belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mar 2008 22:06

AikonGirl schreef:
We hebben zo goed als niet dezelfde interessen en humor al helemaal niet.
Niet dezelfde humor en intresses hebben?.. Hm, lijkt me echt niets.

En Lalage, hij brengt je naar bed?
Ik breng m´n dochtertje naar bed, m´n man niet. :)

Ik ben juist blij dat wij paar dezelfde intresses hebben wat moet je anders samen gaan doen? doet 1 van de 2 altijd iets tegen zijn zin :shock:
en mannen hebben wel andere humor vind ook niet altijd alles leuk maar we kunnen wel om dezelfde dingen lachen hebben aan 1 blik genoeg en we weten al waar de ander om lacht of zo

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 20 mar 2008 23:19

Hehe toch altijd leuk de getrouwden aan het woord te zien. De één wordt door haar man naar bed gebracht de anderen hebben niet dezelfde interesses én niet dezelfde humor én vaak niets om te praten. En de yuppen term 'quality time' krijgen we ook nog even :mrgreen:

Het zal zo zijn dat ik nog geen burger ben 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 21 mar 2008 08:44

|:)|
Auf Wiedersehen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2008 10:47

Haha, wij hebben altijd genoeg om over te praten. Want we zijn allebei enorm goede luisteraars (vooral hij, ongelooflijk). Wat we wel samen hebben is wandelen langs de Rijn en in het bos. Dat is denk ik het enige.
Maar daar hebben wij geen probleem mee.
Mensen zeggen altijd als ze een partner zoeken: zelfde humor, zelfde interesses.
Tja, wij zijn het voorbeeld dat dat niet hoeft.
Het leuke is, dat je de ander heel makkelijk kunt verwennen. Want als hij mij een ontbijtje op bed brengt, ben ik in de wolken, en heeft hij het idee dat hij echt iets speciaal voor mij heeft gedaan, want hij wil geen ontbijt op bed.
Als ik met hem meega naar Najib Amali ofzoiets, dan is hij dolblij dat ik meeben, maar hij weet dat ik het niet geweldig vind. Maar dat maakt helemaal niets uit.

We zijn het dan wel weer eens over ons huis, over de toekomst etc. Dat is dan wel weer handig.

Tja, waar praten we dan over? Op dit moment nog erg veel over hoe leuk we elkaar vinden :oops: En we filosoferen nogal eens over de mensheid in het algemeen, en over mensen. Hoe die in elkaar zitten. Ja, nog een gedeelde interesse. Naja, een interesse die hij van mij heeft overgenomen.

Het kan dus lekker best ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2008 10:49

André schreef:
rafaell schreef:
Smurffie schreef:
Wij hebben ook zo vaak niks om te praten hoor. We hebben zo goed als niet dezelfde interessen en humor al helemaal niet. Dus daar lang over doorbomen doen we sowieso al niet

? :shock:
:shock:
:shock: Dat dacht ik ook ja. Vooral geen gevoel voor humor, dat betekent dus dat je ieder 'grapje' moet uitleggen? Maar er moet dan wel iets veel belangrijkers zijn dat jullie 'bindt' hoop ik?

Tuurlijk hoef je niet elk grapje uit te leggen. Ik snap zijn humor wel, maar ik vind het stom. En andersom. Nou en? wij lachen om andere dingen, niet om humor. We lachen zo vaak onszelf uit, en dat is leuk ;)
Haha en tuurlijk bindt genoeg ons, anders waren we toch niet zo gelukkig getrouwd??

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 21 mar 2008 10:58

Zo is dat Missf,
Anders waren jullie vast niet getrouwd, als je helemaal niks zou hebben met elkaar.
Geniet er maar lekker van hoor.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2008 10:59

Zo gek is dat toch niet, ik denk dat veel andere stellen tegelijk naar bed gaan en dan klets je ook nog even samen in bed. Het enige verschil is dat Borkdude daarna weer naar de huiskamer gaat.

Het maakt niet uit hoe je het invult, als je maar zorgt dat je elkaar regelmatig spreekt. Bij het ene stel is dat tijdens het ontbijt, de ander tijdens het avondeten en de volgende 's avonds voor het slapen gaan. Het weekend blijft bij ons wel favoriet: samen boodschappen doen op de markt, visje eten, even de stad in.

*edit* Hier zie je meteen wat mijn hoofdtaal van de liefde is... samen praten. Hmm ik moet mijn geliefde toch wat vaker een compliment geven, want dat is zijn hoofdtaal en daar heb ik juist weinig mee. Lastig hoor ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 21 mar 2008 11:01

Lalage,
Als ik eerder naar bed ga als mijn man, dan brengt hij me ook naar bed, is juist heerlijk, slaap je lekker van.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2008 11:03

Complimenten geven ja...minimaal 2 per dag. Dat schiet er wel eens bij in, of het blijft bij:' Wat ben je toch ongelooflijk knap' (grijnz, en dat istie echt, dus das geen gelogen compliment :p )
Hmm......toch maar weer eens wat nieuwe bedenken :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2008 11:05

Ow dan valt het nog wel mee, het schiet me net te binnen dat ik gisteravond zijn haar nog uitgebreid in de hemel liep te prijzen. Hij heeft ook zo'n lekkere bos lange krullen *proud*

André

Berichtdoor André » 21 mar 2008 13:11

MissF schreef:
André schreef:
rafaell schreef:
Smurffie schreef:
Wij hebben ook zo vaak niks om te praten hoor. We hebben zo goed als niet dezelfde interessen en humor al helemaal niet. Dus daar lang over doorbomen doen we sowieso al niet

? :shock:
:shock:
:shock: Dat dacht ik ook ja. Vooral geen gevoel voor humor, dat betekent dus dat je ieder 'grapje' moet uitleggen? Maar er moet dan wel iets veel belangrijkers zijn dat jullie 'bindt' hoop ik?

Tuurlijk hoef je niet elk grapje uit te leggen. Ik snap zijn humor wel, maar ik vind het stom. En andersom. Nou en? wij lachen om andere dingen, niet om humor. We lachen zo vaak onszelf uit, en dat is leuk ;)
Haha en tuurlijk bindt genoeg ons, anders waren we toch niet zo gelukkig getrouwd??
Oo, ik wou ook gewoon maar even een reactie uitlokken heur. En natuurlijk trouw je niet 'zomaar' :wink:

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 16 jun 2008 13:27

Het samen spreken van hart tot hart vind ik erg belangrijk. Je weet dan wat de andere bezighoudt en denkt. Sowiezo is echt praten met elkaar belangrijk.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 jun 2008 18:58

Tuinfluiter schreef:Lalage,
Als ik eerder naar bed ga als mijn man, dan brengt hij me ook naar bed, is juist heerlijk, slaap je lekker van.
zeker :wink: hij brengt mij ook naar bed, zeker als ik de volgende dag om 07.00 moet beginnen (is 5.45 uit bed) dan brengt hij me even naar bed en stopt mij lief in, nog even lekker knuffelen en napraten, heerlijk :D :8>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 19 jun 2008 12:32

keessie schreef:Het samen spreken van hart tot hart vind ik erg belangrijk. Je weet dan wat de andere bezighoudt en denkt. Sowiezo is echt praten met elkaar belangrijk.

Denk dat je hiermee het belangrijkste in een relatie benoemd! Door te praten leer je elkaar kennen en je weet wat er in de ander leeft. Bij mij staat het op nummer één, en bij mijn vriend ook, hoewel hij het wel meer heeft moeten leren om te praten.
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 19 jun 2008 12:51

Lalage schreef:Zo gek is dat toch niet, ik denk dat veel andere stellen tegelijk naar bed gaan en dan klets je ook nog even samen in bed. Het enige verschil is dat Borkdude daarna weer naar de huiskamer gaat.

Het maakt niet uit hoe je het invult, als je maar zorgt dat je elkaar regelmatig spreekt. Bij het ene stel is dat tijdens het ontbijt, de ander tijdens het avondeten en de volgende 's avonds voor het slapen gaan. Het weekend blijft bij ons wel favoriet: samen boodschappen doen op de markt, visje eten, even de stad in.

*edit* Hier zie je meteen wat mijn hoofdtaal van de liefde is... samen praten. Hmm ik moet mijn geliefde toch wat vaker een compliment geven, want dat is zijn hoofdtaal en daar heb ik juist weinig mee. Lastig hoor ;)

Ook het boekje van Gary Chapman gelezen? :roll: Is best lastig om daar rekening mee te houden hé? Maar wel superbelangrijk!
Heeft er hier iemand ervaring met als je wederhelft als taal van de liefde heeft 'lichamelijke aanraking' en de andere partij heeft 'samen praten'? Vind het soms best moeilijk om daar evenwicht in te vinden... :x
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Terug naar “Archief”