paprikameisje2 schreef:raaaf ben met je eens...
als een vrouw gewoon met de blote borsten op visite gaat zitten vind iedereen dat gek en de vrouw zal zich wezeloos schamen, maar zodra er een kind is die daar wil drinken is het opeens niet meer gek als de vrouw haar hele hebben en houwen tevoorschijn tovert...
kortom... een vreemde situatie...
(k geef zelf nu ook borstvoeding, maar vaak bij visire ga ik even naar boven, of ze krijgt de fles)
Huh? wat wil je nou precies zeggen, paprikameisje? Je bent het met Raaf eens maar geeft wel borstvoeding...
Borsten hebben voor ons inderdaad een veel sexuelere lading dan enkele eeuwen terug, of nu in andere culturen. Maar is dat echt zo heel veel moeite, even met het kind weg om het te voeden? Me dunkt dat je sowieso het met een baby druk genoeg hebt, dus dat kan er wel even bij.
Overigens vraag ik me af of die sexuele lading van borsten de oorzaak is van die afkeer van borstvoeding.
We zijn voor 'lichamelijkheid/natuurlijkheid in het algemeen' (sorry, weet even geen passende term) allergisch geworden: voedsel in het algemeen moet het liefst clean, kant en klaar en in plastic zakje gepresenteerd worden, zweetgeurtjes zijn taboe en voor vrouwelijke intieme delen zijn tegenwoordig allerlei zeepjes verkrijgbaar... we vinden het gewoon gék dat een kind gevoed kan worden door het aan de borst te leggen. Liever een fles melk uit een poederpak waarop precies staat wat voor stoffen, e-nummertjes enzovoort het bevat etc.