De zondag op Refoweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2008 09:34

Nou, het inconsequente is dat men praten over sport wel verbied, en over alle andere -wellicht veel verwerpelijker- zaken is het geen probleem. Men heeft kennelijk gewoon voor deze regel gekozen om toch maar een zondagsrustregel te hebben zonder het hele forum te hoeven sluiten.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 09:46

T. Lindeman schreef:In de christelijke kerken wordt nog al eens gerefereerd aan de wereld welke op zondag zijn vertier zoekt langs de sportvelden en meubelboulevards, waar Koning Voetbal en Koning Ikea vereert worden.

Dat is wel heel overdreven zeg! Als ik op zondag even naar de Ikea ga om een nieuwe bank uit te zoeken, dan vereer ik Ikea toch niet? En ook ligt 'de wereld' niet aanbiddend voor de tv naar het voetbal te kijken...

Sorry hoor, maar ik vind dit soort uitspraken altijd een beetje lachwekkend. Leef eens 1 zondag mee met iemand die er minder strikt mee omgaat. Dan zul je zien, dat het allemaal wel meevalt. Misschien is dat veroordelen van die ander nog wel slechter dan wat die ander doet...

Maar goed, deze post zal wel verwijderd worden.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 19 mar 2008 09:59

Galateia schreef:Dat is wel heel overdreven zeg! Als ik op zondag even naar de Ikea ga om een nieuwe bank uit te zoeken, dan vereer ik Ikea toch niet? En ook ligt 'de wereld' niet aanbiddend voor de tv naar het voetbal te kijken...

Sorry hoor, maar ik vind dit soort uitspraken altijd een beetje lachwekkend. Leef eens 1 zondag mee met iemand die er minder strikt mee omgaat. Dan zul je zien, dat het allemaal wel meevalt. Misschien is dat veroordelen van die ander nog wel slechter dan wat die ander doet...

Maar goed, deze post zal wel verwijderd worden.

*grinnik* leer mij eens een beetje kennen hier. :P

Natuurlijk is dit heel sterk uitvergroot. Ik bedoel maar hoe er tegen bepaalde zaken aangekeken wordt, niet door mij maar door het milieu waar een groot deel van de gebruikers en evt de leiding uitkomt. Het is dan logisch dat je deze gebruikers enigzins tegemoet komt.
Auf Wiedersehen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 mar 2008 10:00

Wees niet bang, ik zeg alles met een lach :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 19 mar 2008 10:20

Gelukkig! :wink:

Aragorn schreef:Nou, het inconsequente is dat men praten over sport wel verbied, en over alle andere -wellicht veel verwerpelijker- zaken is het geen probleem.

Wellicht kan je een concreet voorbeeld noemen.
Auf Wiedersehen!

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 19 mar 2008 12:13

Aragorn schreef:Nou, het inconsequente is dat men praten over sport wel verbied, en over alle andere -wellicht veel verwerpelijker- zaken is het geen probleem. Men heeft kennelijk gewoon voor deze regel gekozen om toch maar een zondagsrustregel te hebben zonder het hele forum te hoeven sluiten.

Nou, hulde dan aan "men". Inconsequent zijn is een levenskunst. Wie als gelovige die kunst niet verstaat, komt uiteindelijk in Tora Bora te wonen.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2008 13:00

T. Lindeman schreef:Gelukkig! :wink:

Aragorn schreef:Nou, het inconsequente is dat men praten over sport wel verbied, en over alle andere -wellicht veel verwerpelijker- zaken is het geen probleem.

Wellicht kan je een concreet voorbeeld noemen.

Atheïstische propaganda bijvoorbeeld. 8)

Maja de Bij schreef:Nou, hulde dan aan "men". Inconsequent zijn is een levenskunst. Wie als gelovige die kunst niet verstaat, komt uiteindelijk in Tora Bora te wonen.

Leuk geprobeerd, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je moet gewoon een consistent beleid voeren om geloofwaardig te blijven. Maw: als je je bij een regel beroept op een principe dat je in andere gevallen niet toepast, komt dat niet zo sterk over en gaat men dus twijfelen aan de legitimiteit van die regel.

Verder ben ik best blij met alle inconsequente gelovigen hoor, ik zou er ook niet aan moeten denken dat we opeens weer homo's gaan stenigen. :wink:

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 19 mar 2008 22:25

Ik vind het ook erg krom.

Hoe zit het dan met topic in de slowchat: Hoeveel kilometer heb jij vandaag gefietst?
Daar wordt op zondag ook geplaatst en wordt ook echt bedoelt voor je prestaties. Is door wielrenners erop gezet om met elkaar te vergelijken eigenlijk. Wel erg krom dat dat wel mag en je niet over voetbal mag praten. Terwijl jij misschien wel bij wedstrijd bent geweest van voetbal, maar niet over mag praten omdat het zondag is. En op zondag wel fietsen en over jou prestaties praten.
Leef je droom.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 mar 2008 22:57

Wat een slaven van de wet zijn jullie toch!

Hoe was het ook al weer: "Om die te doen uit dankbaarheid"?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 19 mar 2008 23:04

Optimatus schreef:Ik zou er begrip voor op kunnen brengen als op zondag het hele forum dicht zou gaan. Hoewel ik zelf niet tot de gereformeerde gezindte behoor, lijkt het mij een begrijpelijke zaak. Immers, dit is van huis uit een reformatorisch forum en ik vind dat hier ook wel consequenties aan verbonden mogen worden.

En onze medeforummers in andere tijdzones dan? Mocht er ooit een Australiër zijn weg naar dit forum vinden, dan kan die zondagavond wél en maandagochtend lokale tijd niet meekletsen.

Even een serieuze inbreng ook: ik kan me zo voorstellen dat men wil voorkomen dat er een slow-chat onstaat waarin mensen een wedstrijd volgen en van minuut tot minuut van commentaar voorzien. Maar dat is een groot verschil tussen dát en in algmene termen over Formule 1 praten - waar dit topic om begonnen is geloof ik.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 19 mar 2008 23:08

persoonlijk zou ik het wel bijzonder jammer vinden als Refoweb op zondag helemaal op slot zou gaan. Ik moet zeggen dat ik menig zondag meer geestelijk bezig ben geweest na het lezen van een bijzonder pakkende inbreng hier van deze of gene dan ik anders had gedaan. Geestelijk bezig zijn is toch meer dan in een hoekje je gaan zitten vervelen tot je weer wat mag? En wijsheid en mededogen is overal te vinden, ook hier.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 19 mar 2008 23:43

Even tussendoor: ik mis de inbreng van moderators hier. Van een discussie is geen sprake.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 20 mar 2008 08:09

Er is ook geen discussie namelijk. Op zondag wordt er op refoweb niet over sport gesproken. Mag je mee eens zijn of niet. Maar een discussie hierover is in het verleden, zoals henkie al aangegeven heeft, gevoerd. De beslissing is en blijft bij de forumleiding. En deze stelt: geen sport op zondag.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 20 mar 2008 17:28

BJ schreef:Er is ook geen discussie namelijk. Op zondag wordt er op refoweb niet over sport gesproken. Mag je mee eens zijn of niet. Maar een discussie hierover is in het verleden, zoals henkie al aangegeven heeft, gevoerd. De beslissing is en blijft bij de forumleiding. En deze stelt: geen sport op zondag.

En dit topic dan: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=18625&postdays=0&postorder=asc&start=0, en wordt ook gewoon op zondag gepost.
Leef je droom.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 mar 2008 17:52

Tja, ik vind het een oervervelende regel (en houd sowieso niet van regels), maar op zich zijn die topics niet perse te vergelijken. De forummers die daar posten, fietsen vooral omdat ze het leuk vinden, ze worden er niet voor betaald en het gaat, neem ik aan, niet ten koste van de kerkgang ;)
Dat maakt het significant anders dan topsport, natuurlijk.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”