Gershwin schreef:Kan iemand mij uitleggen wat een relatie anders maakt dan een goede vriendschap, als er geen seksualiteit bij betrokken is?
Wat versta jij hier onder sexualiteit dan?
Moderator: Moderafo's
Gershwin schreef:Seksualiteit = (verlangen naar) wederzijdse lichamelijke intimiteit die een opwindend karakter heeft of kan hebben. Zoiets. Daar valt denk ik ook een intieme knuffel onder, ja.
Ik probeer alleen maar aan te geven, dat seksualiteit een van de belangrijkste pijlers van een relatie is. Ik vraag me zelfs af of zonder seksualiteit een relatie nog echt relatie genoemd kan worden. En of het dan nog aan de criteria voldoet. En ik denk dat als je hélemaal niets met elkaar doet (zoals dus bijv. zoenen) op dat gebied, je een erg slechte basis creëert voor een huwelijk.
Voor de duidelijkheid: wij hebben ook 'grenzen'. Alleen vind ik een a-seksuele relatie op zijn minst opmerkelijk, zo niet heel vreemd.
Gershwin schreef:Eh, welke andere 3 zijn er?
Nog iets trouwens: in mijn ervaring is de geestelijke band, die verbroken wordt bij het uitgaan van een relatie, veel ernstiger dan de lichamelijke band. Daarom snap ik ook niet zo goed dat seksualiteit als zó ingrijpend gezien wordt, dat dat het enige aspect in een relatie zou zijn waarmee je zou moeten wachten tot je getrouwd bent, omdat je juist dát aspect maar met 1 persoon zou mogen delen. Volgens mij wordt seks(ualiteit) schromelijk overschat.
Gershwin schreef:Rosalie had het sowieso over seksualiteit binnen een relatie volgens mij. En normaal gesproken is een relatie niet iets dat je zomaar met jan en alleman aangaat en dat na een maandje weer over is. Right?
Gershwin schreef:Seksualiteit = (verlangen naar) wederzijdse lichamelijke intimiteit die een opwindend karakter heeft of kan hebben. Zoiets. Daar valt denk ik ook een intieme knuffel onder, ja.
Ik probeer alleen maar aan te geven, dat seksualiteit een van de belangrijkste pijlers van een relatie is. Ik vraag me zelfs af of zonder seksualiteit een relatie nog echt relatie genoemd kan worden. En of het dan nog aan de criteria voldoet. En ik denk dat als je hélemaal niets met elkaar doet (zoals dus bijv. zoenen) op dat gebied, je een erg slechte basis creëert voor een huwelijk.
Voor de duidelijkheid: wij hebben ook 'grenzen'. Alleen vind ik een a-seksuele relatie op zijn minst opmerkelijk, zo niet heel vreemd.
Funlover schreef:Gershwin schreef:Rosalie had het sowieso over seksualiteit binnen een relatie volgens mij. En normaal gesproken is een relatie niet iets dat je zomaar met jan en alleman aangaat en dat na een maandje weer over is. Right?
Nou ja ik kan er zat die vaak genoeg wisselen...!
Gershwin schreef:Funlover schreef:Gershwin schreef:Rosalie had het sowieso over seksualiteit binnen een relatie volgens mij. En normaal gesproken is een relatie niet iets dat je zomaar met jan en alleman aangaat en dat na een maandje weer over is. Right?
Nou ja ik kan er zat die vaak genoeg wisselen...!
Jep, maar ten eerste ging het niet over dat soort relaties en ten tweede zijn dat denk ik vaak juist de relaties die nogal eenzijdig op 1 pijler gericht zijn (ja, seksualiteit inderdaad).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten