Berichtdoor lammetje » 25 mar 2008 19:00
2 dagdelen vind ik genoeg om bij mn kind vandaan te gaan om te werken of wat anders. Meer lijkt mij niet goed voor Sarah, maar ook ik zelf wil niks missen van haar opvoeding.
Dat je thuis bezig bent met huishouden, nou forget it, als sarah lief aan het spelen is doe ik heus wel dingen, anders zou het een beestebende worden, maar als sarah eventjes niet lief wil spelen, maar met mama samen iets wil ondernemen, kun je beter niet gaan stofzuigen, want dan loopt ze alleen maar voor je voeten. Dus ik zal zeggen, als mijn kind heel de dag aandacht wil, kan ze dat krijgen. Natuurlijk zijn er grenzen, maar om nu te zeggen dat je thuis minder aandacht kunt geven aan je kind dan op het kdv.... dat denk ik niet, tenminste niet in onze situatie.
Vind het zelf erg lekker dat ik er nog uit ben, maar wil straks liever 4 uurtjes per dienst gaan werken savonds. Lijkt me net wat handiger, maar om aan mn uren te komen moet ik wel wat vaker weg.Met nog 3 nachtdiensten in de maand ben ik lekker bezig, maar heb ik ook nog ruim voldoende aandacht voor mijn kind(eren).
Vind verder het kdv of gastouder oid helemaal niet slecht, alleen wel als het de ouders 2 dagen in de week ziet.
Nadeel van mijn werken vind ik wel dat je alles goed moet regelen. Mijn moeder kan ook niet iedere keer oppassen, moet je toch vervanging hebben, terwijl juist die dag niemand kan bv. Dan moet vlieger dus een paar uurtjes vrij nemen, kan vrijwel altijd, maar echt de bedoeling is dat niet.
Voordeel is dat ik er even lekker uit ben, we het financieël een stuk beter hebben en dat Sarah ook nog andere mensen om zich heen heeft. Ze is ontzettend eenkennig, maar mn moeder of broertje zijn zo 'gewend' dat ze het niet erg vind als zij er zijn en het vooral helemaal geweldig vind om met mn broertje samen te spelen!