Galateia schreef:Maar even serieus: waarom trekken die ouders dat meisje elke dag klederdracht aan? Vindt men dat dan echt zo belangrijk?
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen, want ik ben een randstad-stads-meisje, maar het verwondert me echt enorm. Wat is dat toch, dat er delen zijn in Nederland, waar mensen daar nog zoveel waarde aan hechten, ofzoiets? Of is het iets anders? Heeft het misschien ook met geloof te maken? Ik zal laatst een Belgische reportage ver Staphorst en... nou... ik zat echt met grote ogen te kijken.
jah weet het ook niet. Die man is wel een beetje een type die zich hecht aan cultuur en oude gewoontes.
En ze hebben tijd terug toen dat meisje nog 3 was gezegd dat ze nog niet wisten of ze het haar nog wel aan deden als ze op school zat, maar nu dus toch wel gedaan, maar weet niet tot hoelang ze dit nu volhouden.
Ik zou zelf geen klederdracht aan doen, maar zou het toch nog wel jammer vinden als het er helemaal uit is. Bedoel ik ben er helemaal aan gewend en het is iets wat erbij hoort.
Hoe zo zat je met grote ogen te kijken? hoe heette die raportage dan?