Moderator: Moderafo's
T. Lindeman schreef:In de christelijke kerken wordt nog al eens gerefereerd aan de wereld welke op zondag zijn vertier zoekt langs de sportvelden en meubelboulevards, waar Koning Voetbal en Koning Ikea vereert worden.
Galateia schreef:Dat is wel heel overdreven zeg! Als ik op zondag even naar de Ikea ga om een nieuwe bank uit te zoeken, dan vereer ik Ikea toch niet? En ook ligt 'de wereld' niet aanbiddend voor de tv naar het voetbal te kijken...
Sorry hoor, maar ik vind dit soort uitspraken altijd een beetje lachwekkend. Leef eens 1 zondag mee met iemand die er minder strikt mee omgaat. Dan zul je zien, dat het allemaal wel meevalt. Misschien is dat veroordelen van die ander nog wel slechter dan wat die ander doet...
Maar goed, deze post zal wel verwijderd worden.
Aragorn schreef:Nou, het inconsequente is dat men praten over sport wel verbied, en over alle andere -wellicht veel verwerpelijker- zaken is het geen probleem. Men heeft kennelijk gewoon voor deze regel gekozen om toch maar een zondagsrustregel te hebben zonder het hele forum te hoeven sluiten.
T. Lindeman schreef:Gelukkig!
Aragorn schreef:Nou, het inconsequente is dat men praten over sport wel verbied, en over alle andere -wellicht veel verwerpelijker- zaken is het geen probleem.
Wellicht kan je een concreet voorbeeld noemen.
Maja de Bij schreef:Nou, hulde dan aan "men". Inconsequent zijn is een levenskunst. Wie als gelovige die kunst niet verstaat, komt uiteindelijk in Tora Bora te wonen.
Optimatus schreef:Ik zou er begrip voor op kunnen brengen als op zondag het hele forum dicht zou gaan. Hoewel ik zelf niet tot de gereformeerde gezindte behoor, lijkt het mij een begrijpelijke zaak. Immers, dit is van huis uit een reformatorisch forum en ik vind dat hier ook wel consequenties aan verbonden mogen worden.
BJ schreef:Er is ook geen discussie namelijk. Op zondag wordt er op refoweb niet over sport gesproken. Mag je mee eens zijn of niet. Maar een discussie hierover is in het verleden, zoals henkie al aangegeven heeft, gevoerd. De beslissing is en blijft bij de forumleiding. En deze stelt: geen sport op zondag.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten