gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 apr 2008 21:32

ik zit achter de laptop en die foto's staan er niet op. Zal morgen wel een rijtje neerzetten als ik ze kan vinden en anders maak ik wel nieuwe

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 19 apr 2008 21:33

paprikameisje2 schreef:die roze voro het raam.. hoe heten die ookal weer.. die wilde ik dus ook in een rieten mand voor het raam, leek me zo schattig idee! tot ik tot de ontdeking kwam dat ongeveer idereen die refo is hier in de stad dat voor het raam eheft staan! ik blij dat ikdie mand te duur vond! .....

al vind ik het wel meeega mooi! maar ik vind leuk dat iedereen dat heeft staan.. snappie?

Vind dat ook altijd erg mooi hortensia's in zo'n rietenmand. Die rietenmanden zijn wel prijzig, magoed je kunt ze altijd weer gebruiken. Tis niet zo de bloemen zijn dood, manden ook weg. Maar waarom alleen bij refo's? Hier zie je dat ook heel veel, enne maar een enkel refo woont hier. Hier staan ze ook weer voor het raam, alleen niet in een rietenmand, dat past gewoon niet bij ons in huis. Dan roept me ma altijd, dat doe je maar als je zelf n huis hebt :mrgreen:.

Enne ik zou zoiets hebben van, als ik het mooi vind doe ik het gewoon zo, heb er dan sch*t aan dat andere dat misschien ook zo hebben.

In de tuin vind ik het ook mooi, als ze dood gaan zet me ma ze in de tuin, het volgende jaar komen ze dan weer mooi op. In m'n toekomstige tuin 8), komen hortensia's, rhododendron en rozen. Magoed dat is nu niet van toepassing :P.

Acire schreef:hihi, ik vind dat echt planten voor oude mensen. Zou dat misschien komen omdat mijn moeder die ook zo leuk vind?

Waarom planten voor oude mensen? Tzijn gewoon super mooie bloemen!

Jammer dat ze bij jullie zo duur zijn LauraC, moeten we er een paar opsturen 8).
Wat de toekomst brengen moge........

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 apr 2008 21:39

bij de xenos hebben ze hele gave manden voor weinig geld en bij de leen bakker enz ook hoor.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 apr 2008 21:59

Leuk Liefie, ik kijk ernaar uit! Enne, Annette, is dat een aanbod? :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 apr 2008 22:12

Mooi liefie. Zelf heb ik geen bloeiende planten in huis, gaan toch altijd met 3 weken dood bij mij. Wel wil ik straks wat op de tuintafel zetten, hoelang dat blijft bloeien zie ik dan wel weer.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 apr 2008 23:20

bij mij gaan planten ook zo snel dood, hoe houd je een hortensia 2 jaar? Als ie uitgebloeid is gaat ie de tuin in, doet ie het de komende jaren weer.

Er is een plant die ik graag hebben wil, maar is zo kanon duur. € 17,95 zag ik van de week. Memimosa of zuks, weet ik veel hoe die heet. Hij is groen met roze bloeistengels met bloem. En dan wil ik er ook nog 2......... voor in mijn gietijzeren potten. Die dingen waren ook heel duur, maar ik heb ze al jaaaaaaaaaaaaren. Ze waren schrik niet, 150 gulden. 2 grote bokalen, noem ik het maar en 2 kleinere potten. Ze zijn bruin/roestkleur. Zit al tijdje te prakkedenken om ze wit of creme te spuiten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2008 00:44

Hortensia gaat hier ook dood. Maar ik ben er ook weg van. Ik had één grote bol hortensia als bruidsboeket.
maar ik heb gewoon een bos hortensia gekocht als nepplant. En iedereen voelt er even aan of ze echt of nep zijn. Dus gaat lekker niet dood, en ik heb toch hortensie. Ik vind hortensia in een mand of pot dan wel weer wat 'ouderwets' tonen. Maargoed, da's smaakverschillend denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2008 07:19

liefie schreef:bij de xenos hebben ze hele gave manden voor weinig geld en bij de leen bakker enz ook hoor.

en de action heeft ze ook staan! Heb daar zelf een leuke mand gekocht (staat ook al een tijd buiten) en blijft goed!

en bij de Xenos zijn ze ook leuk, heb je ze verschillende soorten en maten dat is juist zo leuk!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 apr 2008 08:39

Tja, grote planten en potten zijn duur. Wij hebben hier een ficus, een boompje met twee stammetjes die om elkaar heen draaien. Met de pot erbij heeft dat wel wat gekost... maar het staat erg mooi en hij gaat als het goed is lang mee.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 apr 2008 09:16

*Annet* schreef:bij mij gaan planten ook zo snel dood, hoe houd je een hortensia 2 jaar? Als ie uitgebloeid is gaat ie de tuin in, doet ie het de komende jaren weer.

Er is een plant die ik graag hebben wil, maar is zo kanon duur. € 17,95 zag ik van de week. Memimosa of zuks, weet ik veel hoe die heet. Hij is groen met roze bloeistengels met bloem. En dan wil ik er ook nog 2......... voor in mijn gietijzeren potten. Die dingen waren ook heel duur, maar ik heb ze al jaaaaaaaaaaaaren. Ze waren schrik niet, 150 gulden. 2 grote bokalen, noem ik het maar en 2 kleinere potten. Ze zijn bruin/roestkleur. Zit al tijdje te prakkedenken om ze wit of creme te spuiten.

hortensia's moet je elke dag water geven zeker als ze binnen staan!
en die plant die jij graag wil hebben staat bij mij tussen die hortensia's in en die is nu 2 jaar oud en hij is weer in de knop geschoten dus binnen kort bloeit hij voor de 3de keer.
mijn ma heeft ze vorige week ook gekocht voor in de erker ze was 7.50 per plant kwijt geen geld dus!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 apr 2008 11:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 apr 2008 11:30

wauw, wat gezellig!!!! Super!!! vt wonen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 apr 2008 11:40

ja dat zeggen meer mensen vt wonen of iets wat er op lijkt. maar is toch echt allemaal zelf bij elkaar gezocht.
komt nu alleen nog een andere hoekbank in andere stof dan dus ben erg benieuwd hoe dat gaat staan want eigenlijk vind ik het super jammer want dit is gewoon mijn droombank :cry:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2008 13:07

Mooi geworden, Liefie! Het is mijn stijl niet helemaal, maar ik snap nu hoe jullie huis in elkaar steekt volgens mij, haha.
heerlijk is dat he, zelf alles bij elkaar zoeken en het helemaal naar je zin maken.
Tja, écht zoals ik het wil zal ons huis nooit worden, omdat dat mijn mans stijl echt niet is, maar ik ben toch heel tevreden :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 apr 2008 13:14

mooi liefie!!!
Echt goed gedaan!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”