tante-tortel schreef:Dat is nog krommer dan krom. Dus om de abortieve werking tegen te gaan slik je hem maar wel? Ik zou denken: dan slik je hem niet.
Maar ik ben misschien wel erg dom.
En nee, ik zeg niet: God bestuurt het wel dus ik doe niks.
Al is dat het beste voorbehoeds middel: niks doen!
Maar ik zeg ook niet dat jonge mensen moeten trouwen.
Maar volgens mij mag je niet goed praten wat niet goed is omdat je denkt dat het niet anders kan.
Want daar geloof ik namelijk niet in.
Als God bepaalde regels geeft dan zal wordt je er nooit minder van als jij je daar aan houd. Zeker niet als gewoon doet wat Hij van je vraagt.
En dan kunnen er weleens hele andere oplossingen voor handen zijn dan die je denkt.
B.v. een te duur huis "moeten" kopen. Daar geloof ik gewoon niet in.
Dan zul je misschien langer moeten sparen, of huren, of de diakonie erom vragen. En misschien houd dat inderdaad wel in dat je dan langer moet wachten met trouwen.
Maar een oplossing die geen oplossing is in de weg van de Here, is geen oplossing maar een bewust zondige weg. En daar rust geen zegen op...
Je wílt het gewoon niet begrijpen. Zoals ik en anderen al vele malen hebben uitgelegd, slikken veel dames de pil niet alleen als anticonceptiemiddel.
En nee, ik ontken niet dat de pil een abortieve werking kán hebben.
Maar op het moment dat je een condoom gebruikt, en dus bevruchting voorkomt, gaat de hele abortieve werking van die pil niet op.
En ik weet niet waar jouw geldboom groeide, maar de mijne is zeker weten nog niet groot genoeg om meteen kids te kunnen voeden op het moment dat ik graag zou willen trouwen.
En dan nog iets. Ik vind het behoorlijk uit de hoogte om de mening van anderen (waaronder die van mij) af te schilderen als iets wat niet van de Here is waar geen zegen op kan rusten. Het is niet de eerste keer dat je dit doet, en het kwetst. Houd het veroordelen alsjeblieft voor jezelf en doe het nog liever helemaal niet. Daar rust namelijk sowieso geen zegen van de Here op... Er zijn genoeg meiden die heel serieus over deze dilemma's nadenken, praten, bidden en dan tot een andere beslissing komen dan die jij zou nemen. Het zij zo, respecteer dat en veroordeel niet.
Als je de discussie niet op een andere manier kunt voeren, houd ik het verder voor gezien.