Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 apr 2008 08:06

ik wil lavendelzakjes maken maar hoe? zakjes maken zal nog wel gaan maar waar haal ik lavendel vandaan voor leuke prijs? en wat voor stof zal ik er voor gebruiken?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2008 08:20

Uit de tuin? ;)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 apr 2008 11:03

LeChat schreef:@kwebbel: en, wat voor soort kussen wordt het?
oke ik vond nu pas deze reactie :oops: een beetje laat :wink: het wordt een kussen met 3 verschillende kleuren en motieven. De buitenkant wit, het wordt opgevuld met groen en een hartmotief in het midden. Het wordt helemaal met de hand gemaakt :) helaas licht het nu even stil omdat we zo onregelmatig werken allebei....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 apr 2008 12:12

Leuk idee, lavendel zakjes. Wij hebben dat heel veel in de tuin!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 22 apr 2008 21:13

Ja ik vind die lavendelzakjes ook wel een leuk idee :mrgreen:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 apr 2008 21:16

Als je lavendel uit de tuin wilt gebruiken zul je toch moeten wachten tot het eind van de zomer :wink:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 apr 2008 21:30

Haai schreef:Als je lavendel uit de tuin wilt gebruiken zul je toch moeten wachten tot het eind van de zomer :wink:

komt goed uit,want die zakjes moeten ook nog gemaakt worden. :roll:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 apr 2008 08:47

*Annet* schreef:ik wil lavendelzakjes maken maar hoe? zakjes maken zal nog wel gaan maar waar haal ik lavendel vandaan voor leuke prijs? en wat voor stof zal ik er voor gebruiken?

Volgens mij kan je gedroogde lavendel ook kopen bij de intratuin ofzo en meestal ook nog wel bij de marskramer en blokker ed.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2008 18:09

kwebbel schreef:
LeChat schreef:@kwebbel: en, wat voor soort kussen wordt het?
oke ik vond nu pas deze reactie :oops: een beetje laat :wink: het wordt een kussen met 3 verschillende kleuren en motieven. De buitenkant wit, het wordt opgevuld met groen en een hartmotief in het midden. Het wordt helemaal met de hand gemaakt :) helaas licht het nu even stil omdat we zo onregelmatig werken allebei....
Maakt niet uit hoor :wink: Plaats maar 'n foto tegen de tijd dat 'ie af is :). Dat soort dingen blijft idd gauw liggen als er iets anders is...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2008 18:10

rosekapje schreef:
*Annet* schreef:ik wil lavendelzakjes maken maar hoe? zakjes maken zal nog wel gaan maar waar haal ik lavendel vandaan voor leuke prijs? en wat voor stof zal ik er voor gebruiken?

Volgens mij kan je gedroogde lavendel ook kopen bij de intratuin ofzo en meestal ook nog wel bij de marskramer en blokker ed.
Klopt. En bij de Flakkeesche Bazar hebben ze 't wellicht ook wel :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 apr 2008 21:27

Daar ben ik 1 keer geweest, vreselijk wat een volle winkel. Kreeg er spontaan hartkloppingen van.

Ga morgen winkelen in Rotjeknor, daar vind ik vast wel wat!

Heb op de markt in S. leuke stof gekocht voor tuinbankkussenhoes. Rood met wit stipje, stukkie rose ruit en stuk met delfts blauwe plaatjes erop. Folklore op en top!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2008 23:11

Haha, ja da's een overvolle boel... ik vind het wel iets hebben: echt zo'n ouderwetse winkel-van-sinkel :wink:.

Als je naar R'dam gaat, zal het zeker wel lukken. Xenos bijvoorbeeld? Oh, die 's er tegenwoordig ook in Menheerse hè...

De markt... leuk. Volgens mij is er tegenwoordig nog maar 1 stoffenkraam: dicht bij de kerk. Vroeger was er halverwege ook 1, die was duurder maar had wel betere kwaliteit stoffen.
Ook leuk in dit verband: stoffenbeurzen. Niet alleen voor lapjes om zelf kleding te naaien, maar ook om leuke dingen mee te maken (potpourri-zakjes bijvoorbeeld :wink:) en voor leren veters e.d. om snelle kettingen of ceintuurs mee te maken.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 apr 2008 22:25

LeChat schreef:
rosekapje schreef:

Waar is die? Ik gok ergens op Flakkee? :mrgreen:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 apr 2008 22:27

Er zijn 2 stoffenkramen, een gelijk naast de bakker, (vooraan zeg maar) en 1 bij de kerk. Die is stuk goedkoper, is opkoper van partijen. De eerste stoffenkraam is echt met de moderne lappen.

Stoffenbeurs lijkt me echt mega drukte, net zo als bijvoorbeeld een huishoudbeurs. Allemaal graaien en hebben.

Hebben jullie ook dat jullie heel veel dingen leuk vinden om te doen en eigenlijk veel minder doen als je wilt? Naaien, borduren, sinds kort haken, RW en mailen en dan nog allerhande dingen zoals bankje verven, tuin opleuken pfffffffffffff er zitten te kort uren in een dag. En dat wordt nu alleen maar erger want mijn schatten van jongens gaan ook niet meer om half 7 naar bed.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 apr 2008 22:29

mamavansophie schreef:
LeChat schreef:
rosekapje schreef:

Waar is die? Ik gok ergens op Flakkee? :mrgreen:

Op d'n diek in Menheerse (zeg ik het zo goed, LeChat? :mrgreen: )

Terug naar “Archief”