Sadomasochisme en D/s als lifestyle

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 22 mar 2008 12:01

volgens mij heeft SM meer met erotiek te maken dan met liefde of seks. het is spelen met je fantasieën met iemand die je vertrouwt
omdat het erotisch aanvoelt en je eigen partner vaak de enige is die hierin mee wil / kan gaan, wordt het ongevraagd automatisch een onderdeel van je seksuele relatie
maar in eerste instantie heeft t daar niet zo mee te maken denk ik, en zou je het om te beoordelen gewoon los van seks moeten zien

die baby bij Jensen bv, dat had niet direct met seks of liefde te maken

correct me if im wrong :) *nog altijd single en van SM geen kaas gegeten
..

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 mar 2008 13:16

Invincible schreef:volgens mij heeft SM meer met erotiek te maken dan met liefde of seks. het is spelen met je fantasieën met iemand die je vertrouwt
omdat het erotisch aanvoelt en je eigen partner vaak de enige is die hierin mee wil / kan gaan, wordt het ongevraagd automatisch een onderdeel van je seksuele relatie
maar in eerste instantie heeft t daar niet zo mee te maken denk ik, en zou je het om te beoordelen gewoon los van seks moeten zien

die baby bij Jensen bv, dat had niet direct met seks of liefde te maken

correct me if im wrong :) *nog altijd single en van SM geen kaas gegeten

Daar heb je natuurlijk wel een punt. Maar erotiek, seks en intimiteit lopen vloeiend in elkaar over in een relatie, dus kun je het sowieso niet van elkaar scheiden. Seks in toch ook meer dan alleen geslachtsorgaantjes uitwisselen. Van seks zou ik het nog wel los kunnen zien, niet van liefde.

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 22 mar 2008 19:27

MrSokkie schreef:
Joepie Meloen schreef:Als dat verkeerd zou zijn, zou je dat in ieder geval moeten proberen. Ik erken direct de moeilijkheid ervan.

Jij denkt nog in de term "moeilijkheid". Ik weet uit ervaring dat de term "onmogelijk" beter op zijn plaats is.

Misschien heeft het er ook mee te maken hoe je ermee omgaat. Ik ken ook iemand die het volledig weet te verbergen. Maar goed, het is en blijft heel moeilijk.

Ik denk dat je je geaardheid nooit aan de kant kunt zetten, maar wel een bepaalde richting kunt kiezen waardoor je minder te maken hebt met je geaardheid. In die zin had ik het over accenten, richtingsverandering hoeft niet speciaal heel rigoreus te zijn.

Ik vind het wel behoorlijk vaag. De richting die ik zou kunnen kiezen die ik kan bedenken waarbij ik minder te maken heb met mijn geaardheid is een leven lang single blijven. Binnen een intieme relatie speelt het onherroepelijk mee. In geaardheid zit niet voor niks het woord AARD. Het is wie ik ben en hoe ik lief heb.

Het is zeker vaag omdat het per persoon verschillend is, lijkt mij, ook qua moeilijkheid. Inderdaad kun je je aard nooit aan de kant zetten, maar soms wel leiden.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 mar 2008 19:53

Joepie Meloen schreef:Misschien heeft het er ook mee te maken hoe je ermee omgaat. Ik ken ook iemand die het volledig weet te verbergen. Maar goed, het is en blijft heel moeilijk.

Blijkbaar niet volledig, jij weet het immers. Mijn vraag is dat hoe gelukkig hij of zij is.

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 24 mar 2008 15:51

MrSokkie schreef:
Joepie Meloen schreef:Misschien heeft het er ook mee te maken hoe je ermee omgaat. Ik ken ook iemand die het volledig weet te verbergen. Maar goed, het is en blijft heel moeilijk.

Blijkbaar niet volledig, jij weet het immers. Mijn vraag is dat hoe gelukkig hij of zij is.

Volledig in de zin dat buiten bekenden niemand het merkt. Diegene vindt het niet fijn dat hij het heeft, maar is verder wel gelukkig.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 mar 2008 17:23

Joepie Meloen schreef:Volledig in de zin dat buiten bekenden niemand het merkt. Diegene vindt het niet fijn dat hij het heeft, maar is verder wel gelukkig.

Small blessings zullen we maar zeggen dan.

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 24 mar 2008 17:32

Die verhoudingen zullen we dus nooit weten, dat is het lastige in deze discussie.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 24 mar 2008 18:10

Joepie Meloen schreef:Volledig in de zin dat buiten bekenden niemand het merkt. Diegene vindt het niet fijn dat hij het heeft
Goh, hoe zou dat nu toch komen? :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2008 18:29

Ik richt me even tot MrSokkie en een ieder die sm/ds als lifestyle heeft. Want elke keer als ik de titel van dit topic zie verschijnen, dan vraag ik me dus echt iets af. Je hebt al eerder uitgelegd, dat jij in een relatie liefde, tederheid, geborgenheid en warmte ervaart. Net zoals ik dat in de mijne ervaar. Al die mooie dingen. Dat de seksualiteit een iets andere vorm heeft in jouw (toekomstige) relatie, ook daar kan ik me een voorstelling van maken.

Maar nu de titel: 'lifestyle'. Ik heb al eens iets van het dragen van de boodschappentas voorbij zien komen. Je vindt het fijn, als zij jou dat vraagt/opdraagt/beveelt. Maar gaan jullie dan ook wel gewoon uit eten, naar de film, noem maar op... dingen samen doen, om gewoon samen te zijn. Om misschien gewoon te praten, te lachen, te huilen? Of zitten jullie in de bioscoop en wacht jij zelfs daar gedwee op haar bevel? Of als jullie uit eten zijn, gaat dat dan ook 'anders'? Kruipt zij weleens op jouw schouder om haar hart te luchten, troost jij haar wel eens, terwijl je haar beschermend over haar hoofd streelt... (en dan ben JIJ dus de 'dominante' partner... of zie ik dat verkeerd?)

Ik heb het al eerder gezegd: ik vind het allemaal prachtig dat je iemand gevonden hebt, waarmee je jouw gevoelens kunt delen. Alleen ik vraag me zo af, wat in de praktijk die 'lifestyle' precies inhoudt. Maar net dacht ik: ik kan het me elke dag weer afvragen, maar ik kan het natuurlijk ook gewoon vragen! Bij deze dus!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 mar 2008 18:53

Galateia schreef:Maar nu de titel: 'lifestyle'. Ik heb al eens iets van het dragen van de boodschappentas voorbij zien komen. Je vindt het fijn, als zij jou dat vraagt/opdraagt/beveelt. Maar gaan jullie dan ook wel gewoon uit eten, naar de film, noem maar op... dingen samen doen, om gewoon samen te zijn. Om misschien gewoon te praten, te lachen, te huilen? Of zitten jullie in de bioscoop en wacht jij zelfs daar gedwee op haar bevel? Of als jullie uit eten zijn, gaat dat dan ook 'anders'? Kruipt zij weleens op jouw schouder om haar hart te luchten, troost jij haar wel eens, terwijl je haar beschermend over haar hoofd streelt... (en dan ben JIJ dus de 'dominante' partner... of zie ik dat verkeerd?)

Ik heb het al eerder gezegd: ik vind het allemaal prachtig dat je iemand gevonden hebt, waarmee je jouw gevoelens kunt delen. Alleen ik vraag me zo af, wat in de praktijk die 'lifestyle' precies inhoudt. Maar net dacht ik: ik kan het me elke dag weer afvragen, maar ik kan het natuurlijk ook gewoon vragen! Bij deze dus!

Ik moet erkennen dat ik zelf ook niet heel erg blij ben met het labeltje "lifestyle" maar ik zou niet zo gauw weten wat ik anders zou moeten gebruiken om aan te geven dat het verder reikt dan het seksuele.

Ik wil de dingen die jij noemt, bioscoop,film, museum, praten, lachen ook gewoon doen, en nee, dan wacht ik niet bibberend op een bevel. Mocht het in de loop van de situatie die kant op gaan, en dat gaat meestal heel natuurlijk, dan gebeurt het, en anders niet.

Ook al streef ik naar een D/s, we blijven ook gewoon mensen, met eigenaardigheden, en sterke en zwakke punten. Het beeld van de dominante Vrouw die geen moment uit haar "rol" valt is een illusie die door onder andere Internet diepgeworteld is geraakt.

Op dit moment heeft ze het moeilijk, terwijl we net dachten dat de moeilijkheden voorbij waren. Ik zou niets liever willen dan bij haar zijn om haar beschermend vast te houden en haar de kans geven haar hart bij me te luchten. Dat zou mij trouwens niet meteen de dominante partner maken. Dominantie en onderdanigheid heeft niets te maken met kracht of zwakte. Soms vraagt onderdanigheid enorm veel kracht, zoals in de situatie die jij beschrijft.

Helaas zijn we nog niet zo ver dat we op dat punt zijn aanbeland, maar van een afstandje leef ik dus heel erg met haar mee. Wat de lifestyle in de praktijk precies zal gaan inhouden, ik weet het ook nog niet. Maar hoop het wel snel uit te vinden. Maar geduld is een schone zaak.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2008 19:03

Dank je wel! Ik vroeg het me gewoon af en ik hoop dat je het geen vervelende vraag vond.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 24 mar 2008 19:37

Galateia schreef:Dank je wel! Ik vroeg het me gewoon af en ik hoop dat je het geen vervelende vraag vond.

Nee hoor, helemaal niet. Als ik dat vind zeg ik het wel, maar dat is nu dus helemaal niet het geval. Sterker nog, het helpt mij ook om goed over mijn gevoelens na te denken, dus ik zou jou willen bedanken.

Als aanvulling: ik vind haar leuk en voel me tot haar aangetrokken boven alles als persoon, als vrouw. Dat ze daarbij dominant is, maakt eigenlijk alleen maar dat ik me geen zorgen hoef te maken dat dat straks een probleem wordt mocht er echt een relatie ontstaan. Hiervoor keek ik vooral naar de domina en minder naar de persoon, iets waarvan ik nu inzie dat dat helemaal niet goed was, en waardoor ik dus ook mijn neus flink heb gestoten. Met V. is het heel anders. Over SM en D/s praten we (nog) haast niet, niet uitgebreid in ieder geval en dat wil ik ook zo lang mogelijk uitstellen. Want daar gaat het niet in eerste instantie om. Het is er, we voelen het alletwee en dat is prettig te weten.

Terug naar “Archief”