Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Dat is toch niet raar? Dat is bij de meeste mensen zo, troosten is meer een moederlijke rol, bescherming is meer een vaderlijke rol. Als je als klein kind pijn hebt ga je eerder naar mama, als je bang bent voor de gemene buurjongen roep je om papa. Dat zal vast niet altijd zo zijn..lammetje schreef:ik vermoed overigens dat sarah ondanks dat vlieger pas om 17 uur thuis is en tussen de middag 1 uur thuis eet, toch een sterkere band heeft met hem, al wil ze toch wel vaker getroost worden door mij als ze erg verdrietig is
MrSokkie schreef:ik krijg er een beetje het gevoel bij van: het enige recht van de vrouw is het aanrecht, en om het huishouden te doen en kinderen te baren hoef je helemaal zo intelligent niet te zijn. Sterker nog, niet te veel een eigen mening graag, want dat is alleen maar lastig voor de man. En nu mijn krant, pantoffels en een kop koffie, want vaders heeft de hele week hard gewerkt op kantoor terwijl moeder de vrouw thuis een beetje heeft lopen rondlummelen...
lammetje schreef:
Handig toch, zo'n vrouw.
Maar ik heb dit gevoel niet als ik dit topic doorlees hoor... juist het tegenovergestelde, mensen die dit bovenstaande beweren krijgen meteen de 'volle laag'
Vind overigens de reacties naar rolf wel erg aanvallend, al ben ik het soms ook niet met hem eens. Wat hij over lalage schreef over dat wiskunde bedoelde hij volgens mij helemaal niet 'verkeerd' hij zegt zelf: wat denk je zelf....
Galateia schreef:Eunice, dat is niet waar het in deze discussie om gaat. Natuurlijk moet iedereen dit voor zichzelf weten. Waar het hier om gaat is wat de beste rolverdeling is en of er specifieke taken alleen geschikt zijn voor de man of voor de vrouw.
Bij mij in de familie was er niemand die ging werken voor deHet lijkt tegenwoordig wel een 'must' dat elke vrouw moet werken. Als je dit alles leest, lijkt het bijna of je niets anders mag dan werken. Nu is het zo dat als je een goede opleiding hebt gehad het niet meer dan normaal is dat je blijft werken, ook als er kinderen zijn. Maar waarom maken we ons zo druk om al die mensen? Het lijkt me dat iedereen dit voor zich moet weten. Nederland maakt zich ontzettend druk om al die 'thuiszittende' moeders, maar waar halen ze het recht vandaan om te zeggen dat die maar moeten gaan werken? Je moet zelf beslissen of je een meer traditionele verdeling aanhoudt, of gewoon gaat werken!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten