De refowebkids [deel 4]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 08 apr 2008 17:36

Galateia schreef:Maar even serieus: waarom trekken die ouders dat meisje elke dag klederdracht aan? Vindt men dat dan echt zo belangrijk?

Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen, want ik ben een randstad-stads-meisje, maar het verwondert me echt enorm. Wat is dat toch, dat er delen zijn in Nederland, waar mensen daar nog zoveel waarde aan hechten, ofzoiets? Of is het iets anders? Heeft het misschien ook met geloof te maken? Ik zal laatst een Belgische reportage ver Staphorst en... nou... ik zat echt met grote ogen te kijken.

jah weet het ook niet. Die man is wel een beetje een type die zich hecht aan cultuur en oude gewoontes.
En ze hebben tijd terug toen dat meisje nog 3 was gezegd dat ze nog niet wisten of ze het haar nog wel aan deden als ze op school zat, maar nu dus toch wel gedaan, maar weet niet tot hoelang ze dit nu volhouden.

Ik zou zelf geen klederdracht aan doen, maar zou het toch nog wel jammer vinden als het er helemaal uit is. Bedoel ik ben er helemaal aan gewend en het is iets wat erbij hoort.

Hoe zo zat je met grote ogen te kijken? hoe heette die raportage dan?
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 apr 2008 18:20

heb daar ook een stukje van gezien ja, maar vind dat ze met reportages wel vaak overdrijven. Net als pas over Barneveld :roll: Net of dat nog geen refodurp was, maar nu omdat er 2 grote kerken tegenover elkaar komen opeens wel :?

Rosekapje: Beterschap!!!!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 08 apr 2008 18:21

Idd. Lammetje! Alsof refo's een bedreiging voor de mensheid zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 apr 2008 18:23

jaha want stel je voor dat de zwembaden nu in barneveld op zondag dicht moeten :wink:
maar das ontzettend offtopic. Vond het alleen wel errug overdreven allemaal...

We gaan Sarah op bed leggen, gister heeft ze ontzettend lang gehuild dus ik hoop maar dat ze nu in 1 x gaat slapen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 apr 2008 18:24

Ik zie het niet als een bedreiging hoor! als de anderen maar wel de vrijheid krijgen om bijv. iets te doen op zondag! (om maar een voorbeeld te noemen).

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 08 apr 2008 19:13

Leuke foto's Jamillah! :)
Dat rollende beertje ( op het behang) hadden wij op het geboortekaartje van Joshua staan :P

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 08 apr 2008 19:18

Weer wat nieuwe kiekjes van mijn kids 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even een dikke kus :8>

Afbeelding

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 08 apr 2008 19:21

Schattig zeg, wat een mooie kindertjes!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 08 apr 2008 19:23

Dank je :P

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 08 apr 2008 19:41

Ha Vlinder mooi vestje heeft Merel! Margot heeft het vestje ook :wink:

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 08 apr 2008 19:52

Galateia schreef:Maar even serieus: waarom trekken die ouders dat meisje elke dag klederdracht aan? Vindt men dat dan echt zo belangrijk?

Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen, want ik ben een randstad-stads-meisje, maar het verwondert me echt enorm. Wat is dat toch, dat er delen zijn in Nederland, waar mensen daar nog zoveel waarde aan hechten, ofzoiets? Of is het iets anders? Heeft het misschien ook met geloof te maken? Ik zal laatst een Belgische reportage ver Staphorst en... nou... ik zat echt met grote ogen te kijken.

Omdat hun het mooi vinden en vroeger traditie was. Het meisje dat het nu nog aan heeft vinden de ouders het mooi en traditie, hun huis is ook zo goed mogelijk in oude staat gebracht.
Verder heeft het eigenlijk niks met geloof te maken, alleen traditie die ondertussen al helemaal wegzakt.
Er zijn kinderen die met klederdracht shows het aanhebben in de zomer 3 keer ofzo maar verder niet, dan is alleen om te laten zien hoe men vroeger bijliep enz.

Ik heb het zelf ook jaren aangehad.
Leef je droom.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 apr 2008 21:01

Galateia schreef: Ik zal laatst een Belgische reportage ver Staphorst en... nou... ik zat echt met grote ogen te kijken.

Even off-topic maar het was een nederlandse reportage op de belgische tv uitgezonden.

Zo weer ontopic, kinderen in klederdracht is niet zielig, heb het zelf ook jaren aangehad en er geen nadelige gevolgen van gehad. Mijn zusje was de enige in de klas en kreeg wel eens te horen van boerentrien maar ze had veel vriendinnen in de klas waar ze goed mee op kon schieten.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 08 apr 2008 21:06

Memmem schreef:Zo weer ontopic, kinderen in klederdracht is niet zielig, heb het zelf ook jaren aangehad en er geen nadelige gevolgen van gehad. Mijn zusje was de enige in de klas en kreeg wel eens te horen van boerentrien maar ze had veel vriendinnen in de klas waar ze goed mee op kon schieten.

Het hoeft ook niet zielig te zijn, kan hartstikke schattig uitzien, maar vind wel dat als je kinderen ermee worden gepest je beter die kleding uit kunt doen. Want met klederdracht heb je dat veel sneller. Want je bent dan wel een buitenbeentje.
Ik ben jarenlang mee gepest (wat niet iedereen geloofd), maar van de lagere school heb ik nog aantal vriendinnen, althans ik spreek ze op school in pauze maar weekends niet en lucht daar mijn hart niet.
Verder vind ik klederdracht mooi, heb nu wel eens met show aan ofzo, maar zou nooit een kind ertoe verplichten om ermee naar school te gaan dag in en uit.
Leef je droom.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 apr 2008 21:07

ach.. klederdracht of kleding vn de wibra... dr wordt onderling toch altijd over gezeurd!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 apr 2008 21:11

paprikameisje2 schreef:ach.. klederdracht of kleding vn de wibra... dr wordt onderling toch altijd over gezeurd!

Door de ouders nog het meest. :roll:

Terug naar “Archief”