De ANTICHRIST ONTSLUIERD!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 01 apr 2008 22:14

Riska schreef:En toch doe je met je bijdrage hetzelfde wat veel mensen doen: alles over één kam scheren.
Het is waar dat in veel streken en landen de RK tot in huis meekijkt en voorschrijft hoe het moet.
Maar ondanks dat alles heb ik veel oprechte christenen gezien en ontmoet binnen de RK-kerk.
En waar ik tegenin ga is - en dat heeft Harm-J goed gezien - dat je dingen beweert die pertinent onjuist zijn, zoals het samengaan met de PKN.

In mijn woonplaats werken we op gebied van vorming en toerusting in die zin samen, dat iedereen welkom is bij alles wat geboden wordt en dat soms ook iemand uit de RK-kerk een avond verzorgt (zoals het afgelopen jaar over de geschiedenis en beleving van het Avondmaal/Eucharistie binnen de protestantse kerken, de lutherse kerken en de rooms katholieke kerk).
Dat is totaal iets anders dan samengaan en als PKN ons weer voegen binnen de kerkorde van de RK.

Het enige wat mijns inziens hierin bezwaarlijk is, is de tendens die erin zit.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 02 apr 2008 04:02

Hallo Riska,

Wat zijn "oprechte" christenen. Waaraan herken je de ware "christen". Leer dat Rome christenen en de naam alszodanig onder haar wimple ziet. Politici en de media zien "christenen" veelal als leden van de RK kerk en, sterker noch, op bepaalde momenten worden christenen "over ŽŽn kam geschoren met de RKK", terecht want Openbaringen leert mij dat " allen het Beest zullen volgen". Het is ook de oproep van Christus om "uit te gaan van het Grote Babylon" opdat de "ware christen" geen deel heeft aan haar plagen.

Het gaat hier dus niet om de "katholieke gelovige" want ik heb wel mensen ervaren die god noch gebod kennen en zich als ware zij "ware christenen" door het leven begeven. Het oordeel is niet aan ons, maar waar Christus ons toe opdraagt is de Anti-Christ te Openbaren en het Evangelie van dat andere Rijk te brengen. Rome is een politiek-religieuze macht. Veel oorlogen en heel onfrisse praktijken worden bedacht in het Vaticaan. Slechts ŽŽn voorbeeld:

http://www.reformation.org/holocaus.html
http://www.cephasministry.com/catholic_ ... ons_1.html

Steeds vaker ontpopt het Vaticaan zich als een soepele en vriendelijke beijveraar van "het goede". Zij herziet haar zichtspunten aangaande Luther en "zegend" een Moslim. Men verklaart mensen heilig" iets dat regelrecht tegen het voorbeeld en de positie van Christus Žn de Allerhoogste God, onze Vader en God en de Vader en God van Christus.

Weet dat de Paus gezien wordt als de Allerhoogste, op aarde. En door al dat blinkend Goud en purper in het Vaticaan en haar valse doctrines aangaande Christus, verblindt zij de mensen. Gaat uit van haar opdat gij geen deel hebt aan haar plagen. Niet de RKK kerk allen, maar elke denominatie of geloofsgemeenschap die in die wereldkerk meent de "waarheid" te vinden en zich met haar verbind, als moederkerk.In Rome ben ik alleen maar afgoderij tegengekomen en is het Vaticaan een lege huls, gelijk de Tempel die de joden tevergeefs hadden gebouwd waarvan Christus hen de toekomst van vertelde. Geen ene steen zal op de andere blijven staan.

Wel bij de wederkomst van Christus zal van de Anti-Christ en zijn navolgers ook geen enkel restant overblijven dan een tot stof vergane glorie.

groet

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 apr 2008 12:38

Dus ieder lid van de RKK is volgeling van de anti-christ, begrijp ik je goed?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Riska

Berichtdoor Riska » 02 apr 2008 13:55

Volgens mij verwart hij het instituut kerk met de plaatselijke geloofsgemeenschappen, die vaak eigen wegen gaan.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 apr 2008 14:52

Dat sowieso, ja. Ik vind dat anti-katholicisme een beetje 16e-eeuws aandoen, het spijt me.

Goodbye.

Riska

Berichtdoor Riska » 02 apr 2008 15:01

Waarom denk je dat ik ertegenin ga? :wink:

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 02 apr 2008 16:40

Ik wijs altijd en steeds op het instituut der RKK kerk.

Het is het instituut dat in de hand van mensen, de mens misleid.

Maar ik ben niet de enige! Hier enkele uitspraken van RKK geestelijken en/of zij die nauw verbonden zijn met de RKK.

Guy B. Diaken.

Ik vraag mij af of men in Rome echt gelooft dat het de Heilige Geest is die bepaalt wie al dan niet een grote verantwoordelijkheid in de kerk mag opnemen. Volgens mij spelen berekende wereldse motieven een doorslaggevende rol. Of anders heeft de Heilige Geest een grote paardenbril op.

De spijker op zijn kop!

Johnny de M. Pastoor

Meer dan ooit hebben priesters behoefte aan zussen, broers, vaders en moeders, vrienden en vriendinnen bij wie ze terecht kunnen.
Ik zou een oproep willen doen aan de heren van het Vaticaan; Gun de priesters een levenspartner. Een mens is immers niet gemaakt om alleen te leven. En priesters zijn ook mensen.

Patrick H. Bisschop

Met de term de Heilige Stoel heb ik het persoonlijk moeilijk. Het gaat hier om een oneigenlijk gebruik van het woord heilig. Hoe kan een stoel immers heilig zijn?

(bron: mannen van God/uitg. van halewyck)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 apr 2008 17:19

Johnny de Mol!!! Natuurlijk kan die niet alleen leven 8)

Maar zonder gekheid, dat toont toch al aan dat je niet alle katholieken over één kam kan scheren? In dat instituut zijn absoluut misstanden, maar om dan gelijk dat instituut tot antichrist te dopen, dat gaat mij een stapje te ver. Heel veel stapjes eigenlijk.

Goodbye.

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 02 apr 2008 20:55

Waarom gaat jou dat heel wat stapjes te ver?
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 apr 2008 01:50

Omdat de RKK, voor zo ver ik het kan overzien, nog steeds belijdt dat Jezus gestorven is voor de zonden van mensen. Omdat de antichrist, eveneens voor zo ver ik het kan overzien, een persoon zou moeten zijn, en geen instituut. Omdat de RKK niet voldoet aan de criteria die normaal gesproken voor de antichrist gelden en in de bijbel genoemd worden.

Genoeg? Laat ik er nog aan toevoegen: ik krijg de indruk dat er ook binnen de RKK heel veel mensen zijn, die op zijn minst de oprechte intentie hebben de God van de bijbel te volgen en die toch de neiging hebben 'de wegen van Rome' te volgen. Ik heb het voorrecht gehad enkele jaren geleden persoonlijk met toenmalig aartsbisschop Simonis in gesprek te gaan. En ondanks diens standpunten, die mijns inziens soms, zacht gezegd, nogal apart en katholiek gekleurd waren, had ik het idee dat die man wel dicht bij God leefde. Terwijl hij toch typisch iemand is die diep in de katholieke organisatie zat. En dat geldt voor meerdere katholieken.

Goodbye.

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 03 apr 2008 06:45

Hoewel ik het met je eens ben dat het antichristelijke gevaar van Rome vooral gezien werd in de 16e eeuw, kan niet gesteld worden dat Rome tegenwoordig niet meer de antichrist is. Ik kan niet uit de Bijbel opmaken dat de antichrist persé een persoon moet zijn.

Wat betreft het tweede: Die zullen er ongetwijfeld altijd geweest zijn, het gaat zozeer niet om de personen, maar om de RKK an sich.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 apr 2008 16:10

Wat dat eerste betreft: ik denk niet dat Rome ooit dé antichrist geweest is. En ik denk dat talloze kerken een antichrist kunnen zijn, in de manier waarop ze hun leden slechts een deel van de waarheid laten zien. Maar de antichrist is niet concreet aan te wijzen, zeker niet als instituut. De antichrist zit denk ik in mensen zelf.

Goodbye.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 03 apr 2008 18:47

Beste lezers.

De Belgische priester R. Deville schrijft in zijn boek " De laatste Dictatuur" het volgende over de essentie van de RKK m.b.t. "christus".

Bisschoppen beslissen, net als de Paus liever naar eigen goeddunken en zonder inspraak, en volgens de Codex hebben zij daar alle recht toe.
In canon 333 paragraaf 3 staat letterlijk:

Tegen een uitspraak of decreet van de Paus bestaat geen beroep of verhaal.

Zoals de Kerkelijke uitspraak haar inspiratie haalde uit het Romeinse recht, en niet uit de Bijbelse "traditie", zo hebben heel wat hedendaagse regimes hun rechtsregels gekopieerd van dat Romeins-kerkelijk recht. De meeste staten hebben hun rechtspraak aan meer "democratische "normen aangepast, maar de RKK Staat houdt het Kerkelijk recht in stand binnen een Rooms-feodale staatsstructuur. Uitgaande van de laatst uitgegeven Codex van 1973, blijkt dat er niet echt veel veranderd is sinds dat laatste Vaticaanse Concilie van 1973. Nog steeds wordt het [color=darkred[/color]]opperste gezag[/color] erin toegekend aan de Pontifex en niet aan Christus[/color].

Dat laatste mag blijken uit een andere passage, aangaande de macht van de Paus, uit het boek " De Katholieke ziekte" van dezelfde schrijver:

Op blz 43 van dat boekje staat uitgelegd, dat; als de Paus een onfeilbare uitspraak doet, de theoloog daar niets meer aan toe (kan) voegen, want deze uitspraak geldt als door God zelf geopenbaard"
U kunt dus nu met eigen ogen lezen dat de RKK een kerk is die niet op Christus gericht is, maar opzichzelf (mensenwerk dus) en dat zij zich boven de Allerhoogste God stelt. Want wie bepaalt wat "onfeilbaar" is en wat "van God" komt.

Net zoals er binnen het Instituut RKK /Vaticaan geen objectief democratsich rechtsstelsel bestaat of toegelaten wordt en het daarom een ondoorzichtige machtsstructuur nastreefd, blijft de RKK of zo u wilt het Vaticaan, doof voor of zwijgt over haar zaken, zodat de mensen weinig of geen verweer hebben indien zij (kerkelijk of burgerlijk) getroffen worden door de "wetten" van het Vaticaan.

Dus beste vrienden, als het Vaticaan vanuit haar machtspositie meent zichzelf belangrijker te vinden, en mensen binnen politieke Žn kerkelijke structuren meent "namens God" of "Christus" te moeten aanvoeren, dan is hier duidelijk dat de RKK als Kerk geen kerk van christus is, maar van de tegenstander. Immers zij heeft van Gods wetten, Kerkelijke wetten gemaakt waarvan de Paus het onfeilbare hoofd blijkt te zijn. Hij spreekt immers namens Christus /God en is dus "bezitter" of "eigenaar " van alles dat zich op aarde bevindt. Immers zij zegt namens Christus te spreken en te handelen.

Velen die zich "christen" noemen of menen bij een "onafhankelijke" kerk aangesloten te zijn, weten maar al te weinig dat dus de Paus de koning der aarde is en over ALLE geloofszaken een uitspraak kan doen.

Gaat uit van haar, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 apr 2008 19:24

Zie hier het bewijs.

Overigens wordt vaak in de gereformeerde gezindte ook gewoon geloofd dat een dominee namens God spreekt; what's the difference?

Goodbye.

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2008 19:58

Biblebook schreef:elen die zich "christen" noemen of menen bij een "onafhankelijke" kerk aangesloten te zijn, weten maar al te weinig dat dus de Paus de koning der aarde is en over ALLE geloofszaken een uitspraak kan doen.

En die mensen die zich 'christen' noemen, zoals jij het zegt, hebben de keuze of ze zich er iets van aantrekken of helemaal niet...
De paus - en overigens wie, binnen welke kerk dan ook - kan zeggen wat hij wil, ik ben zo vrij mijn eigen weg te gaan en me er niets van aan te trekken...

Terug naar “Archief”