Giovannino schreef:tja Galateia, nu twijfel ik gewoon een beetje. Ik kan heel erg in jouw verhaal over hou en je man meekomen, maar ik vraag me toch nog een beetje af of jij dan niet te weinig gaat moederen en je man teveel...
Uhm. Het liefste willen we allebei evenveel vaderen en moederen. Maar als het echt niet anders kan, dan zal hij toch echt huispapa worden. Want we moeten wel eten, hypotheek betalen, etc. En nee, we hebben geen torenhoge hypotheek, dure auto, en weet ik veel wat. Maar het is gewoon: of samen 6 dagen, of ik 5. En dan overleven we het wel.
Ik denk dat het wel goed komt. Want ik kan me laten inroosteren zoals ik dat zelf wil. Zo kan ik 5 dagen werken van 8:15 tot 13/14 uur als ik dat wil. Een aantal collega's met kinderen doet dan nu ook. En zo ben ik dus elke middag al weer vroeg thuis. Dan neem ik weliswaar nakijkwerk etc mee naar huis, maar dat kan dan later op de avond als de kinderen slapen. Een andere keuze die ik kan maken is om een fulltime baan in 4 dagen te stoppen. Dan blijft er dus ook veel werk over voor thuis, maar dat kan ik ook in de avonden of in het weekend ergens plannen. En heerlijk elke 8 weken weer een vakantie van 1 of 2 weken thuis, en in de zomer 2 hele maanden...
Dus nee, ik ben helemaal niet bang dat ik dan te weinig zou kunnen moederen!