze uit dan ?? Van spenen uitkoken heb ik wel gehoord maar niet van vaatdoeken. Gewoon in de pan en dan koken ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 apr 2008 05:13

Ja, gewoon, een steelpannetje met water op het vuur zetten, niet op al te hoog vuur, en gewoon een uurtje koken. Dan zijn ze weer prachtig wit :) (moet je dus niet met felgekleurde doen, die verkleuren dan vast ;) )
Ik bedacht me dat dat wel handig was, toen ik dacht aan mijn moeder die vertelde dat ze de katoenen luiers van ons vroeger ook altijd uitkookte.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 24 apr 2008 07:25

Sja, als het niet nodig zou zijn zou ik ook niet zoveel wassen natuurlijk. Wat moet dat moet en ik ben echt niet iemand die werk opzoekt ofzo :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 12:43

MissF schreef:Ja, gewoon, een steelpannetje met water op het vuur zetten, niet op al te hoog vuur, en gewoon een uurtje koken. Dan zijn ze weer prachtig wit :) (moet je dus niet met felgekleurde doen, die verkleuren dan vast ;) )
Ik bedacht me dat dat wel handig was, toen ik dacht aan mijn moeder die vertelde dat ze de katoenen luiers van ons vroeger ook altijd uitkookte.
haha ja gewoon :mrgreen: oke.. ik heb nl een vaatdoekje die ontzettend vies is geworden (buiten laten vallen perongelijk) bedankt voor de tip, ga ik meteen ff proberen!! :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2008 12:45

Als een vaatdoekje echt te vies is, dan gooit manlief het ding gewoon weg. Haha, zo hebben we een tafelkleed wat er echt rampzalig uitziet na een paar jaar intensief gebruikt. We hebben het ding maar weggegooid :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 24 apr 2008 13:09

Galateia schreef:Als een vaatdoekje echt te vies is, dan gooit manlief het ding gewoon weg. Haha, zo hebben we een tafelkleed wat er echt rampzalig uitziet na een paar jaar intensief gebruikt. We hebben het ding maar weggegooid :mrgreen:

Ik ben op zich niet van het weggooien, maar voetdoeken die kapot of erg vies zijn en sokken met gaten, die gooi ik ook weg.

Verder kom ik aardig bij Galateia in de buurt wat betreft aantal handdoeken ;) We douchen beide elke dag = 3 handdoeken. Dan hangen er 2 handdoeken voor tanden poetsen en zo. Dat is dus 5 handdoeken per dag. Dan nog handdoek, theedoek en vaatdoek wat ik elke dag in de was doe. Sokken doe ik altijd bij de handdoeken. Ik draai ongeveer één keer in de 2 à 3 dagen zo'n was. Andere wassen net hoe het uitkomt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 apr 2008 14:40

kwebbel schreef:
Evelien schreef:
Galateia schreef:
Evelien schreef:nou als ik ongesteld ben dan droog ik me liever wel even van onderen en dan zit er wel bloed aan en om dan nog te gebruiken voor de volgende keer vindt ik persoonlijk vies!

En dat is ook vies! Eenvoudige oplossing: tijdens het douchen een tampon gebruiken. Dan kun je je van onderen ook lekker wassen, het je geen bloedvlekken en voel je je heerlijk schoon...

ik gebruik geen tampons!
Nee ik ook niet. Heb er eentje geprobeerd maar ik voelde m zitten en dat loopt niet handig.. ik heb het doosje wel bewaard voor als ik het nog eens wil proberen... Ik moet me ook meer ontspannen denk ik..
En ik droog mij altijd van onderen :wink: ik doe dat gewoon als laatste :wink: en dan gooi ik de handdoek wel na 1 keer in de was. Maar als ik niet ongesteld ben dan gebruik ik m meestal 2 dagen.

Ik denk dat wij zo'n 8 handdoeken gebruiken per week denk ik.. ligt er aan hoe of wat. Mijn man heeft een hekel aan douchen dus ik sleur m met regelmaat aan z'n oren mee :mrgreen:

ik denk dat je een tampon dan niet helemaal goed gebruik want ik gebruik niet anders als ik ongesteld ben en voel er nooit iets van en is zo makkelijk! Zwemmen doe ik er ook gewoon mee en nog nooit problemen mee gehad

Terug naar “Archief”