Ben jij nog verliefd op je man/vrouw?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mar 2008 12:13

Mag je op zondag dan zeg maar niet iets vieren en/of een cadeautje geven? Een trouwdag is toch hartstikke leuk!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 mar 2008 12:14

Galateia schreef:Waarom zou je er liever niet over praten? Het is toch iets heel normaals.

kheb ook dagelijks last van mijn rug, daar hoort men mij in het algemeen ook niet over (nou ja af en toe mijn man of mijn moeder). Khou mijn klachten en kwaaltjes liever voor me. Kvind het ook niet gek ofzo hoor als ik anderen erover hoor praten, maar ikzelf praat er niet over.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 mar 2008 12:16

Galateia schreef:Mag je op zondag dan zeg maar niet iets vieren en/of een cadeautje geven? Een trouwdag is toch hartstikke leuk!

jawel hoor op zondag houd ik gewoon een verjaardag hier, maar niet heel de fam zal komen. Maar op zondag zou ik niet uit eten gaan of naar de bios, ook niet als er iets te vieren valt. Uit principe niet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mar 2008 12:18

rosekapje schreef:
Galateia schreef:Mag je op zondag dan zeg maar niet iets vieren en/of een cadeautje geven? Een trouwdag is toch hartstikke leuk!

jawel hoor op zondag houd ik gewoon een verjaardag hier, maar niet heel de fam zal komen. Maar op zondag zou ik niet uit eten gaan of naar de bios, ook niet als er iets te vieren valt. Uit principe niet.

Ow, ok! Maar gewoon thuis kun je natuurlijk ook een leuke dag ervan maken :yahoooo:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mar 2008 12:46

sjonge Marnix, ben je ongesteld ofzo?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 mar 2008 14:58

Lalage schreef:sjonge Marnix, ben je ongesteld ofzo?

:mrgreen: Dat schoot ook even door mn hoofd..

Die rode vlag is nieuw voor me, weer wat geleerd 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mar 2008 16:27

Ik ben vandaag mega-verliefd op mijn superman :yahoooo:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 mar 2008 19:19

rosekapje schreef:
Galateia schreef:Waarom zou je er liever niet over praten? Het is toch iets heel normaals.

kheb ook dagelijks last van mijn rug, daar hoort men mij in het algemeen ook niet over (nou ja af en toe mijn man of mijn moeder). Khou mijn klachten en kwaaltjes liever voor me. Kvind het ook niet gek ofzo hoor als ik anderen erover hoor praten, maar ikzelf praat er niet over.

ohw? Ik zie het niet als klagen hoor. :D Als ik de eerste dag ongsteld wordt en we gaan zwemmen ofzoiets.... en als we dan met groepje zijn. zeg ik gerust dat ik niet kan omdat ik ongesteld ben! (ik zeg het gerust).

Soms is het weleens handig als iemand het weet want ik verlies enorm veel bloed, en dan moet ik oppassen (ivm flauwvallen etc).

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 mar 2008 09:00

jamillah schreef:

Nou die opoe was mij ook totaal onbekend. Vind het ook maar een rare uitdrukking eigenlijk :P De rode vlag kende ik dan weer wel.
Raarrr. Maare, gewoon zeggen dat je ongesteld bent inderdaad, maakt toch geen klap uit?
pobody's nerfect

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 31 mar 2008 09:14

Ik ken de uitdrukkingen wel. Maar ik gebruik ze nooit. Ik zeg liever zelf gewoon dat ik ongesteld ben...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 31 mar 2008 11:16

Jo'tje schreef:
jamillah schreef:

Nou die opoe was mij ook totaal onbekend. Vind het ook maar een rare uitdrukking eigenlijk :P De rode vlag kende ik dan weer wel.
Raarrr. Maare, gewoon zeggen dat je ongesteld bent inderdaad, maakt toch geen klap uit?

Gisterenavond in de kerk klapte ik steeds dubbel van de buikpijn. (Het wordt ook met de maand erger) Maargoed, ik zei dus tegen vriendlief; ''Het gaat wel, zakt vanzelf'' Nadat ik aan de koster paracetemol had gevraagd. Maar het werd alleen maar gekker, dus na het grote gebed zijn we (tegen mn zin, maargoed, ik zat met m'n benen opgetrokken en bijna achterstevoren in de bank) de kerk uitgegaan en naar huis gegaan. Al zou ik het willen verbergen, het zou me niet eens lukken :mrgreen:

Ik zie ook niet in waarom ik er niets over zou zeggen. Lijkt me een heel normaal iets. Ik heb het wel eens gezegd tegen een stel jongens uit mn klas toen we op excursie waren, ergens aan zee. Ze wilden me in het water gooien (met een wit rokje), maar toen ik zei dat ik ongesteld was lieten ze me gelijk los. Op de een of andere manier hebben ze daar toch respect voor :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mar 2008 11:18

Smurffie schreef: Op de een of andere manier hebben ze daar toch respect voor :mrgreen:

En zo hoort het ook!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 31 mar 2008 14:49

"de dag voor opoe" is een uitdrukking die we alle 4 niet kenden. Verschillende achtergronden en leeftijden.... Ik heb het nog nooit gehoord. Maar misschien is het een ouderwetse uitdrukking die in bepaalde kringen nog gebruikt wordt, bijvoorbeeld in kringen waar ze hier nog geheimzinnig over doen?

Ik heb lopen zoeken op google en je vindt heel weinig hier over. 1 topic gevonden waar de meesten deze uitdrukking ook niet kenden een een enkeling wel. Dus zo vreemd is het blijkbaar niet. Als ik het nooit iemand heb horen zeggen is het toch logisch dat ik het niet weet. En ik ben dus niet de enige :)

Sowieso, waar komt de uitdrukking vandaan, waar slaat het uberhaupt op? En waarom zou je niet gewoon zeggen: "ik ben ongesteld"?] Waar ik overigens zelf nooit last van heb :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 mar 2008 14:56

Bij ons in de familie is die ook heel gebruikelijk, maar volgens mij komt het inderdaad uit vroegere tijden vandaan. In tijden waarin er niet openlijk over gesproken werd.
Zo ken ik ook de uitdrukkingen: het rode fietsje staat weer bij het hek,
De rode vlag hangt uit en het is weer een feestweek.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 31 mar 2008 15:09

ff offtopic hoor..
@Smurffie: als je er zo erg last van hebt, heb je wel es feminax geprobeerd? Een vriendin van me had er ook altijd verschrikkelijk pijn van (moest zich zelfs ziekmelden en dat doet ze niet zo maar) en is toen feminax gaan gebruiken (als ik het goed heb heet het zo) en het was echt een stuk minder!

Terug naar “Archief”