MrSokkie schreef:Je mag iedere houding hebben die je wilt, de vraag is alleen wie je ermee tekort doet. Mij misschien, maar dat overleef ik wel; maar jezelf misschien ook wel. Als je weet dat je ergens een verkeerd beeld van hebt, maar er toch niks over wilt weten/leren, dan verschuil je je toch achter onwetendheid?
Zoals ik al zei, ik kan me heel goed voorstellen dat het indruist tegen het idee van liefde. Homofilie zal voor veel hetero's ook indruisen tegen hun idee van liefde. Dat wil niet zeggen dat die liefde minder is, of onoprecht.
Uiteindelijk is het niet mijn missie om hier net zo lang te gaan evangeliseren tot iedereen SM als "normaal" ziet. Dit topic zal ook wel niet zoals de homofilie-topics 3 vervolgen krijgen, en dat hoeft ook niet. Maar het bestaat en veel mensen hebben er een vertekend beeld van (alleen maskers en zwepen waarschijnlijk). En dat is jammer. Natuurlijk hoeft niemand na het lezen van dit topic zelf in de touwen te gaan hangen, netzomin als een hetero ineens homofilie een keer moet gaan uitproberen. Ik hoop alleen dat mijn bijdragen een klein beetje kunnen bijdragen aan de algemene beeldvorming.
Daar heb je een punt denk ik. Aan je antwoorden te lezen is mijn beeld inderdaad anders. Tussen twee mannen/vrouwen kan ik me nog liefde voorstellen, dat kan dezelfde genegenheid zijn als tussen man en vrouw. Het gaat me hier om de manier waarop, hoe het geuit wordt. Dat druist bij mij tegen alles in wat ik met liefde associeer. Ik vind het prettig dat je ook erkent dat anderen dat idee kunnen hebben.
Ik geef eerlijk toe dat ik je moeilijk kan volgen in je gedachtengang. Daarmee wil ik je niet tekort doen. Het zal deels ook het onbekende zijn wat op mij zo vreemd over komt. Waardoor ik er ook weinig begrip voor op kan brengen. Ik kan me er persoonlijk weinig bij voorstellen dat je op zo'n manier liefde aan elkaar geeft. Maar ook ik ben milder geworden en zeg in zo'n geval 'doe wat je niet laten kunt'. Dat kan negatief klinken maar zo bedoel ik het niet.