Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:Het spijt me wel, maar als christen eten weggooien vind ik dus echt vreemd. Een laatste paar happen vind ik de grens. Maar MissF, te veel koken (en dat weet je dan van te voren) en dan bewust weggooien? Dat kan toch niet? En ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom je niet twee dagen hetzelfde zou willen eten. Soms vind ik het zelfs wel makkelijk en kook ik bewust voor 4 personen zodat we er twee dagen van kunnen eten, capucijnerschotel, nasi of een ovenschotel of zo. En wat ik al eerder zei, je kan de ene dag een halve bloemkool koken en de dag erna (of twee dagen erna) de andere helft wokken of door een ovenschotel doen.
MissF schreef:rosalie83 schreef:Het spijt me wel, maar als christen eten weggooien vind ik dus echt vreemd. Een laatste paar happen vind ik de grens. Maar MissF, te veel koken (en dat weet je dan van te voren) en dan bewust weggooien? Dat kan toch niet? En ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom je niet twee dagen hetzelfde zou willen eten. Soms vind ik het zelfs wel makkelijk en kook ik bewust voor 4 personen zodat we er twee dagen van kunnen eten, capucijnerschotel, nasi of een ovenschotel of zo. En wat ik al eerder zei, je kan de ene dag een halve bloemkool koken en de dag erna (of twee dagen erna) de andere helft wokken of door een ovenschotel doen.
Ik vind het hele etens gebeuren 1 hype worden. We gooien tv's weg, banken weg etc die nog goed genoeg zijn. We kopen ontzettend dure meubels, daar maakt niemand zich druk om. Maar eten weggooien dat is vreselijk.
Rolf schreef:M.b.t. AH, sommigen gaan daar uit principe niet naar toe.
Omdat de strategie van het concern ondeugdelijk is.
Maar, dat is persoonlijk, en misschien nogal uitgezocht.
Strategie
AH verkocht in het verleden de zuivelproducten voor dusdanig lage
prijzen, dat de producenten (lees agrariers) er nauwelijks van bestaan
konden. Vorig jaar zijn de prijzen behoorlijk gestegen in absoute zin,
relatief wat minder, maar er is verbetering.
En, AH had een dikke vinger in de pap bij Schuitema, het mooderconcern
van o.a. C1000. Wat gebeurde daar? Soms moesten ze producten
verkopen beneden de inkoopprijs. Bijv. een potje zure haring, inkoop
€2,05, verkoop €1,09. De eigenaren waren daar helemaal niet blij mee.
Daar lijkt nu ook verandering in te komen, want mogelijk dat het
meerderheidsaandeel van AH in Schuitema terugloopt.
Interesseert misschien geen huisvrouw (117 posts) of -man (4) , maar
goed, schoot me zo even te binnen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten