grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 apr 2008 10:57

em_ma schreef:
AikonGirl schreef:Ik was al zeer goed bevriend met m'n man voordat we een relatie kregen.
Stel we kregen verkering, en er was geen sprake van seksualiteit,
Dan bleef de verhouding tussen ons toch gewoon hetzelfde?

Nu ga je er van uit dat er helemaal geen sprake is van lichamelijk contact of daar behoefte naar is? Daar wordt toch niet van uit gegaan?

Daar heb je een punt.
Maar ik snap niet echt hoe je kan zoenen/knuffelen enzo, zonder ooit behoefte krijgt aan seks.
(of je vriend moet onaantrekkelijk zijn, en niet kunnen zoenen...)
Ik dacht dat het daar wel even over ging.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 apr 2008 11:16

AikonGirl schreef:
Daar heb je een punt.
Maar ik snap niet echt hoe je kan zoenen/knuffelen enzo, zonder ooit behoefte krijgt aan seks.

Whahahha.... tja ik had die behoefte ook wel :wink:
Een vriend die ik onaantrekkelijk vindt, daar kan ik al niet verliefd op worden.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 apr 2008 12:08

Ik snap niet goed waarom Gerdien zich zo verschrikkelijk aangevallen voelt... Als ik vind dat iets krampachtig is, of geforceerd, of onrealistisch, of achterlijk, of weet ik veel, dan is dat mijn mening, maar niet opeens een absolute waarheid. Of jij seks voor het huwelijk wilt of niet, het interesseert me uiteindelijk geen zak. Ik ben alleen geïnteresseerd in beweegredenen van anderen - en dat geldt den ik voor de meeste discussiepartners hier.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 apr 2008 12:20

kurtyo schreef:Ik snap niet goed waarom Gerdien zich zo verschrikkelijk aangevallen voelt... Als ik vind dat iets krampachtig is, of geforceerd, of onrealistisch, of achterlijk, of weet ik veel, dan is dat mijn mening, maar niet opeens een absolute waarheid. Of jij seks voor het huwelijk wilt of niet, het interesseert me uiteindelijk geen zak. Ik ben alleen geïnteresseerd in beweegredenen van anderen - en dat geldt den ik voor de meeste discussiepartners hier.

Yep.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2008 13:31

em_ma schreef:
AikonGirl schreef:
Daar heb je een punt.

Whahahha.... tja ik had die behoefte ook wel :wink:
Een vriend die ik onaantrekkelijk vindt, daar kan ik al niet verliefd op worden.

Of: Een vriend waar je verliefd op wordt kan je niet onaantrekkelijk vinden.

Liefde maakt blind....

:roll:

... zei de boer, en hij kuste zijn varken

:mrgreen:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 apr 2008 13:33

Marnix schreef:Liefde maakt blind....

... zei de boer, en hij kuste zijn varken

:mrgreen:

:D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 apr 2008 18:16

De toon hier ging mij erg tegen staan.

Het ging niet meer van ik vind dit of dat maar op de toon van: dat is belachelijk, niet goed, ongezond. Daar ergerde ik mij aan.
Of ik mij aangevallen voel, dat vraag ik mij sterk af want ik weet deksels goed wat er werkelijk in mij omgaat.

Net wat em_ma al schreef. Er worden hier 2 zaken door elkaar gehaald.
Seksualiteit is geen probleem maar wat is er verkeerd aan dat mensen willen wachten met seks tot hun huwelijk? Daar word zo vreemd over gedaan hier.

Als je werkelijk geen seks wilt voor lange tijd, dan denk ik dat je dat niet moet gaan voeden zoals beschreven werd in de link die eerder geplaatst is. Als jij enkel maar aan seks gaat denken dan wordt het lastig maar als je je richt op andere zaken gaat het denk ik al een stuk makkelijker.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 08 apr 2008 18:45

Gerdien B. schreef:De toon hier ging mij erg tegen staan.

Het ging niet meer van ik vind dit of dat maar op de toon van: dat is belachelijk, niet goed, ongezond. Daar ergerde ik mij aan.
Of ik mij aangevallen voel, dat vraag ik mij sterk af want ik weet deksels goed wat er werkelijk in mij omgaat.

Seksualiteit is geen probleem maar wat is er verkeerd aan dat mensen willen wachten met seks tot hun huwelijk? Daar word zo vreemd over gedaan hier.

Als je werkelijk geen seks wilt voor lange tijd, dan denk ik dat je dat niet moet gaan voeden zoals beschreven werd in de link die eerder geplaatst is. Als jij enkel maar aan seks gaat denken dan wordt het lastig maar als je je richt op andere zaken gaat het denk ik al een stuk makkelijker.

Sowieso lijkt het mij gezond om te leren inhouden op sexueel gebied (ook al is dat geen principe kwestie). Als je getrouwd bent kun je ook niet altijd sex hebben wanneer jij dat wil: je partner kan ziek worden/relatieproblemen/etc. Dan heb je ook niet altijd zin in sex of kun je geen sex hebben.
En ik denk dat het dan heel belangrijk is om al geleerd te hebben tijdens je verkering hoe je daarmee om moet gaan.
Vind het niet gezond dat elke opkomende behoefte meteen bevredigd moet worden.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 apr 2008 22:12

Als je aan het knuffelen bent met je partner, kan je je dan op andere zaken richten? Wat bedoel je daar precies mee? Ga je dan expres het over je werk hebben of wat dan ook? Ik denk dat die momenten er erg veel zijn, dat het best moeilijk is om je op andere zaken te richten, omdat je op dat moment al niet voor niets aan het knuffelen bent.... Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ik denk echt niet enkel aan seks als ik bij mn vriend ben, maar als je gewoon ff relaxed aant knuffelen bent, lijkt mij de gedachte erg logisch dat je gedachte richting seks gaan...Kbedoel..seks heb je ook niet zomaar "opeens"', daar zit toch vaak wel een voorspel aan verbonden, en dat is toch ook wel vaak dat geknuffel....
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 apr 2008 22:40

nee, geen problemen mee om over andere zaken te hebben terwijl we aan het knuffelen zijn. Zou er niet aan moeten denken dat we het steeds over seks moeten hebben zodra we elkaar knuffelen want dan gaat de helft van de tijd over niets anders vermoed ik.

Ik vind het eerder ongezond als je bij elke lichamelijke aanraking qua zoen of knuffel gelijk aan seks moet denken.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 09 apr 2008 06:10

Als men iedere dag sex heeft/wilt wordt er verweten dat het verkeerd is alle behoeftes direct te bevredigen, wil men weinig sex dan is het zo niet bedoeld. .

Terwijl er nergens in de Bijbel staat ' drie maal in de week zult gij seks hebben'. .

De natuur kent het geheim en glimlacht.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 apr 2008 09:15

Ik moet er niet aan denken: een huwelijk zonder seks... :|
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 09:17

precies!!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2008 10:05

Dippie schreef:

Als je aan het knuffelen bent met je partner, kan je je dan op andere zaken richten? Wat bedoel je daar precies mee? Ga je dan expres het over je werk hebben of wat dan ook? Ik denk dat die momenten er erg veel zijn, dat het best moeilijk is om je op andere zaken te richten, omdat je op dat moment al niet voor niets aan het knuffelen bent.... Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ik denk echt niet enkel aan seks als ik bij mn vriend ben, maar als je gewoon ff relaxed aant knuffelen bent, lijkt mij de gedachte erg logisch dat je gedachte richting seks gaan...Kbedoel..seks heb je ook niet zomaar "opeens"', daar zit toch vaak wel een voorspel aan verbonden, en dat is toch ook wel vaak dat geknuffel....

Als je seks hebt is de kans groot dat je begon met knuffelen. Maar dat kan je nog niet omdraaien. Als je knuffelt is de kans groot dat je eindigt met seks. Dat heb je nog wel zelf in de hand. Het is niet altijd makkelijk maar je kan best knuffelen zonder seks te hebben en zelfs zonder er aan te denken. Seks is dan hopelijk ook niet de overtreffende trap van knuffelen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 apr 2008 11:29

Precies marnix

en nee... een huwelijk zonder seks kan ik mij ook niet voorstellen.

Terug naar “Archief”