em_ma schreef:Race406 schreef:Of zouden ze zo vroeg trouwen omdat het onderwerp in het kringetje vaak wordt doodgezwegen, en als men dan een relatie heeft niet weet om te gaan met die gevoelens, en als gevolg ervan moet trouwen?
Voorbehoedsmiddelen mogen niet, ook niet bij seks voor het huwelijk meent men, maar wel rotzooien met het risico dat je MOET trouwen. Hoeveel slechte huwelijken daar al niet uit zijn voortgekomen....
Misschien klink ik sarcastisch...? Maar zo zie ik het.

Misschien heeft het meer te maken met het feit dat de voorlichting thuis niet goed is geweest of je van huis uit niet echt een goed voorbeeld gekregen hebt? Of dat je er zelf niet makkelijk over kan praten?
Je weet toch dat als je geen voorbehoedsmiddel gebruikt je zwanger kan raken? Die visie vind ik beetje naief.
Als ik zwanger zou raken en ben niet 100% overtuigd van mn vriend, dan zou ik echt niet met hem gaan trouwen.
Hm ik vind die redenatie niet helemaal juist.

Als je niet 100% zeker bent van je vriend moet je gewoon ook 100% zeker zijn dat je niet zwanger raakt. Als je wel zwanger zou raken vind ik dat je ook een verantwoordelijkheid naar dat kind toe hebt. Je bent wel 100% de vader en de moeder van dat kind. Dan kan je redeneringen er op loslaten als "ja maar als we later niet gelukkig zijn samen is dat kind dat vast ook niet" en zo, maar dat moet je dan bedenken voor je samen het bed in duikt
Race, in jou voorbeeld krijg je een kiezen uit twee kwaden. Ze moeten dan bedenken of ze toch maar wachten met seks, of toch voorbehoedsmiddelen gebruiken. Dat gebeurt denk ik nog best veel, als seks voor het huwelijk not done is en voorbehoedsmiddelen ook lijkt het me niet zo vreemd dat als ze op het ene punt wat not-done is aan hun laars lappen, ze dat op het andere punt ook kunnen doen. Het ene niet afwijzen en het ander wel is dan wat vreemd.