Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 22 apr 2008 09:49

Klinkt inderdaad 'lekker'. Het loopt lekker vlot.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 10:45

Ik heb dus Snoop Dogg 'ontdekt' (A)

Gisteren was ik bij het optreden van Willie Nelson. Na een uurtje ongeveer begon hij over een vriend van hem te praten, die hij overgehaald had om even langs te komen in Amsterdam, komt Snoop Dogg binnen 8)
In boots & bandana rapte hij even mee met Willie's nieuwste liedje 'Superman' ( http://www.youtube.com/watch?v=WbtUnNQJMjo , een goeie clip is niet te vinden, het is wel een erg grappig liedje)

Snoop is op zijn nieuwste cd ook een klein beetje into country met het liedje My Medicine, wat hij opgedragen heeft aan zijn 'main man' Johnny Cash. Overigens wel een misser, als ik eerlijk mag zijn. Muzikaal is het best leuk, rap met een countryfeel (maar er is betere 'hickhop' verkrijgbaar) en het liedje heeft werkelijk niks te maken met Cash, naja, de drugs dan - maar Cash kwam daar niet aan door zijn vrouw op straat te sturen en voor hem geld bijeen te hoereren...
Oordeel zelf: http://www.youtube.com/watch?v=KE-IEtfrQNg

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 22 apr 2008 11:06

Andre definieert hiphop altijd zo treffend.
Auf Wiedersehen!

André

Berichtdoor André » 22 apr 2008 11:22

T. Lindeman schreef:Andre definieert hiphop altijd zo treffend.
Ging het dan niet meer over rap?
De muziek is wel mooi, alleen jammer dat er doorheen gepraat wordt? 8)

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 22 apr 2008 11:46

jep

Overigens ben ik niet helemaal anti hiphop/rap. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel alleen commercieel werk ken en dan ook alleen maar de hits. Zo vind ik 'Gangsters Paradise', 'Mamma' van Tupac, 'Still Dre' van Dr. Dre, 'I'll be Missing You' van P. Diddy allemaal fijne nummers om naar te luisteren.
Auf Wiedersehen!

André

Berichtdoor André » 22 apr 2008 12:05

T. Lindeman schreef:jep

Overigens ben ik niet helemaal anti hiphop/rap. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrijwel alleen commercieel werk ken en dan ook alleen maar de hits. Zo vind ik 'Gangsters Paradise', 'Mamma' van Tupac, 'Still Dre' van Dr. Dre, 'I'll be Missing You' van P. Diddy allemaal fijne nummers om naar te luisteren.
Ik vind KJ52 en Hip Hope ook wel iets, maar dan gaat het me puur om de teksten ;/ Het blijft een irritante manier van muziek maken. Laat ik het mijn bescheiden mening noemen. :)

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 22 apr 2008 12:26

Dit betekent toch niet dat er nu Hiphop hier door het huis heen gaat schallen Gio :shock:
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 apr 2008 12:27

Je kunt zeggen van, pak 'm beet, Eminem wat je wilt, maar hij is wél muzikaal én hij schrijft sterke teksten (of je het er inhoudelijk nu mee eens bent of niet). Er is genoeg muzikale hiphop te vinden (van The Roots tot Outkast en van Opgezwolle tot Kubus & Bangbang en van Tupac tot Eminem).

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 22 apr 2008 12:34

Over het algemeen vind ik Nederlandse hihop irritant. Vaak van die storende amsterdamse accenten en een slissende uitspraak. Opgezwolle en Brainpower zijn daarin best positieve uitzonderingen. Op producers vlak vind ik de Opposites wel goed, die kerel maakt wel fijne beats.

Eminem is trouwens goed ja. Tjah.. alleen die teksten kunnen wel wat minder shockerend.
Auf Wiedersehen!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 22 apr 2008 13:12

kurtyo schreef:Je kunt zeggen van, pak 'm beet, Eminem wat je wilt, maar hij is wél muzikaal én hij schrijft sterke teksten (of je het er inhoudelijk nu mee eens bent of niet). Er is genoeg muzikale hiphop te vinden (van The Roots tot Outkast en van Opgezwolle tot Kubus & Bangbang en van Tupac tot Eminem).
Haal onze schizofreen hiertussen uit en dan zijn we het met elkaar eens.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 22 apr 2008 13:17

T. Lindeman schreef:jep

:jaknikken:

Sinds ik games als Tony Hawk Pro Skater 2 heb gespeeld kan ik rap/hiphop ook wel wat meer waarderen. Al is dat allemaal wat meer 'underground'.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 22 apr 2008 13:19

Ach, hiphop stelt wat mij betreft niet meer veel voor sinds Company Flow uit elkaar ging.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 22 apr 2008 13:21

Run DMC is trouwens ook goed.
Auf Wiedersehen!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 22 apr 2008 13:22

Snoop kende ik al langer dan vandaag (van clips e.d.) en muzikaal vond ik 'm vaak top. Alleen z'n lyrics en zijn image staan me minder aan.
Gister vond ik hem overigens behoorlijk sympathiek op het podium met Willie.
Zelf ken ik het genre ook niet goed, voornamelijk omdat de mainstreamvarianten mij nooit erg bevallen. Er is ook een grote undergroundscene, daar is wel wat leuks te vinden. Af en toe kijk ik of er wat leuks is in het Southern Rap-circuit (A) http://www.myspace.com/bubbasparxxx is wel aardig. Verder wil ik ook de Afrikaanse varianten eens opzoeken.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 22 apr 2008 13:22

T. Lindeman schreef:Run DMC is trouwens ook goed.
Zeker wel! :)

Ken je Dub Pistols?

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”