Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 apr 2008 20:44

Daar is zeker sprake van.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 22 apr 2008 20:45

Giovannino schreef:
Overigens is kurtyo weer geband.

Nou ja zeg! Knap van ´m 8) .

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 20:47

Lieve Opti, ik meen het als ik zeg dat ik niemands vrindje wil spelen. Kurtyo weet van mij dat ik onderschriften als 'ik ban etc.' niet geheel op waarde kan schatten, ondanks de vindingrijke woorden. Dat is gewoon niet mijn communicatie-stijl en dat heb ik ook tegen hem gezegd.

Maar dat jij dan zijn opmaak-stijl van jaren her er bij gaat slepen, vind ik ronduit misselijk. Ik herhaal: misselijk.

"Also koane Chance fir dos", zou ík -roepende aan de zijlijn- als mod nu zeggen :P

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 apr 2008 20:47

Tja... dat mag je vinden. Voorjaarsgriepje misschien?

Het valt me op dat je het heel bont moet maken om van Refoweb afgegooid te worden. Als je het dan presteert om binnen een week twee keer een andere hobby te moeten gaan zoeken, dan moet je het wel heel erg bont gemaakt hebben.

Demitte me, maar het lijkt me dat de persoon in kwestie zich dan tamelijk onmogelijk gemaakt heeft.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 22 apr 2008 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 22 apr 2008 20:49

Anders ga je gewoon in op de terechte kritiek van Giovanninno aan jou adres.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 apr 2008 20:52

Daarbij, Opti: noem eens een handvol voorbeelden van wat je zoal onder 'heel bont' en 'intens bont' vindt vallen? Dan hebben we het ergens over.
Laatst gewijzigd door Collateral op 22 apr 2008 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 20:52

slechts 1 n minder leclerc...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 apr 2008 21:00

leclerc schreef:Anders ga je gewoon in op de terechte kritiek van Giovanninno aan jou adres.

Ah, het Gouda-gevoel...
Ik ga niet in op wat dan ook op andermans bevel, ook niet, als dit in een suggestie verpakt is.

Giovannino schreef: ik meen het als ik zeg dat ik niemands vrindje wil spelen.

En ik meen als ik zeg dat je dat dan ook niet moet doen.

Collateral schreef:Daarbij, Opti: noem eens een handvol voorbeelden van wat je zoal onder 'heel bont' en 'intens bont' vindt vallen? Dan hebben we het ergens over.

Men leze het forum. Er staan nogal eens teksten op waarvan ik me kan voorstellen dat die Modschaft die weg zou halen, gelet op de weinig reformatorische inhoud. Er lopen hier wat moslims rond die soms vrij bekerend aanwezig zijn. Zij posten stukken waarvan ik de neiging zou hebben ze te verwijderen gelet op de anti-christelijke inhoud. Die Modschaft besloot echter hier, voor zover ik kon nagaan overigens, geen excommunicatie toe te passen - hoewel het nu wel wat rustiger is wat dat aangaat.

Welnu, ik vond dat al tamelijk bont. Blijkbaar heeft de banneling in kwestie zich zodanig onmogelijk gemaakt dat er een excommunicatie werd uitgesproken. Als ik het wel heb, werd deze korte tijd later ongedaan gemaakt en nu is deze opnieuw van kracht geworden.

Ik ga uit van de integriteit van "het bestuur" van Refoweb. Ik vind het dan ook nogal vreemd om te moeten constateren dat als het "bestuur" (ik noem het maar even zo) z'n werk niet goed doet, bepaalde groepen er als de kippen bijzijn om te protesteren, maar dat als het bestuur z'n werk wel goed doet, vrijwel niemand even zegt: "Goed zo".

Verder vraag ik mij af waarom er meteen zoveel onrust ontstaat als er iemand wegens (blijkbaar) herhaaldelijk overtreden van de Refowebreglementen van het forum wordt verwijderd. Als men zich niet in de reglementen van Refoweb kan vinden, richte men zelf een forum in of probere men in dialoog met (in dit geval) den Henk te gaan. Het is uiteindelijk zijn forum.

Als iemand bij jou thuis continu voor trammelant zorgt, dan smijt je de onruststoker ook de deur uit en terecht. Welnu, blijkbaar heeft de zojuist voor de tweede keer geëxcommuniceerde voor teveel trammelant gezorgd en is hem de toegang tot het forum ontzegd.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 apr 2008 21:10

Bedoel je dat Kurtyo en Aragorn dergelijke moslims zijn? Van de mensen waarop je doelt staan een hoop postings gewoon nog steeds op het forum. Dan ben ik benieuwd wat voor postings van Kurtyo en Aragorn jij eventueel verwijderd had willen hebben. Ik mis concrete voorbeelden namelijk - en ik ben bang dat ze er amper of in het geheel niet zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 apr 2008 21:14

Dat heb ik niet beweerd en dat zal ik ook niet beweren. Echter, ik vond de postings van "de moslims" tamelijk irriterant en ik heb daar wel eens een uitroeptekentje voor aangeklikt. Ik heb mij persoonlijk niet gestoord aan de postings van Aragorn en Kurtyo, zoals je zelf heel goed weet, ben ik niet al te moeilijk als het gaat om postings die niet zuiver reformatorisch zijn - maar dit is Refoweb en hier gelden regels die conform het beleid van Refoweb zijn.

Ik heb ook zo mijn ideeën over de reglementen hier, maar ik heb er desondanks voor "getekend" (toen ik mij aanmeldde) en ik ben niet van plan ze continu ter discussie te stellen noch willens en wetens en herhaaldelijk te overtreden. En dat is wat de beide geëxcommuniceerden blijkbaar gedaan hebben. Nogmaals, ik heb mij in het geheel niet aan hen gestoord, echter, blijkbaar zijn er anderen die zich wel aan hen gestoord hebben en blijkbaar vond de forumchef het noodzakelijk om hen van Refoweb te verwijderen. Ik kan het daarmee eens zijn of daarmee oneens zijn, dat doet er niet eens toe.

Persoonlijk vind ik het jammer als Aragorn inderdaad niet meer terug mag keren, ik mocht zijn postings in veel gevallen erg graag lezen.

Ik ben hier voor m'n plezier en om zo nu en dan eens iets op te steken over bepaalde zaken, niet om het bloed onder de nagels van die Modschaft te halen.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 22 apr 2008 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 21:15

Opti, als iemand rare taal uitslaat over een ander, word ik snel een beetje boos. Het is twee keer eerder gebeurd op Refoweb. Eén keer eerder ging dat om mij totaal onbekende personen, een keer om iemand die ik wel ken maar niet tot mijn vrienden reken. Kurtyo is toevallig wel een vriend van mij maar dat feit kan mij nu geen wip schelen.
Dit heeft dus niks met dat Gouda-gevoel van jou te maken.
Ikzelf heb het ook totaal niet over de redenen van de ban van kurtyo, met die discussie wil ik me niet bemoeien.

Het gaat hierom dat jij naar mijn mening geheel onterecht kurtyo's opmaakgedrag van jaren her erbij haalt.
Verder vind ik het stom dat je mij beschuldigt van het hebben van voorjaarsgriep.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 21:25

Opti, hou es ff op je postings elke keer weer weg te halen of te veranderen - of is er een mod bezig? :roll:

Jij gaat nog steeds niet serieus in op:
1. Mijn driemaalgemaakte opmerking dat ik het niet fijn vindt dat jij kurtyo's opmaakstijl erbij haalt.
2. Mijn vraag waarom jij mij beschuldigt van het hebben van voorjaarsgriep.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 apr 2008 21:28

Optimatus schreef:Ik ga uit van de integriteit van "het bestuur" van Refoweb. Ik vind het dan ook nogal vreemd om te moeten constateren dat als het "bestuur" (ik noem het maar even zo) z'n werk niet goed doet, bepaalde groepen er als de kippen bijzijn om te protesteren, maar dat als het bestuur z'n werk wel goed doet, vrijwel niemand even zegt: "Goed zo".

Ik wil het bij dezen wel even doen: goed zo, bestuur. Maar dit topic is daar niet voor bedoeld. Maar goed, misschien mag dat inderdaad ook wat vaker gezegd worden.

Optimatus schreef:Ik heb ook zo mijn ideeën over de reglementen hier, maar ik heb er desondanks voor "getekend" (toen ik mij aanmeldde) en ik ben niet van plan ze continu ter discussie te stellen noch willens en wetens en herhaaldelijk te overtreden. En dat is wat de beide geëxcommuniceerden blijkbaar gedaan hebben.

Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zou men makkelijk even kunnen laten zien op welke manier die reglementen zouden zijn overtreden en dan zeurt daar niemand over. Maar je weet ook wel dat de zaken zo helder niet liggen, lijkt mij. Men kiest niet voor niets voor een doofpotpolitiek.

Als iemand bij jou thuis continu voor trammelant zorgt, dan smijt je de onruststoker ook de deur uit en terecht.

Niet als (reformatorisch) christen, lijkt mij. Verder is de term 'trammelant' wat gekleurd. Maar goed al zouden we het hebben over notoire onruststokers: een goede schoolmeester weet ze te transformeren tot normale leerlingen en hoeft nooit twee keer per dag zijn onmacht te laten zien door de knaap het lokaal uit te sturen.

Ik heb een aantal jaar vrij intensief op een ander (groter) forum gezeten, en ik durf te beweren dat noch Aragorn, noch Kurtyo daar ooit een week- of permanente ban hadden gekregen. Als je, als bestuur, jezelf duidelijk profileert, duidelijke regels stelt en die consequent naleeft en durft te verantwoorden, dan bespaar je jezelf zowel gezichtsverlies (de banperikelen van het afgelopen jaar hebben Refoweb nou niet echt professioneel op de kaart gezet) als een heleboel tijd.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 apr 2008 22:21

Is Aragorn ook weer geband dan?

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 22:26

wás i.i.g.

Terug naar “Archief”