als ik in een dienst zit waar 2 mensen van het gelijke geslacht trouwen werk ik er neit aan mee.
Hmm, dat vraag ik me af. Als er een gezamenlijk gebed gedaan wordt, dan bid jij daarin mee. Als je meezingt doe je mee, of houd je je mond dicht?
Naar zo'n dienst zou ik nooit gaan, zelfs niet al zou het mijn kind zijn. Evenmin zou ik iemand willen feliciteren die deze stap zet, je feliciteert iemand toch niet met een stap naar de ondergang?
Is het dan niet belangrijker dat wij onze naasten bijstaan. Juist letterlijk. Ook al maken ze in jou ogen een fout, daarom hoef je ze toch niet te laten vallen?
Je hebt gelijk, je moet ze niet laten vallen. Dus waarschuw ze voordat ze in het eeuwig verderf vallen.
Wij willen wel dat anders of niet gelovigen naar onze diensten komen, maar als het andersom willen wij dat niet doen voor de ander.
is dat niet super krom?
Dat is maar net hoe je het bekijkt. Als zij moeite hebben met een kerkdienst, dan blijven ze toch ook weg? En daarbij: wij hebben de Waarheid*, en je moet God meer gehoorzamen dan de mens, toch?
*Misschien klinkt dit heel arrogant, maar ik zou niet graag aan een vaag pluralisme gaan doen. Mijns inziens hoort iedere Christen pal te staan voor de Bijbelse waarheid (of de Goddelijke Waarheid=Christus). En van daaruit moet je handelen. Niet vanuit een geven en nemen principe.