zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mar 2008 17:45

wij gaan lekker 15 dagen naar griekenland of italie zijn er nog niet uit. Ik ben heel blij met mijn man die giga goed engels kan. Anders zou ik ook niet zo makkelijk naar andere landen gaan. Maar wij redden ons gelukkig prima in buitenland.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mar 2008 18:12

Whaaa, ik weet het niet.
Ik ben bang dat ik dat gekampeer niet leuk vind. Maar ik weet ook niet of ik zin heb in een vliegreis. Ik vind vliegen eng, daar doe ik mezelf echt geen plezier mee. En ik wil sowieso eigenlijk niet 14 dagen weg, mij te lang.
maarja, ik heb nog een wederhelft die wel minimaal 2 weken wil. Het dilemma is nu nog kamperen of met het vliegtuig...Sowieso naar iets warms. Kamperen zal Italie worden, vliegen is dan twee dagen van tevoren naar de ANWB en doen wat nog open staat. Of naar Schiphol en daar gewoon kijken welke reis er gaat. Trekt me ook wel :D Behalve dat vliegen...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2008 18:37

Nou, MissF, ik vind vliegen ook altijd weer een beetje eng. Ik vlieg overal heen, want ik weiger me erdoor te laten tegenhouden om de wereld te zien! Maar toch... vantevoren heb ik al niet te verklaren buikpijn, maar eenmaal op Schiphol is dat altijd meteen verdwenen. Dan zie ik al die plaatsnamen van bestemmingen op die borden en droom ik alweer weg...
In het vliegtuig heb ik soms weleens een onbestemd gevoel, want elk geluid wil ik kunnen verklaren... maar meestal lach ik er maar een beetje om.
Zow... heb nu meteen zin om een ticket te kopen naar een warm en zonnig land!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 mar 2008 08:23

Ik vind vliegen heerlijk, stap elke keer weer met plezier het vliegtuig in!

*bedenkt ineens dat ze nog moet proberen een goedkope terugreis te boeken...*

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2008 10:11

Brrr, ik heb van tevoren helemaal niks, maar in het vliegtuig vind ik het gewoon niet fijn. Ik snap zo'n apparaat niet, heb er geen controle over, weet niet wat het ding gaat doen. Dat is niks voor mij.
Maargoed, ik heb dan ook weer totaal niet de drang om de hele wereld te zien, dat scheelt ;)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 mar 2008 10:21

O, nou dat zou ik wel weer willen doen, de hele wereld willen zien, wereldreis maken o.i.d. Maar aan de andere kant druist dat ook weer in tegen mijn plichtsgevoel van toch wel nuttig willen zijn enzo, gaat een beetje slecht samen :? want ja, over de hele wereld werken, dat duurt zolang, overal twee weken bezig zijn heeft ook geen nut...

Trouwens, ik kan niet eens een fatsoenlijke vlucht terug naar huis vinden :| (fatsoenlijk = betaalbaar :wink: )
En ik heb een hekel aan de bus, dus dat gaat 'em zeker niet worden denk ik. Mensen van busreizen, is er ook nog iets positiefs aan?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 mar 2008 10:31

Nou, inmiddels hebben we geboekt: ik ga met 2 vriendinnen een midweek naar Berlijn. Verder zit 't er dit jaar waarschijnlijk niet in, maar goed, dit is al super :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2008 11:34

MissF schreef:Brrr, ik heb van tevoren helemaal niks, maar in het vliegtuig vind ik het gewoon niet fijn. Ik snap zo'n apparaat niet, heb er geen controle over, weet niet wat het ding gaat doen. Dat is niks voor mij.
Maargoed, ik heb dan ook weer totaal niet de drang om de hele wereld te zien, dat scheelt ;)

Gewoon lekker relativeren. Als je in een auto zit en niet rijdt heb je net zo weinig controle over het voertuig. Er kan beter een piloot die een megauitgebreide opleiding heeft gehad een voertuig besturen dan iemand die met een paar lesdagen achter de rug auto mag rijden ;)

Wat is er dan niet fijn aan? Als er iets mis gaat gaat het vaak goed mis.... maar de kans dat dat gebeurt is zoveel keer kleiner dan dat je in je auto, op je fiets of lopend op straat een dodelijk verkeersongeluk krijgt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mar 2008 11:46

Marnix schreef:
MissF schreef:Brrr, ik heb van tevoren helemaal niks, maar in het vliegtuig vind ik het gewoon niet fijn. Ik snap zo'n apparaat niet, heb er geen controle over, weet niet wat het ding gaat doen. Dat is niks voor mij.

Gewoon lekker relativeren. Als je in een auto zit en niet rijdt heb je net zo weinig controle over het voertuig. Er kan beter een piloot die een megauitgebreide opleiding heeft gehad een voertuig besturen dan iemand die met een paar lesdagen achter de rug auto mag rijden ;)

Wat is er dan niet fijn aan? Als er iets mis gaat gaat het vaak goed mis.... maar de kans dat dat gebeurt is zoveel keer kleiner dan dat je in je auto, op je fiets of lopend op straat een dodelijk verkeersongeluk krijgt.

Dat weet ik ook allemaal wel met mijn verstand.
Dat is ook de reden waarom ik liever zelf rij. En áls ik al meerij dan kijk ik continu mee (erg irritant voor de bestuurder ja, ik weet het).
Met je verstand is het makkelijk te beredeneren, maar een angst is altijd een gevoel. Dat is nou éénmaal zo. En ik heb al vaak zat gevlogen, dus ik ga mijn angst echt niet uit de weg :) Maar als het niet persé hoeft (en ik hóef ook helemaam niet persé ver weg op vakantie, liever helemaal niet), doe ik het niet :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mar 2008 11:49

MissF schreef:Maar als het niet persé hoeft (en ik hóef ook helemaam niet persé ver weg op vakantie, liever helemaal niet), doe ik het niet :)

Maar dat is toch jammer! De wereld is zo mooi, er is zoveel te ontdekken...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 01 apr 2008 20:35

Weekje Duitsland met een vriendin mee..
Weekje Luxemburg, met een hele groep..

En misschien in september nog een last minute richting zonnig eiland 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 apr 2008 20:46

Gerdien B. schreef:Het duurt even, maar dan is het dan ook rond.

Wij gaan van de zomer 10 dagen naar Kroatië.
'k Ben erg benieuwd!

Dat plan was van korte duur, wel geteld 2 dagen.
De reis is nu geboekt naar Löf in Duitsland. Als het weer mee zit gaan we er op de fiets heen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 apr 2008 21:07

Fietsvakanties zijn leuk! :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 apr 2008 21:12

Ja inderdaad. Vorig jaar in Afrika gefietst en dat is mij heel goed bevallen. Mijn vriend doet het al meerdere jaren.

Het liefste waren we naar Roemenië gekomen, maar die vakantie moeten we nog even te goed houden 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 apr 2008 21:20

En 't is hier ook best beroerd fietsen, je wordt zo van de sokken gereden :(

Terug naar “Archief”