Sadomasochisme en D/s als lifestyle

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 21 mar 2008 00:29

MrSokkie schreef:Je mag iedere houding hebben die je wilt, de vraag is alleen wie je ermee tekort doet. Mij misschien, maar dat overleef ik wel; maar jezelf misschien ook wel. Als je weet dat je ergens een verkeerd beeld van hebt, maar er toch niks over wilt weten/leren, dan verschuil je je toch achter onwetendheid?

Zoals ik al zei, ik kan me heel goed voorstellen dat het indruist tegen het idee van liefde. Homofilie zal voor veel hetero's ook indruisen tegen hun idee van liefde. Dat wil niet zeggen dat die liefde minder is, of onoprecht.

Uiteindelijk is het niet mijn missie om hier net zo lang te gaan evangeliseren tot iedereen SM als "normaal" ziet. Dit topic zal ook wel niet zoals de homofilie-topics 3 vervolgen krijgen, en dat hoeft ook niet. Maar het bestaat en veel mensen hebben er een vertekend beeld van (alleen maskers en zwepen waarschijnlijk). En dat is jammer. Natuurlijk hoeft niemand na het lezen van dit topic zelf in de touwen te gaan hangen, netzomin als een hetero ineens homofilie een keer moet gaan uitproberen. Ik hoop alleen dat mijn bijdragen een klein beetje kunnen bijdragen aan de algemene beeldvorming.

Daar heb je een punt denk ik. Aan je antwoorden te lezen is mijn beeld inderdaad anders. Tussen twee mannen/vrouwen kan ik me nog liefde voorstellen, dat kan dezelfde genegenheid zijn als tussen man en vrouw. Het gaat me hier om de manier waarop, hoe het geuit wordt. Dat druist bij mij tegen alles in wat ik met liefde associeer. Ik vind het prettig dat je ook erkent dat anderen dat idee kunnen hebben.

Ik geef eerlijk toe dat ik je moeilijk kan volgen in je gedachtengang. Daarmee wil ik je niet tekort doen. Het zal deels ook het onbekende zijn wat op mij zo vreemd over komt. Waardoor ik er ook weinig begrip voor op kan brengen. Ik kan me er persoonlijk weinig bij voorstellen dat je op zo'n manier liefde aan elkaar geeft. Maar ook ik ben milder geworden en zeg in zo'n geval 'doe wat je niet laten kunt'. Dat kan negatief klinken maar zo bedoel ik het niet.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 21 mar 2008 00:48

Flappie schreef:Daar heb je een punt denk ik. Aan je antwoorden te lezen is mijn beeld inderdaad anders. Tussen twee mannen/vrouwen kan ik me nog liefde voorstellen, dat kan dezelfde genegenheid zijn als tussen man en vrouw. Het gaat me hier om de manier waarop, hoe het geuit wordt. Dat druist bij mij tegen alles in wat ik met liefde associeer. Ik vind het prettig dat je ook erkent dat anderen dat idee kunnen hebben.

Ik geef eerlijk toe dat ik je moeilijk kan volgen in je gedachtengang. Daarmee wil ik je niet tekort doen. Het zal deels ook het onbekende zijn wat op mij zo vreemd over komt. Waardoor ik er ook weinig begrip voor op kan brengen. Ik kan me er persoonlijk weinig bij voorstellen dat je op zo'n manier liefde aan elkaar geeft. Maar ook ik ben milder geworden en zeg in zo'n geval 'doe wat je niet laten kunt'. Dat kan negatief klinken maar zo bedoel ik het niet.

*kan zich volledig vinden in bovenstaande. :)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2008 09:09

Flappie schreef:Daar heb je een punt denk ik. Aan je antwoorden te lezen is mijn beeld inderdaad anders. Tussen twee mannen/vrouwen kan ik me nog liefde voorstellen, dat kan dezelfde genegenheid zijn als tussen man en vrouw. Het gaat me hier om de manier waarop, hoe het geuit wordt. Dat druist bij mij tegen alles in wat ik met liefde associeer. Ik vind het prettig dat je ook erkent dat anderen dat idee kunnen hebben.

Natuurlijk erken ik dat. Het is niet zo dat ikzelf op een dag wakker werd met het idee dat ik anders was en zo verder kon gaan met business as usual. Ik heb mijn weg hierin ook moeten vinden, en dingen die mij geleerd waren door opvoeding en cultuur opnieuw tegen het licht moeten houden. Het ís ook vreemd als je er niets mee hebt. Het zal ook iets zijn wat niet uit te leggen is, hooguit toe te lichten.

Ik ben erg dankbaar door deze dialoog. Je had je ook met je gedachten stil kunnen houden, maar dat heb je niet gedaan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 mar 2008 09:24

Van de week een stukje van Jensen zitten kijken. Een dominante 'bazin' die iemand bij zich had die zich als baby had verkleed en zich liet 'verzorgen'.

Ik heb het op een geven moment maar uitgezet, kon er niet naar kijken.

Is dat ook een vorm van sadomasochisme? *kan er niet bij met verstand* :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mar 2008 09:37

Wat ik me ondertussen wel een beetje afvraag is of je niet op een bepaalde manier onzeker moet zijn om zo te genieten van iemand die je domineert. Het is namelijk wel lekker veilig, als iemand anders voor je bepaalt hoe de wereld in elkar zit, wat goed en fout is en hoe je moet handelen.

Ik kan mij daarom niet zo goed voorstellen (goed, wat ik me kan voorstellen is natuurlijk niet zo relevant in dezen) dat iemand die zich heeft ontwikkeld tot een zelfverzekerd, zelfstandig denkend en handelend individu dat ook zo fijn vindt.

Dit is allemaal niet persoonlijk bedoeld en ik ken MrSokkie ook niet als zo iemand, maar ik vraag het me wel af. :)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mar 2008 09:55

Denkertje21 schreef:Ik heb wel iets van: "blij dat ik alleen maar homo ben en ook niet nog eens van sm hou of pedo, want dan wist ik helemaal niet meer hoe ik alles duidelijk moest krijgen"...

Sm en pedofilie kan je in mijn optiek niet geheel over één kam scheren.

Aragorn schreef:Wat ik me ondertussen wel een beetje afvraag is of je niet op een bepaalde manier onzeker moet zijn om zo te genieten van iemand die je domineert. Het is namelijk wel lekker veilig, als iemand anders voor je bepaalt hoe de wereld in elkar zit, wat goed en fout is en hoe je moet handelen.

Ik kan mij daarom niet zo goed voorstellen (goed, wat ik me kan voorstellen is natuurlijk niet zo relevant in dezen) dat iemand die zich heeft ontwikkeld tot een zelfverzekerd, zelfstandig denkend en handelend individu dat ook zo fijn vindt.

Dit is allemaal niet persoonlijk bedoeld en ik ken MrSokkie ook niet als zo iemand, maar ik vraag het me wel af. :)

Volgens mij hoeft het niets te maken te hebben met onzekerheid.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2008 10:35

jamillah schreef:Van de week een stukje van Jensen zitten kijken. Een dominante 'bazin' die iemand bij zich had die zich als baby had verkleed en zich liet 'verzorgen'.

Ik heb het op een geven moment maar uitgezet, kon er niet naar kijken.

Is dat ook een vorm van sadomasochisme? *kan er niet bij met verstand* :)

In principe wel, infatilisme heet het geloof ik. Ik begrijp daar ook niet veel van om eerlijk te zijn. Elke intieme relatie waarin bewust en in overleg met machtsverschil gespeeld wordt kun je een SM-relatie noemen.

Over het algemeen ben ik nooit zo blij met hoe SM in de media afgebeeld wordt, vaak veel te sensationeel of slechts als bizarre sexuele uitspatting. Er zijn uitzonderingen gelukkig, maar meestal is het niets meer dan aapjes kijken helaas.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 21 mar 2008 10:54

Gewoon maar een open vraag en absoluut zonder waarde oordeel:
(pfff wat probeer ik toch weer politiek correct te zijn...)

Waar leg je de grens? Als je SM terugvoert naar een liefdevolle realtie, hoe moet dat dan met allerlei andere kinky soorten?

Waar ik een beetje mee zit is, dat SM bijna altijd een doel op zich is, terwijl ik seks zie als een resultaat en uiting van een unieke relatie in liefde en trouw. Daarvoor kan ik ook gronden terug vinden in de Bijbel.

De vraag komt dan: is seks een losstaand genotsmiddel of hoort dat in een relatie thuis? Als jullie, net als ik vinden dat seks uitsluitend in een relatie van liefde en trowu thuis hoort, dan kan ik in de bijbel niet zo snel iets vinden dat binnen die relatie, vormen van SM tegen houdt...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2008 11:11

rosalie83 schreef:
Aragorn schreef:Wat ik me ondertussen wel een beetje afvraag is of je niet op een bepaalde manier onzeker moet zijn om zo te genieten van iemand die je domineert. Het is namelijk wel lekker veilig, als iemand anders voor je bepaalt hoe de wereld in elkaar zit, wat goed en fout is en hoe je moet handelen.

Alhoewel er zeker mensen zijn die om die redenen een dominante partner zoeken, hoeft dat zeer zeker niet voor iedereen te gelden. Trouwens, het lijkt me bijzonder ongezond om op die manier in je relatie te staan. In die gevallen lijkt het me aannemelijker dat er een mishandelende relatie ontstaat dan een liefdevolle relatie die haar vorm krijgt in overleg tussen beide partners.

Ik beschouw mezelf als een zelfverzekerd persoon, met een eigen mening, en niemand, zelfs mijn dominante partner hoeft mij te vertellen wat goed is en wat niet. Ik kan me voorstellen dat SM overkomt als beperkend of zelfs kleinerend, maar dat is het niet. Het is juist iets waardoor ik mij nog zekerder en sterker voel. Het is liefdevol en zorgzaam, zowel van mij naar haar als van haar naar mij toe.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mar 2008 11:13

rosalie83 schreef:
Aragorn schreef:Wat ik me ondertussen wel een beetje afvraag is of je niet op een bepaalde manier onzeker moet zijn om zo te genieten van iemand die je domineert. Het is namelijk wel lekker veilig, als iemand anders voor je bepaalt hoe de wereld in elkar zit, wat goed en fout is en hoe je moet handelen.

Het zal misschien niet zo hoeven zijn, maar als het iets is waar je hele persoonlijkheid en leven bij betrokken zijn (je noemt het een geaardheid immers) vraag ik me een beetje af wat voor persoonlijkheid dat dan moet zijn. Vooral omdat ik sm in de vorm van kinky seks best weleens leuk vind, maar er niet aan zou moeten denken om het ook buiten een seksuele context te plaatsen.

Maargoed, daar kan MrSokkie vast meer over vertellen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 mar 2008 11:26

Aragorn schreef:
rosalie83 schreef:

Het zal misschien niet zo hoeven zijn, maar als het iets is waar je hele persoonlijkheid en leven bij betrokken zijn (je noemt het een geaardheid immers) vraag ik me een beetje af wat voor persoonlijkheid dat dan moet zijn. Vooral omdat ik sm in de vorm van kinky seks best weleens leuk vind, maar er niet aan zou moeten denken om het ook buiten een seksuele context te plaatsen.

Die mening deel ik.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2008 11:34

Denkertje21 schreef:Gewoon maar een open vraag en absoluut zonder waarde oordeel:
(pfff wat probeer ik toch weer politiek correct te zijn...)

Ik kan wel tegen een stootje hoor, letterlijk en figuurlijk.

Waar leg je de grens? Als je SM terugvoert naar een liefdevolle realtie, hoe moet dat dan met allerlei andere kinky soorten?

Hoe bedoel je dat? andere soorten wat?

Waar ik een beetje mee zit is, dat SM bijna altijd een doel op zich is, terwijl ik seks zie als een resultaat en uiting van een unieke relatie in liefde en trouw. Daarvoor kan ik ook gronden terug vinden in de Bijbel.

De vraag komt dan: is seks een losstaand genotsmiddel of hoort dat in een relatie thuis? Als jullie, net als ik vinden dat seks uitsluitend in een relatie van liefde en trouw thuis hoort, dan kan ik in de bijbel niet zo snel iets vinden dat binnen die relatie, vormen van SM tegen houdt...

Waarom denk je dat SM een doel op zich is? Ik ervaar dat helemaal niet zo. Het is een middel om een diepgaande verbinding in liefde en trouw met mijn partner aan te gaan en uiting te geven aan die verbinding. Natuurlijk zijn er wel mensen waarvoor dat niet geldt, zoals die er altijd wel zijn, maar dan is SM niets meer dan masturbatie.

In mijn zoektocht naar informatie kwam ik ook wel sites tegen van christenen en hun zoektocht hun weg te vinden met deze gevoelens. Uiteindelijk bleek vaak het enige waar ze echt tegenaan liepen de bijbelse instelling van de man als hoofd van het gezin.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2008 12:45

Aragorn schreef:Het zal misschien niet zo hoeven zijn, maar als het iets is waar je hele persoonlijkheid en leven bij betrokken zijn (je noemt het een geaardheid immers) vraag ik me een beetje af wat voor persoonlijkheid dat dan moet zijn. Vooral omdat ik sm in de vorm van kinky seks best weleens leuk vind, maar er niet aan zou moeten denken om het ook buiten een seksuele context te plaatsen.

Maargoed, daar kan MrSokkie vast meer over vertellen.

Het helpt mij om aandachtig te zijn, de dingen die zijn niet zo maar voor lief te nemen of onbewust voorbij te laten gaan. Daarbij is het ook een heerlijk excuus/motivatie om me voor haar uit te sloven en galant en zorgzaam te zijn. Om als het ware boven mezelf uit te stijgen. En dat in de wetenschap dat mijn inzet op prijs wordt gesteld en beantwoord. Granted, daar hoef je geen SM-er voor te zijn, dat besef ik.

Hoe dat precies vorm zou moeten krijgen mocht er daadwerkelijk een relatie ontstaan met de dame waar ik een oogje op heb, dat weet ik nog niet. Daar zal nog veel over gedacht en gepraat moeten worden, maar dat komt vanzelf wel als de tijd daar is.

Verder kan het een blik, een woord of een aanraking zijn die in vuur en vlam zet, kippenvel en slappe knieën. Geen idee of dat uit te leggen is.

qwast
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor qwast » 22 mar 2008 09:55

Heeft liefde tot sm met opvoeding te maken?
Ik vind het geen normale leefwijze.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 mar 2008 10:51

qwast schreef:Heeft liefde tot sm met opvoeding te maken?

Dat is een goede vraag. Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat het net als bijvoorbeeld homofilie aangeboren is, en dat hoor ik van meer mensen op bijvoorbeeld SM-fora. Mijn allereerste herinnering uit mijn jeugd was een dagdroom over SM. Verder ben ik nooit mishandeld of wat dan ook door mijn ouders en die hebben een fijne en liefdevolle band met elkaar en met mij.

Ik vind het geen normale leefwijze.

Dat kan, en ik geef je nog gelijk ook. Het is niet normaal. Normaal is wat de meerderheid doet (de norm), en inderdaad, SM-ers zijn een minderheid. Maar dat maakt het niet minder of slechter.

Terug naar “Archief”