Ben jij nog verliefd op je man/vrouw?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2008 12:37

wat ik nu zoiets heb is van, ik zou het liefst volgende week gaan trouwen! Gewoon puur omdat ik het heen en weer fietsen zat ben. Twee plekken waar je woont! Ik nu gewoon geen eigen plekje!
Laatst gewijzigd door Evelien op 26 mar 2008 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2008 12:37

Smurffie schreef:
Galateia schreef::cry:

Hoe houd je zoiets vol? Ik zou gek worden! Hoe lang hebben jullie nu een relatie?

Onze relatie begon ook met 'ok, ik zie je over 2/3 dagen weer'. Nou dat duurde dus 2 weken en toen was het gewoon elke dag... :mrgreen:

Eh..je stelt je erop in..Ik heb nu nog m'n opleiding, dus dat houd me bezig, maar over een week ben ik klaar..en dan wordt het wel zwaarder vrees ik. Hij zei al; Ga vast een hobby zoeken :mrgreen: We hebben nu een half jaar. Maar dit houden we inderdaad geen jaren meer vol.

Hm. Nee, dat kan ik me voorstellen! Mijn zwager (broer van mijn man dus) kreeg ook verkering met een meisje ergens op de Veluwe. Hij reed 3x per week heen en weer, bleef in het weekend altijd daar. Maar dat was erg vermoeiend, dus toen heeft hij maar een baan in haar buurt gezocht en is in een krotje in het bos gaan wonen. En dat heeft hij jarenlang volgehouden totdat ze gingen samenwonen en een normaal huis kochten. :mrgreen:

Maarre... moraal van dit verhaal is dus niet, dat je in een krotje in het bos moet gaan wonen :wink:, maar gewoon een love-story. Ik ben er dol op!

Yeah! Gaan jullie dan trouwen, of zit er iets anders in de planning :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2008 12:41

Hippieblijhoofd schreef:Haha, wat een kleffe stellen hier allemaal. En ik vond ons al klef ;/

Maar ik vind ook dat het hebben van een vriend best veel tijd kost, wat ten koste gaat aan andere relaties.. niet heel erg, maar er zijn vriendinnen die ik toch wat minder zie ed. Hoe erg is dat wanneer je elkaar elke dag ziet? En wanneer je dan een dag weggaat naar een vriendin ofzo, mis je je man/vriend dan ook al? Dan kun je toch nooit meer relaxed genieten van dingen zonder dat je geliefde erbij is?

Huh? Tuurlijk wel. Ook als je de ander mist kan je genieten. Waarom niet? En op een gegeven moment heb je ook samen een leven. Al dat 'ik heb mijn eigen leven' gedoe snap ik nooit. Je leeft toch samen op dat moment. Altijd beter dan alleen! En ik doe genoeg met vriend(inn)en zonder manlief. 'Missen' is voor een dag een groot woord, dat wordt pas echt missen als we apart slapen.

Ach, ben denk ik te lang samen met manlief om me nog voor stellen hoe het was zonder hem. :mrgreen:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 26 mar 2008 12:49

Mijn zwager (broer van mijn man dus) kreeg ook verkering met een meisje ergens op de Veluwe. Hij reed 3x per week heen en weer, bleef in het weekend altijd daar. Maar dat was erg vermoeiend, dus toen heeft hij maar een baan in haar buurt gezocht en is in een krotje in het bos gaan wonen. En dat heeft hij jarenlang volgehouden totdat ze gingen samenwonen en een normaal huis kochten.

Dit klinkt erg bekend! :lol: Mijn vriend is voor mij ook 200 kilometer verhuisd en woont nu op een klein rotkamertje om dicht bij mij te kunnen zijn. We zouden ook graag willen trouwen, maar helaas heb je daarvoor eerst een huis nodig, en een hoop centen! Dus maar ff hard verder sparen... :|

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 mar 2008 12:53

Galateia schreef:
Smurffie schreef:
Galateia schreef::cry:

Hoe houd je zoiets vol? Ik zou gek worden! Hoe lang hebben jullie nu een relatie?

Onze relatie begon ook met 'ok, ik zie je over 2/3 dagen weer'. Nou dat duurde dus 2 weken en toen was het gewoon elke dag... :mrgreen:

Eh..je stelt je erop in..Ik heb nu nog m'n opleiding, dus dat houd me bezig, maar over een week ben ik klaar..en dan wordt het wel zwaarder vrees ik. Hij zei al; Ga vast een hobby zoeken :mrgreen: We hebben nu een half jaar. Maar dit houden we inderdaad geen jaren meer vol.

Hm. Nee, dat kan ik me voorstellen! Mijn zwager (broer van mijn man dus) kreeg ook verkering met een meisje ergens op de Veluwe. Hij reed 3x per week heen en weer, bleef in het weekend altijd daar. Maar dat was erg vermoeiend, dus toen heeft hij maar een baan in haar buurt gezocht en is in een krotje in het bos gaan wonen. En dat heeft hij jarenlang volgehouden totdat ze gingen samenwonen en een normaal huis kochten. :mrgreen:

Maarre... moraal van dit verhaal is dus niet, dat je in een krotje in het bos moet gaan wonen :wink:, maar gewoon een love-story. Ik ben er dol op!

Yeah! Gaan jullie dan trouwen, of zit er iets anders in de planning :mrgreen:

Ghe, inderdaad, dat duurt geen twee winters meer :D Hij heeft al een huis en dat is al verbouwd, bijna alles af, alleen de bovenverdieping en de zolder zijn hij en zn ex nooit aan toe gekomen, dus daar kunnen we nu fijn van maken hoe we het samen willen hebben. En verder gaan we alles wel veranderen natuurlijk..Kwestie van tijd. Een grote bruiloft komt er toch niet, dus er is maar weinig om ons tegen te houden om zo snel mogelijk te trouwen, in principe :P

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 26 mar 2008 12:56

Galateia schreef:Haha, apart hoor! Om elkaar elke dag te zien en de hele dag door contact te houden is toch gewoon leuk? Ik vind het altijd zo grappig, dat sommigen meteen met excuses en verklaringen komen, alsof het iets zou zijn wat niet goed is. Toen ik verkering kreeg met mijn man was ik daar ook heel erg mee bezig (ok, 2 weken dan, daarna had ik er wel weer genoeg van): ervoor zorgen dat we elkaar niet al te vaak zagen, want ja, je hebt ook je eigen leven, blablabla. Alsof je door elkaar elke dag te zien geen eigen leven meer overhoudt... lekker boeiend wat de rest er van denkt! :mrgreen:

Inderdaad, wij hielden in het begin ook tijd vrij om zogenaamd je eigen leven te leiden. In de praktijk kwam het er op neer dat we allebei thuis achter onze PC zaten te MSN' en. Dus nu zijn we vaak bij elkaar. Ik heb standaard een avond in de week dat ik met vrienden naar een cafeetje ga en dat vind ik voldoende. Tegenwordig heb je zat middelen om je andere sociale contacten op peil te houden.
Auf Wiedersehen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2008 12:57

88alries88 schreef:
Mijn zwager (broer van mijn man dus) kreeg ook verkering met een meisje ergens op de Veluwe. Hij reed 3x per week heen en weer, bleef in het weekend altijd daar. Maar dat was erg vermoeiend, dus toen heeft hij maar een baan in haar buurt gezocht en is in een krotje in het bos gaan wonen. En dat heeft hij jarenlang volgehouden totdat ze gingen samenwonen en een normaal huis kochten.

Dit klinkt erg bekend! :lol: Mijn vriend is voor mij ook 200 kilometer verhuisd en woont nu op een klein rotkamertje om dicht bij mij te kunnen zijn. We zouden ook graag willen trouwen, maar helaas heb je daarvoor eerst een huis nodig, en een hoop centen! Dus maar ff hard verder sparen... :|

Je kunt ook best samen op een klein rotkamertje wonen, hoor. En om te trouwen heb je niet veel centen nodig.

Toen wij trouwden kwam ik net van de middelbare school, mijn man werkte net, we hadden dus geen geld. Echt bijna niks. Ik ging studeren aan de universiteit en had geen baan. We huurden het meest kleine bouwvallige appartementje dat we konden vinden in Rotterdam (via via en natuurlijk veel te duur, haha). Echt, de ramen vielen er bijna uit (in de keuken zelfs letterlijk), 1 muur (buitenmuur notabene!) brokkelde af, we hadden iets wat een douche voor moest stellen, maar 's winters ging ik bij mijn ouders douchen (want het was ZO koud in ons huis), dan sliepen we op een matras voor de gaskachel, de paddestoelen groeiden op de slaapkamermuren, als het buiten waaide, dan waaide het binnen ook...

Trouwen deden we heel simpel, maar het was een superleuke dag. Mensen hebben het er nog over. Geen luxe diner, maar gewoon soep met broodjes. Was allemaal mega-leuk, romantisch, gezellig, en helemaal happy.

Die eerste jaren in ons krot... geweldig! Nu hebben we een mooi huis, ook wel wat gezonder en warmer, maar toch kan ik soms nog met een soort heimwee terugdenken aan het bizarre leven dat we hadden. In die tijd zijn we pas echt close geworden (nog closer dan we al waren, bijna onmogelijk dus) :mrgreen:

Dus: als je echt wil, dan kan het altijd wel. Wil je echt eerst een mooi huis en een grote bruiloft, dan moet je inderdaad sparen :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2008 12:59

Hippieblijhoofd schreef:Haha, wat een kleffe stellen hier allemaal. En ik vond ons al klef ;/

Maar ik vind ook dat het hebben van een vriend best veel tijd kost, wat ten koste gaat aan andere relaties.. niet heel erg, maar er zijn vriendinnen die ik toch wat minder zie ed. Hoe erg is dat wanneer je elkaar elke dag ziet? En wanneer je dan een dag weggaat naar een vriendin ofzo, mis je je man/vriend dan ook al? Dan kun je toch nooit meer relaxed genieten van dingen zonder dat je geliefde erbij is?

Tuurlijk kan dat... je moet gewoon wel eens wat dingen zelf doen. Of ga eens wat minder met z'n tweeen doen. Ik ga wel eens wat drinken met Joanne plus vriendinnen van haar... en zij wel eens mee met mij en vrienden. Je moet die dingen gewoon combineren. En dan niet telkens alleen maar naast je partner zitten en naar hem staren.... En af en toe een keer gewoon wat oznder hem doen. Zeg het gewoon van tevoren: Dan en dan ga ik met vriendinnen wat doen. Als hij dan wil kan hij lekker voetbal gaan kijken met vrienden ofzo :)

Als ik dan gezellig bezig ben mis ik Joanne niet zo hoor. Maar het is altijd leuk elkaar weer te zien. Alleen dat geplak, stellen die alles samen doen, altijd maar met z'n tweeen op de bank zitten en zo... brrr.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 mar 2008 13:02

Pfff, ik ben soms echt BLIJ dat hij ergens niet bij is :D Lekker toch!
Niet omdat hij er niet bij zou mogen zijn, maar heerlijk shoppen met m'n zus, meidenavonden met vriendinnen, gezellig wat gaan drinken zonder de heren... hmm, ik zou het niet willen missen hoor. En hij zou er echt niet gelukkiger van worden om er wel bij te zijn, ghehe.
Marnix gaat ook rustig poolen en de stad in dat ik lekker in zijn huiskamer op de bank hang, boekje lees en tv kijk. Mij best :)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2008 13:03

88alries88 schreef:

Je hoeft niet per se te beginnen met kopen hoor. Wil je dat toch, dan zijn er vaak best wel mogelijkheden. Je hebt echt niet per se een vast contract en minimaal 10000 euro op je spaarrekening nodig voordat je kan trouwen. Misschien ga je dan iets teveel op zekerheid. Als je echt graag wil trouwens moet je ook niet TE veeleisend zijn ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 mar 2008 13:05

Galateia schreef:

Huh? Tuurlijk wel. Ook als je de ander mist kan je genieten. Waarom niet? En op een gegeven moment heb je ook samen een leven. Al dat 'ik heb mijn eigen leven' gedoe snap ik nooit. Je leeft toch samen op dat moment. Altijd beter dan alleen! En ik doe genoeg met vriend(inn)en zonder manlief. 'Missen' is voor een dag een groot woord, dat wordt pas echt missen als we apart slapen.

Ach, ben denk ik te lang samen met manlief om me nog voor stellen hoe het was zonder hem. :mrgreen:

Ik probeer niet geforceerd mijn eigen leven te houden, maar we studeren zo ver uit elkaar (3 uur reizen van deur tot deur) dat we elkaar niet dagelijks zien. En dan zien we elkaar nog vrij veel en dat vind ik ontzettend relaxed, maar ik vind het ook wel prettig om vervolgens weer een dag alleen te zijn. En na die dag begint het wel weer te kriebelen :P
Misschien ben je trouwens, als je samenwoont, een stuk minder tijd kwijt met 'elkaar zien' dan wanneer je een eind uit elkaar woont.. waardoor je automatisch meer tijd hebt voor dingen van jezelf, zoals naar vriendinnen enzo.

Misschien verschilt het ook per karakter. Ik hou sowieso van alleen zijn, ik ben nu voor de tweede dag helemaal alleen thuis en ik geniet daarvan. Er zijn ook mensen die daar beslist niet tegen zouden kunnen :)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 26 mar 2008 13:07

Tuurlijk kunnen we best met zn 2en op een klein rotkamertje wonen, maar dit is wel egt heeeeel erg klein (9m2) en dan moet je je keuken en badkamer delen met andere jongens, wat n super vies gebeuren is.

Maar we blijven rondzoeken naar een huurhuisje of een koophuisje. Khoef iig niet gelijk in de mooiste villa die je je kan bedenken, vind het allang leuk als we iets hebben!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2008 13:08

ohw het is hier echt niet zo dat wij elk vrije uur/dag alleen maar met elkaar bezig zijn! totaal niet! Sommige dingen doen we samen en sommige dingen niet!

Ik ga ook gerust een weekendje alleen naar m'n ouders toe.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 mar 2008 13:09

Ik ga hem eerst weer eens een smsje sturen. vandaag helemaal nog niet gedaan :shock:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 mar 2008 13:10

Marnix schreef:

Tuurlijk kan dat... je moet gewoon wel eens wat dingen zelf doen. Of ga eens wat minder met z'n tweeen doen. Ik ga wel eens wat drinken met Joanne plus vriendinnen van haar... en zij wel eens mee met mij en vrienden. Je moet die dingen gewoon combineren. En dan niet telkens alleen maar naast je partner zitten en naar hem staren.... En af en toe een keer gewoon wat oznder hem doen. Zeg het gewoon van tevoren: Dan en dan ga ik met vriendinnen wat doen. Als hij dan wil kan hij lekker voetbal gaan kijken met vrienden ofzo :)

Als ik dan gezellig bezig ben mis ik Joanne niet zo hoor. Maar het is altijd leuk elkaar weer te zien. Alleen dat geplak, stellen die alles samen doen, altijd maar met z'n tweeen op de bank zitten en zo... brrr.

Ik heb er ook niet zoveel problemen mee hoor, maar ik snapte niet hoe je nog kon genieten van een avondje alleen met vriendinnen weg wanneer je elkaar na een halve dag al mist ;) We hebben opzich nog wel tijd genoeg om ook onze eigen dingen te doen, maar het is gewoon zo dat een relatie ook wel tijd kost. En ik heb het er zeker wel voor over en zou het niet willen missen maar in het begin vond ik dat wel wennen. En ik zit nu eigenlijk nog steeds in dat 'begin' (met een relatie van bijna 3 maanden :P).

Terug naar “Archief”