Moderator: Moderafo's
Vonkie schreef:In al die puntjes herken ik me opzich ook wel. Soms denk ik ook wel eens dat ik een HSP-tje ben. Geen zin om me te laten testen, dan krijg je gelijk weer zo´n etiketje opgeplakt. Aan de andere kant kan het gewoon ook een deel van je karakter zijn en hoort het bij je en heeft het niks te maken met HSP. Of scheid ik nu HSP en karakter teveel?
Vonkie schreef:In al die puntjes herken ik me opzich ook wel. Soms denk ik ook wel eens dat ik een HSP-tje ben. Geen zin om me te laten testen, dan krijg je gelijk weer zo´n etiketje opgeplakt. Aan de andere kant kan het gewoon ook een deel van je karakter zijn en hoort het bij je en heeft het niks te maken met HSP. Of scheid ik nu HSP en karakter teveel?
Galateia schreef:Vonkie schreef:In al die puntjes herken ik me opzich ook wel. Soms denk ik ook wel eens dat ik een HSP-tje ben. Geen zin om me te laten testen, dan krijg je gelijk weer zo´n etiketje opgeplakt. Aan de andere kant kan het gewoon ook een deel van je karakter zijn en hoort het bij je en heeft het niks te maken met HSP. Of scheid ik nu HSP en karakter teveel?
Misschien accepteer je gewoon jezelf en weet je heel goed wie je zelf bent. Nou, dan is er niks aan de hand, lijkt me...
liza schreef:Ik denk als je er zo luchtig over kan praten dat je dan in elk geval geen hsper bent.
Natuurlijk worden sommige dingen wel overdreven, maar hsp bestaat echt en is niet altijd gemakkelijk als je bepaalde prikkels zoals geluid of emoties veel sterker binnen komen dan bij iemand die geen hsper is.
Je kunt ook gewoon gevoelig zijn, maar dat is toch wel wat anders.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten