Thuisblijfmoeder of werkende moeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 26 mar 2008 13:24

André schreef:
dE bAdEeND schreef:Verder vind ik het onzin om te roepen dat kinderen bindingsangst zouden kunnen krijgen als zij naar een kdv worden gebracht. Een kind is vatbaar voor bindingsangst als het kind telkens door anderen verzorgd wordt en het niemand heeft om zich veilig aan te hechten. Bij de kdv zijn ook vaste leidsters, 1 a 2 dagen kdv lijkt mij niet zo heel erg. Dan blijven er nog 5 dagen van de 7 over om met je kind samen te zijn :D
Even over baby's hè, want ook baby's worden weldegelijk naar zulke opvang 'soorten' gebracht. Dat het onzin is roep je iets teveel met overtuiging omdat ik van vrij dichtbij weet wat het (alsnog) kan doen met mensen die in jou ogen al 'op leeftijd' zijn.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, misschien vat jij mijn post te persoonlijk op terwijl ik dat niet zo bedoel?

Omdat ik werk bij kdv's, verzorg ik ook baby's daar. Die ouders moeten gewoon zelf weten of zij hun kind naar het kdv brengen of niet, de meeste kinderen zijn er per week 1 of 2 dagen. Ik zie er geen probleem in, de kinderen worden verzorgd door 2 vaste leidsters en voelen zich vertrouwd bij de leidsters. Wel vind ik het belangrijk dat er niet telkens andere personen zijn die het kind verzorgen.
Dus, dat.

André

Berichtdoor André » 26 mar 2008 13:34

dE bAdEeND schreef:Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, misschien vat jij mijn post te persoonlijk op terwijl ik dat niet zo bedoel?
Zou kunnen, heb al even een pb gedaan naar je.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 31 mar 2008 11:46

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 29 sep 2008 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 01 apr 2008 20:17

*|Scatie schreef:Ik las gisteren in een tijdschrift dat jeugdgezondheidszorg een onderzoek heeft gedaan en dat daaruit blijkt dat kinderen van twee- of anderhalfinkomens minder last hebben van psychosociale klachten dan kinderen van eenouderinkomens.

zou je dat artikel willen pb´en? ben heel benieuwd namelijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 apr 2008 20:31

*|Scatie schreef:Ik las gisteren in een tijdschrift dat jeugdgezondheidszorg een onderzoek heeft gedaan en dat daaruit blijkt dat kinderen van twee- of anderhalfinkomens minder last hebben van psychosociale klachten dan kinderen van eenouderinkomens.

De vraag is dan wat de oorzaak is en wat het gevolg is...

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 01 apr 2008 20:46

ben altijd naar de chreche gebracht ( geen naschoolse opvang..) maar goed terecht gekomen :) Breng later mijn kinderen sowieso naar de chreche, wil graag blijven werken dus.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 02 apr 2008 15:57

Wolkje schreef:

Sorry, zat bij ons in de leesmap. Geen idee welk blad. En stond maar een klein stukje. En we krijgen elke week weer nieuwe en leveren de oude weer in... dus geen idee.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 apr 2008 23:51

Wolkje schreef:

Ik denk dat dit onderzoek wordt bedoeld: http://www.scp.nl/publicaties/boeken/90 ... nderen.pdf (sorry, ben ff vergeten hoe je fraai kunt linken)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 03 apr 2008 19:16

Dit soort onderzoeken word ik altijd zo moe van. Ze vergeten weg dat van de groep eenverdieners lang niet iedereen daar bewust voor heeft gekozen. Een deel van de vrouwen werkt niet, omdat ze ziek zijn, slecht in hun vel zitten, ze een slechte positie op de arbeidsmarkt hebben, een van de kinderen ernstig ziek is, etc. Vind je het gek dat deze groep dan psychosicale problemen ondervindt. Je kunt die groepen (tweeverdieners vs. eenverdeiner) niet zonder meer vergelijken, laat staan conclusies trekken.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 apr 2008 20:40

.

k zal alvast een psycholoog of hoe ikd at moet schrijven voor julia bellen :lol:

onzin onderzoeken!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 apr 2008 20:54

voor zo'n onderzoek wordt toch altijd maar een klein gedeelte van de kinderen 'getest' dus ik vind dit ook pure onzin onderzoeken, zonde van de tijd en energie. Ik bedoel maar, mij hebben ze niet onderzocht, en vele met mij die in uit 'eenouderinkomen gezin' komen.

Tsja, toevallig was het bijvoorbeeld in zo'n instelling dat er meer kinderen waren die uit zo'n gezin kwamen, maar bij een andere instelling kan het precies andersom zijn en hebben ze daar niet naar gekeken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 apr 2008 08:29

Als jullie even mijn link zouden bekijken, zou je zien dat het gaat om een landelijk SCP-onderzoek. Niet zomaar een willekeurig groepje ondervraagden, maar een betrouwbare steekproef...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 apr 2008 08:48

Maar een betrouwbare steekproef wordt toch altijd gedaan onder een bepaalde groep. Wie weet is de achtergrond van die groep wel heel anders dan die van jou kind. Dan kan het maar zo heel anders zijn.
Plus dat het altijd maar een klein aantal is van de grote groep die er is.
Dus dat is ook gewoon een vertekend beeld.
Al zouden ze nu alle kinderen bekeken hebben, dan zou er voor mij pas een degelijk onderzoek gedaan zijn.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 apr 2008 09:20

Dan moet je je toch nog maar 'ns gaan verdiepen in het principe van de representatieve steekproef :wink:.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 apr 2008 10:29

Dat heb ik, en mijn conclusie is die ik gegeven heb.
Het ligt maar aan de omstandigheden hoe iemand reageert.
Hoe is de thuissituatie b.v. kan al een heel verschil maken.
Of de ouders geloven b.v. kan ook al een heel verschil maken.
Wat voor een gezin groeien kinderen op.
Er zijn zoveel factoren die van belang zijn en die kunnen ze niet meenemen in zo een steekproef.

Daarom is zo een onderzoek maar net wat je er van wilt geloven.
Of wat voor een waarde je eraan hecht.

Denk maar aan de rokers onder ons. Er is uit onderzoek gebleken dat roken dodelijk is b.v. Hoeveel mensen zijn er daarom gestopt?
Of nemen dat onderzoek en die waarschuwingen serieus?

Terug naar “Archief”