Moderator: Moderafo's
als ik in een dienst zit waar 2 mensen van het gelijke geslacht trouwen werk ik er neit aan mee.
Is het dan niet belangrijker dat wij onze naasten bijstaan. Juist letterlijk. Ook al maken ze in jou ogen een fout, daarom hoef je ze toch niet te laten vallen?
Wij willen wel dat anders of niet gelovigen naar onze diensten komen, maar als het andersom willen wij dat niet doen voor de ander.
is dat niet super krom?
Gerdien B. schreef:Maar Jezus ging ook tegen de regels van die tijd in door gewoon naast de mensen te gaan staan.
Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen: onze principes berusten op de waarheid dus alles en iedereen moet er voor wijken.
Juist door soms iets te doen voor de ander, kan je ook je geloof uitdragen en ik denk zelfs dat het dan eerder positiever over komt, dan als je ruimte gaat eisen.
Als je zegt: zoon ik respecteer jou maar dat je homo bent niet, dan respecteer jij je zoon dus niet. Dat hij homo is en de keuzes die hij maakt, dat maakt je zoon tot wie hij is.
Waarom zal hij wel jou keus moeten respecteteren, dat je niet naar zijn feest komt en hoef jij niet hem te respecteren?
Maar Jezus ging ook tegen de regels van die tijd in door gewoon naast de mensen te gaan staan.
Zijn al jou principes puur op Gods geboden gefundeerd? (1)
Zijn de principes nu niet aan tijd gebonden?
Ik blijf er mee zitten dat jij wel ruimte dus wilt om je principes na te leven, maar jij wil anderen dus niet diezelfde ruimte geven. (2)
In jou huis zal ik jou principes respecteren, maar zodra jij bij mij komt verwacht ik dat jij de mijne respecteerd en jij mij niet in mijn eigen huis, jou principes oplegd. (3)
Iemand vertellen hoe je het ziet vind ik heel wat anders dan de anderen laten staan. Jij oordeeld dan over de persoon, terwijl dat aan God is en niet aan ons. (4)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten