Rolverdeling anno 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2008 15:42

Giovannino schreef:tja Galateia, nu twijfel ik gewoon een beetje. Ik kan heel erg in jouw verhaal over hou en je man meekomen, maar ik vraag me toch nog een beetje af of jij dan niet te weinig gaat moederen en je man teveel...

Uhm. Het liefste willen we allebei evenveel vaderen en moederen. Maar als het echt niet anders kan, dan zal hij toch echt huispapa worden. Want we moeten wel eten, hypotheek betalen, etc. En nee, we hebben geen torenhoge hypotheek, dure auto, en weet ik veel wat. Maar het is gewoon: of samen 6 dagen, of ik 5. En dan overleven we het wel.

Ik denk dat het wel goed komt. Want ik kan me laten inroosteren zoals ik dat zelf wil. Zo kan ik 5 dagen werken van 8:15 tot 13/14 uur als ik dat wil. Een aantal collega's met kinderen doet dan nu ook. En zo ben ik dus elke middag al weer vroeg thuis. Dan neem ik weliswaar nakijkwerk etc mee naar huis, maar dat kan dan later op de avond als de kinderen slapen. Een andere keuze die ik kan maken is om een fulltime baan in 4 dagen te stoppen. Dan blijft er dus ook veel werk over voor thuis, maar dat kan ik ook in de avonden of in het weekend ergens plannen. En heerlijk elke 8 weken weer een vakantie van 1 of 2 weken thuis, en in de zomer 2 hele maanden...

Dus nee, ik ben helemaal niet bang dat ik dan te weinig zou kunnen moederen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 04 apr 2008 15:44

Houd ons op de hoogte t.z.t. :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2008 15:47

Haha, dat zal ik doen.
Zo, zit ik dat net te typen, denk ik ineens: niet eens zo'n slecht idee, als ik fulltime ga werken en elke dag rond 14 uur weer thuis ben. Zo! Dat is eigenlijk relaxt. En dan hoeft manlief niet eens te werken. Dus die is dan ook thuis. En dan vakanties. Zijn we dus heel veel samen als gezin. Hm... als mijn man dit leest, dan zegt hij zijn baan op :mrgreen: :wink:
Maarre... alles komt dus wel goed :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 apr 2008 16:46

Wat is er mis met een huisman? Mij lijkt het wel wat 8)

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 04 apr 2008 16:58

Als ik ooit nog eens kinderen krijg, lijkt het me enig allebei parttime te werken. (dat hoeft niet precies evenveel dagen te zijn, 4 dagen en 2,5 dag kan ook) In ieder geval een papa-dag, dat heb ik zelf gemist, een fijne pa die een dagje doordeweeks thuis is en positieve aandacht voor je heeft.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 04 apr 2008 17:14

Helemaal mee eens, mij zelf lijkt het ook enig.

Maar wat vinden jullie van de rol van een pa en ma? Zijn die op borstvoeding kunnen geven na, helemaal inwisselbaar? Zelf heb ik een beetje het idee dat je als man toch iets minder dan je vrouw aan je kinderen bindt. Natuurlijk, als je een gezonde relatie hebt, hou je erg veel van elkaar, maar ik heb toch het idee dat vrouwen daarin nog verder (kunnen) gaan dan hun man. Of is dat enkel cultuur/aangeleerd rollenpatroon etc.?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 04 apr 2008 17:22

Deden mijn broer en schoonzus idd ook. De vrouw heeft net zo goed recht op zelfontplooiing.

Borstvoeding :shock: Dat vind ik altijd zo'n walgelijk gezicht en het lijkt me ook onhandig voor de vrouw. Je hebt uitstekende flesvoeding tegenwoordig.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 apr 2008 17:30

Moedermelk het allerbeste.
Waarom zou je de natuur tegen gaan werken?

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 04 apr 2008 17:32

rafaell schreef:Borstvoeding :shock: Dat vind ik altijd zo'n walgelijk gezicht

Tsss..aansteller! 8)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 04 apr 2008 17:37

rafaell schreef:Deden mijn broer en schoonzus idd ook. De vrouw heeft net zo goed recht op zelfontplooiing.

Borstvoeding :shock: Dat vind ik altijd zo'n walgelijk gezicht en het lijkt me ook onhandig voor de vrouw. Je hebt uitstekende flesvoeding tegenwoordig.

Dit soort denken vind ik heel pervers (dit is geen persoonlijke aanval op Raaf, want die mag ik verder wel;) maar ik signaleer dat bij meer mensen)
God heeft de Schepper de vrouw deze functie gegeven. Tijdens de zwangerschap worden de borsten daar ook op voorbereid. Dan ga je toch niet zeggen, 'ik vind het vies eruit zien, doe maar flesvoeding?" met bostvoeding is niets mis omdat het natuurlijk is, vind jij het niet goed, dan is met jou (denken) iets verkeerd, dunkt mij.

Verder levert een fles enkel voeding, zogen nog meer: het uitwisselen van antistoffen en hormonen die de moeder-kindband versterken.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 apr 2008 17:44

Amen. Alleen als het niet lukt, of je hebt te weinig..dan is het wel handig die flesvoeding :wink:

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 04 apr 2008 17:52

Smurffie schreef:Amen. Alleen als het niet lukt, of je hebt te weinig..dan is het wel handig die flesvoeding :wink:

Inderdaad! :)

Dat Rafaell en veel anderen in Nederland borstvoeding geven raar/vies vinden komt waarschijnlijk door de Nederlandse cultuur waar borsten iets seksueels hebben, in vooral de Derde Wereldlanden is dit niet zo en zij vinden het waarschijnlijk ook geen raar gezicht.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 04 apr 2008 19:22

Giovannino schreef:Helemaal mee eens, mij zelf lijkt het ook enig.

Maar wat vinden jullie van de rol van een pa en ma? Zijn die op borstvoeding kunnen geven na, helemaal inwisselbaar? Zelf heb ik een beetje het idee dat je als man toch iets minder dan je vrouw aan je kinderen bindt. Natuurlijk, als je een gezonde relatie hebt, hou je erg veel van elkaar, maar ik heb toch het idee dat vrouwen daarin nog verder (kunnen) gaan dan hun man. Of is dat enkel cultuur/aangeleerd rollenpatroon etc.?

Een vrouw heeft een kind 9 maanden continu bij zich gehad hè... Lijkt me wel een fors verschil maken.

Wat borstvoeding betreft: ik vond het ook erg vervelend als jongetje van 13 dat er bij een tante met een kind opeens een borst tevoorschijn kwam en je niet zo goed wist waar je moet kijken. Nu heb ik er minder moeite mee ;)
Blijft wel staan dat borsten, zoals MP net al aangaf, een seksuele lading hebben. Daarom lijkt een zekere terughoudendheid in de keuze van de locatie en het gezelschap me wel aan te raden, bij borstvoeding.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 04 apr 2008 19:48

rafaell schreef:Borstvoeding :shock: Dat vind ik altijd zo'n walgelijk gezicht en het lijkt me ook onhandig voor de vrouw. Je hebt uitstekende flesvoeding tegenwoordig.

Het is juist niet onhandig volgens mij, dat gehannes met flesjes is (zeker midden in de nacht) een stuk onhandiger ;/
Verder: amén voor de post van Giovannino.

Ik heb wel het vermoeden dat beide ouders over het algemeen een verschillende rol aannemen. Ik zie over het algemeen om me heen dat de papa's meer een rol hebben als stoeikameraad, beschermer en degene waarvoor je ontzag hebt, terwijl moeders de troosters, knuffelaars, enzo zijn.

Ik denk niet dat dat altijd zo hoeft te zijn maar het valt me wel op wanneer ik ouders zie.

Het lukt me overigens niet om het echt goed te verwoorden maar whatever :P

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 apr 2008 20:12

raaaf ben met je eens...
als een vrouw gewoon met de blote borsten op visite gaat zitten vind iedereen dat gek en de vrouw zal zich wezeloos schamen, maar zodra er een kind is die daar wil drinken is het opeens niet meer gek als de vrouw haar hele hebben en houwen tevoorschijn tovert...

kortom... een vreemde situatie...

(k geef zelf nu ook borstvoeding, maar vaak bij visire ga ik even naar boven, of ze krijgt de fles)

Terug naar “Archief”