Moderator: Moderafo's
Joepie Meloen schreef:CaptainCaveman schreef:Joepie Meloen schreef:Optimatus schreef:Dus als ik me dusdanig profileer, ben ik de anti-christ?
Als dusdanig staat voor de manier waarop de islam antichristelijk opereert, dan ben je in ieder geval antichristelijk bezig.
Ánti-christelijk? Vertel...
Laten we het omdraaien: Pro-christelijk? Vertel...
Mijns inziens een veel korter verhaal dan ik zou moeten houden over Koran, christenen, honden e.d.
Gerdien B. schreef:In de koran staat dat de christenen en joden met hun in de hemel zulen wezen.
koran schreef:Soera 4:171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in één)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.
Soera 6:101. Wondere Schepper der hemelen en der aarde. Hoe kan Hij een zoon hebben, wanneer Hij geen gemalin heeft? Hij heeft alles geschapen; en Hij is de Kenner van alle dingen.
Soera 9:30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vََr hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!
31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.
Soera 23:91 Allah heeft zich geen zoon genomen, noch is er enige God naast Hem, anders zou elke God hetgeen Hij schiep, voor zich houden, en sommigen hunner zouden zeker anderen hebben overwonnen. Verheven is Allah boven al hetgeen zij beweren.
Soera 37:151. Welnu, door hun verzinsel zeggen zij:
152. "Allah heeft verwekt." Maar zij zijn stellig leugenaars.
Joepie Meloen schreef:Volgens mij spitst de discussie zich toe op de islam an sich en dat was niet zozeer mijn bedoeling. Ik ben het met Gershwin eens dat het moeilijk is om dit één, twee, drie toe te passen.
@Optimatus: En wat dan nog? Als je de Koran leest, als je de geschiedenis leest dan kom je toch meer dan genoeg tegen wat totaal haaks staat op de christelijke religie!? Zolang zij christenen in hun Koran tot de honden rekenen, kan ik dit niet als heel vriendschappelijk benoemen.
Gerdien B. schreef:In hoeverre zit dat met jou aangehaalde koranversen bij de moslims?
Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar. Hoeveel waarde hebben deze versen en in welke context staan ze?
Optimatus schreef:In de geschiedenis zie je dat aanhangers godsdiensten die aan de vooravond van een grote verandering staan, tot geweld kunnen overgaan. Een goed voorbeeld waren de kruistochten - extreem geweld, gevolgd door de Renaissance en de Verlichting. Wellicht staat de islam dit ook te wachten.
Optimatus schreef:Ik verzoek je je te verdiepen in twee belangrijke islamitische heersers, te weten sultan Suleiman de Grote van het Osmaanse Rijk en grootmogol Akbar de Grote en vooral hun religieuze opvattingen nauwgezet te bestuderen en dan terug te komen.
Sabra schreef:Optimatus schreef:In de geschiedenis zie je dat aanhangers godsdiensten die aan de vooravond van een grote verandering staan, tot geweld kunnen overgaan. Een goed voorbeeld waren de kruistochten - extreem geweld, gevolgd door de Renaissance en de Verlichting. Wellicht staat de islam dit ook te wachten.
Volgens mij zat er tussen die periodes nog wel een gat van enkele (eufemisme) jaren.
Sabra schreef:Optimatus schreef:Ik verzoek je je te verdiepen in twee belangrijke islamitische heersers, te weten sultan Suleiman de Grote van het Osmaanse Rijk en grootmogol Akbar de Grote en vooral hun religieuze opvattingen nauwgezet te bestuderen en dan terug te komen.
Gaat het er niet juist om hoe een religie zich in het heden manifesteert?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten