grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 28 mar 2008 11:16

kurtyo schreef:Als de een seks wil en de ander niet, dan is dat érg lastig. En ja, ik spreek uit ervaring. Die relaties hebben dan ook geen stand gehouden.

Op welk punt je het in een relatie over sex hebt geld volgens mij deze regel: Je schikt je naar de persoon die het "minst" wil of iets niet ziet zitten.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 28 mar 2008 11:35

ik heb het hele topic niet gelezen, misschien is het alwel besproken, maar er kwam zomaar een vraag in me op. Wat als de ene lover wel sex wil en de ander niet? Toch houden ze erg veel van elkaar. De een ziet het absoluut niet dat het niet hoort, de ander wel. Het is dus niet zo dat de een beschadigd op dat gebied is, maar omdat die wil wachten tot het huwelijk.

Ik wilde ook perse wachten met sex tot we getrouwd waren, mijn vriend/man vond dat minder belangrijk en stond niet volledig achter die regel. Ja, dat kan soms lastig zijn en tot frustratie leiden. Maar ook tot gesprek en het maken van goede afspraken. Ik moest toen ook veel beter nadenken over wat ik wil. Maar ook ondanks onze verschillende opvattingen hebben we het wel vol gehouden, waar ik iig heel blij mee ben, en mijn man heeft er ook geen schade aan overgehouden.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 mar 2008 11:39

Vind dat als je afspreekt om geen sex te hebben en het lukt je om het vol te houden, dat je dan best trots op je zelf mag zijn hoor.
Zeker als je best lang verkering heb dan zal het heus niet meevallen altijd.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 28 mar 2008 12:01

Nou ik kan me goed voorstellen (dus ook uit eigen ervaring) dat het best lastig kan zijn om heel verschillend te denken over het wel of niet hebben van seks. Dat het dan uitgaat heeft lang niet alles te maken met hoe diep de liefde zit. Het al dan niet hebben van seks heeft invloed op je relatie en als er verschillend over gedacht wordt kan het zo zijn dat de relatie gewoon niet werkt.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 mar 2008 12:33

Gerdien B. schreef:Het ligt er denk ik heel erg aan hoe je er mee om gaat.
Voed je de gedachten over seks of niet. Als je bij elkaar kruipt en dan gaat nadenken over hoe het zou zijn om seks te hebben, maak je het lastiger dan als je die gedachten niet toe laat op dat moment.

Wanneer voed je die gedachten dan? Het is niet zo dat ik haast exploderende seksbom ben, maar het gebeurt toch zeer regelmatig dat ik zin in seks heb met mijn geliefde - ook als ik niet eens bij haar ben.

Gerdien B. schreef:tja... misschien is het absurd maar ik voel mij er prima bij. De ene persoon heeft nu eenmaal meer behoefte aan seks dan de ander. Zou het kunnen zijn, dat als je nog nooit seks hebt gehad het dan makkelijker is om het niet te doen, dan als je het al wel is (vaker) seks hebt gehad?

Voor de duidelijkheid: ik vind het niet zozeer absurd dat mensen geen seks willen voor het huwelijk; ik vind het absurd dat er mensen zijn die klaarblijkelijk totáál geen moeite hebben om geen seks te hebben met de persoon waar ze een relatie mee hebben.
Je hebt wel gelijk dat het lastiger is om jezelf te onthouden op het moment dat je weet wat je mist. Ik zou het niet erg waarderen als ik ooit nog een relatie zou krijgen met een meisje dat écht geen seks wil voor het huwelijk.

Ger(nl) schreef:Op welk punt je het in een relatie over sex hebt geld volgens mij deze regel: Je schikt je naar de persoon die het "minst" wil of iets niet ziet zitten.

Mwah, dat vind ik nogal een simplistische redenatie. Als het goed is, groei je op zowel geestelijk als lichamelijk vlak naar elkaar toe. Dat impliceert dus ook een ontwikkeling van de seksualiteit. Als een persoon ver achterblijft, wordt het lastig een relatie in stand te houden. Een ongelijke groei lijkt me ongewenst.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 28 mar 2008 13:27

kurtyo schreef:Overigens vind ik een stappenplan wel zo iets onzinnigs... :-( Ik begrijp - net als MissF (dat wij 't ooit eens zouden zijn... :shock: ) - totáál niets van mensen die géén moeite hebben met het niet hebben van seks als ze een relatie hebben... Absurd zou ik 't zelfs willen noemen.

Ik kan me dat ook niet voorstellen. Dan klopt er toch iets fundamenteel niet.
Auf Wiedersehen!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 mar 2008 13:41

er is dan niet per definitie iets mis met die mensen! Ik krijg ondehand het idee hier dat er iets goed mis met je moet zijn als je geen seks hebt voor het huwelijk en daar ook weinig tot geen rpoblemen bij ondervind.

De één heeft er meer behoefte aan dan een ander. Je kan niet zeggen dat alle mensen even veel behoefte hebben aan seks. Sommigen hebben er dagelijks meerdere malen behoefte aan en de volgende is met 1 keer in de maand tevreden. Laat ieder het voor zich uitzoeken. Als ze er maar gelukkig mee zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 mar 2008 13:43

Gerdien B,
Nou dan ben ik ook vreemd, want wij hebben er ook nooit geen moeite me gehad om ons in te houden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 mar 2008 13:45

Nou, wij hebben daar wel moeite mee gehad. We waren errug blij toen we eenmaal trouwden en ja, toen stonden we echt wel op springen :lol:

En toch volgehouden: want afspraak is afspraak...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 mar 2008 13:46

Ik zit er ook niet mee hoor. Ik vind het belangrijker of mijn vriend en ik er gelukkig onder zijn.
'k Vind het nog al kort door de bocht gereageerd van diegene die voor seks voor het huwelijk zijn. Dat wilde ik even duidelijk maken.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 mar 2008 13:56

Zo is het, iedereen moet het zelf weten hoe ze het willen hebben, maar vind wel afspraak is afspraak en het is best vol te houden.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 mar 2008 13:56

Als je het tegen mij hebt: ik vind het - nogmaals - niet absurd dat je ervoor kiest geen seks voor het huwelijk te willen hebben. Dat vind ik allemaal prima, en als je er allebei achterstaat: prima!

Ik vind het wél absurd dat iemand er totaal geen moeite hebt om op lichamelijk en seksueel vlak niet steeds closer te worden.

Daar is niets 'kort door de bocht' aan.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 mar 2008 14:08

je wordt wel closer maar niet in het tempo wat jij hier steeds neerzet. Ik zie duidelijk een groot verschil in onze relatie tussen nu en 2 jaar terug. Maar moet ik dan nu daarom perse toe zijn aan seks, omdat we daarin closer worden?
Dacht het niet!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 mar 2008 14:22

*zucht*

Ik zeg ook helemaal niet dat je toe moet zijn aan seks nu je twee jaar een relatie hebt en merkt dat je steeds closer wordt met je vriend. Ik merk op dat ik het absurd (of vreemd) vind dat je geen behoefte (!) hebt aan seks. (Want dat lijk je te zeggen.) En 'behoefte hebben aan' en 'ergens aan toe zijn' zijn twee verschillende zaken.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 mar 2008 14:23

Overigens geef ik helemaal geen tempo aan. Ik gaf juist aan dat ik op sommige dingen niet inhoudelijk inga omdat ik een andere visie heb betreffende seksualiteit.
Iedereen kiest zijn/haar eigen tempo maar, dat interesseert me helemaal niet. En ik beweer ook niet dat mijn aanpak volmaakt is.

Terug naar “Archief”