De ANTICHRIST ONTSLUIERD!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

try

Berichtdoor try » 07 apr 2008 11:11

Wat een dankbaar onderwerp. De antichrist!

Ik zeg maar ronduit wat ik bij dit soort discussies altijd direct voel:

Blijkbaar is al dat praten over een antichrist inclusief verschrikkelijke catastrofale zaken als vervolgingen en het einde der tijden (met een onverwachte, maar verrukkelijke ontknoping: wij worden gered, wij staan aan de goede kant, al onze vijanden verschrompelen) een heel lekker thema om eens voluit te gaan bespreken.

Wat fijn om zo'n eind-goed-al-goed verhaal te horen! En wat hherlijk weining verantwoordelijkheid hoeven we verder te dragen. We hoeven alleen maar aan de goede kant te gaan staan en zie: hoewel er een grote massa tegen ons is, ja hoewel er zelfsd een gepersonificeerde antimacht (de antichrist) ons dreigt te vernietigen... nee hoor, net op tijd zullen we worden weggesleept van de dreigende ondergang. Heerlijk te zien hoe anderen het niet redden. De wereld brandt, prima toch. Eindelijk gerechtigheid. Voor ons, welteverstaan.

Ik gun iedereen zijn dromen en verlangens. Ik gun ioedereen de huiver emn de fascinatie voor een komende antichrist. Voor veel christenen is de komst van de antichrist bijna nog belangrijker en veelbelovender dan de komst van Chrtistus! Vooruit maar met die apocapytische verwachtigen, die ons reikhalzend doet verlangen naar rampen, geweld, bloed, dood en vernietiging (helemaal niet erg: het is immers het teken dat alles weer goed komt). Ik gun het iedereen.

Maar of hiermee nu adequaat de bijbelse boodschap van liefde, verzoening, heil en toekomst het beste mee in beeld wordt gebracht betwijfel ik.

Enige kritische noten bij die overspannen en likkebaardende eindtijd-"christenen" lijkt me op z'n plaats.

try

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 07 apr 2008 11:50

Mooi gesproken :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 07 apr 2008 12:18

CaptainCaveman schreef:
Joepie Meloen schreef:Zeker in de huidige omstandigheden, waarin we onder andere eerder mijns inziens de islam kunnen rekenen tot de antichrist.
Want?

Omdat deze zich meer profileert momenteel dan de RKK.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 apr 2008 12:48

Joepie Meloen schreef:
CaptainCaveman schreef:
Joepie Meloen schreef:Zeker in de huidige omstandigheden, waarin we onder andere eerder mijns inziens de islam kunnen rekenen tot de antichrist.
Want?

Omdat deze zich meer profileert momenteel dan de RKK.

O, dus als ik me meer profileer dan de islam of de RKK, dan ben ik de anti-christ?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 07 apr 2008 13:39

Zich meer profileert als dusdanig.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 apr 2008 15:29

Dus als ik me dusdanig profileer, ben ik de anti-christ?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 07 apr 2008 16:14

Mohammed en de paus zijn allebei anticristen.
Volgens de islam heeft God geen Zoon.

1 Joh 2,22
Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

En de paus staat hier beschreven.

2 Thessalonicenzen 2
3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;
4 Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.

De paus zou de zonden kunnen vergeven, dus vertoond hij zich als een god.

Matthéüs 24
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.
25 Ziet, Ik heb het u voorzegd!

Jezus sprak in meervoud over valse christussen, dus over meerdere anticristen.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 07 apr 2008 16:32

Ik vraag me af of je die lijn wel zo door kunt trekken, omdat de islam niet de Bijbel, maar de Qu'ran heeft.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 07 apr 2008 16:58

In de koran staat dat als je God een zoon toekend, je voorzeker een lastering hebt uitgesproken.

19. Maria (Marjam)
88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."
89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.
90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.
91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.
92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.

Staat nogal haaks op elkaar de bijbel en koran.
Volgens de bijbel is mohammed een anticrist, en volgens de islam zijn christenen godslasterraars.
dit kan je niet gaan afzwakken het staat er gewoon zo in.

Riska

Berichtdoor Riska » 07 apr 2008 17:13

Goofie1978 schreef:In de koran staat dat als je God een zoon toekend, je voorzeker een lastering hebt uitgesproken.

En dan nog kun je niet spreken van de anti-christ. Er zijn mensen die dwalen, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan de anti-christ is...

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 07 apr 2008 17:38

Optimatus schreef:Dus als ik me dusdanig profileer, ben ik de anti-christ?

Als dusdanig staat voor de manier waarop de islam antichristelijk opereert, dan ben je in ieder geval antichristelijk bezig.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 07 apr 2008 17:46

Joepie Meloen schreef:

Als dusdanig staat voor de manier waarop de islam antichristelijk opereert, dan ben je in ieder geval antichristelijk bezig.

Ánti-christelijk? Vertel...

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 07 apr 2008 17:48

goofy1978 schreef:Staat nogal haaks op elkaar de bijbel en koran.
Volgens de bijbel is mohammed een anticrist, en volgens de islam zijn christenen godslasterraars.
Er is nogal een verschil tussen een moslim die een Zoon toekent aan God, of een christen die gelooft dat God een Zoon heeft.

dit kan je niet gaan afzwakken het staat er gewoon zo in.
Het ligt er maar net aan hoe je bepaalde dingen leest/ziet. Je zult mij in ieder geval nooit horen beweren dat moslims anti-christelijk zijn.

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 07 apr 2008 19:35

Riska schreef:
Goofie1978 schreef:In de koran staat dat als je God een zoon toekend, je voorzeker een lastering hebt uitgesproken.

En dan nog kun je niet spreken van de anti-christ. Er zijn mensen die dwalen, maar dat wil nog niet zeggen dat het dan de anti-christ is...

Volgens de bijbel wel.

1 Joh 2,22
Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.

In de bijbel waarschuwde God ook voor valse profeten zoals mohammed.

Deuteronomium 13

Waarschuwing tegen valse profeten

1 Wanneer een profeet, of dromen-dromer, in het midden van u zal opstaan, en u geven een teken of wonder;
2 En dat teken of dat wonder komt, dat hij tot u gesproken had, zeggende: Laat ons andere goden, die gij niet gekend hebt, navolgen en hen dienen;
3 Gij zult naar de woorden van dien profeet, of naar dien dromen-dromer niet horen; want de HEERE, uw God, verzoekt ulieden, om te weten, of gij den HEERE, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel.

God verzoekt je of je Hem werkelijk liefhebt en Hem niet afvalt.
Dit sprak Jezus .

Mat 6,24
Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon.

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 07 apr 2008 22:03

CaptainCaveman schreef:
Joepie Meloen schreef:

Ánti-christelijk? Vertel...

Laten we het omdraaien: Pro-christelijk? Vertel...

Mijns inziens een veel korter verhaal dan ik zou moeten houden over Koran, christenen, honden e.d.

Terug naar “Archief”